Gå til innhold

17. mai og barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så er dagen her, dagen jeg gruer meg mest til av alle dager hele året. Den dagen hvor det råder fullstendig kaos uansett hvor godt forberedt jeg er. Den dagen hvor jeg er ufattelig sliten lenge før barnetoget har startet. Den dagen det føles som om man har arrangert minst fire barnebursdager på samme dag, til samme tid. Den dagen hvor alle barna har minst et sammenbrudd av ren utmattelse. Den dagen hvor sjansen for minst en episode med oppkast er høyest på grunn av massivt inntak av is og pølser. Den dagen hvor du klapper frenetisk etter hver bidige sure korpslåt i håp om at dagen snart tar slutt. Den dagen hvor du som oftest skal ha hverdag både rett før og rett etter kaoset. Den dagen du klistrer på deg flere falske smil enn noen annen dag. Den dagen du er dugnadsslave på toppen av et allerede uendelig kaos. 

Anonymkode: dd03c...bdd

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med dagen! 🥳😁

Skrevet

Ja.. Hipp hipp hurra? 🙂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Så er dagen her, dagen jeg gruer meg mest til av alle dager hele året. Den dagen hvor det råder fullstendig kaos uansett hvor godt forberedt jeg er. Den dagen hvor jeg er ufattelig sliten lenge før barnetoget har startet. Den dagen det føles som om man har arrangert minst fire barnebursdager på samme dag, til samme tid. Den dagen hvor alle barna har minst et sammenbrudd av ren utmattelse. Den dagen hvor sjansen for minst en episode med oppkast er høyest på grunn av massivt inntak av is og pølser. Den dagen hvor du klapper frenetisk etter hver bidige sure korpslåt i håp om at dagen snart tar slutt. Den dagen hvor du som oftest skal ha hverdag både rett før og rett etter kaoset. Den dagen du klistrer på deg flere falske smil enn noen annen dag. Den dagen du er dugnadsslave på toppen av et allerede uendelig kaos. 

Hold ut. Jeg har vært gjennom dette også i 14 år.  Jeg blir så sliten av mye folk og kaos. Men nå er ungene endelig tenåringer og vil ikke gå i tog. Har hatt barn i korps i 10 år, så må si at jeg setter pris på roligere 17. Mai fremover 

Anonymkode: 14bf8...e0f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Spiser du eller barna så mye is og pølser at dere kaster opp så vil jeg si dere har et problematisk forhold til mat. Jeg setter ikke begrensninger for meg eller barna (10) men de har ikke lyst på mer enn 1 pølse og 1 is. Kanskje en is til senere om vi finner et sted med god softis med strø. Senere på dagen er har jeg invitert noen på ordentlig middag. Pølser er ikke middag. Arrangementet her er fra 11-15 og deretter hjem til å lage middag. 3 kaker og et fat snitter til skolene lagde jeg i går kveld. Har heldigvis ikke barn i korps. Og takk og lov for det

Anonymkode: 9c108...f93

AnonymBruker
Skrevet

Men du må jo senke forventningene en del hakk. Og ha regler. 

Spiser man til man kaster opp - da MÅ det være begrensninger, selv på en dag som 17.mai. Tilsvarende, om man får humørsvingninger og break down av sukker. Da er det faktisk ikke is før man er hjemme igjen, og kan rase på eget rom. 

Ikke klapper jeg, ikke synger jeg. Et smil holder, og krever virkelig ikke så mye. 

Anonymkode: 502e8...39b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Spiser du eller barna så mye is og pølser at dere kaster opp så vil jeg si dere har et problematisk forhold til mat. Jeg setter ikke begrensninger for meg eller barna (10) men de har ikke lyst på mer enn 1 pølse og 1 is. Kanskje en is til senere om vi finner et sted med god softis med strø. Senere på dagen er har jeg invitert noen på ordentlig middag. Pølser er ikke middag. Arrangementet her er fra 11-15 og deretter hjem til å lage middag. 3 kaker og et fat snitter til skolene lagde jeg i går kveld. Har heldigvis ikke barn i korps. Og takk og lov for det

Dette innlegget gjorde nok dagen hennes enda bedre🙄

Gratulerer med dagen alle sammen. Om noen timer er vi ferdig❤️

Anonymkode: 1efa4...0ef

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan få en bedre 17 msi med barn:

- Senk forventninger 

- Gjør klar bunader/ klær lenge i forveien.

- Ikke ha besøk, da trenger ikke huset være strøkent.

- Spise middag ute på restaurant 

- Ha fokus på kun å se barna gå i tog, og være med på skolen etterpå/ dugnad.

- Etter dette går dere hjem og leker i hagen

- Spis kake og is på skolen

- Gled deg over at barna koser seg

Lykke til, og gratulerer med dagen 🇧🇻🤩

Anonymkode: 9213b...230

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri følt det slik som du, men håper du får en fin 17. mai til tross for at du ser så negativt på denne dagen😊

Anonymkode: fe4e0...837

AnonymBruker
Skrevet

Det var voldsomt til negativitet da. Hvis feiringen av 17. mai er såååå slitsomt får du nedskalere alt til lavest mulig nivå. Møte i og se barnetoget. Enkel lunsj. Leker på skolen en kort stund. Hjem. Ingen gjester.

Jeg har også hatt travle 17.mai med gjester og dugnadsplikt. Samt kaoset med barnetoget i Oslo - men dagen har aldri vært på det bunnivået du beskriver. Du høres ikke så løsningsorientert ut, mer sutrete.

Og, ta en kikk på hverdagslivet ditt - høres ut som du har mer problemer enn kun en dag i året.

Anonymkode: 41c4a...4db

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan få en bedre 17 msi med barn:

- Senk forventninger 

- Gjør klar bunader/ klær lenge i forveien.

- Ikke ha besøk, da trenger ikke huset være strøkent.

- Spise middag ute på restaurant 

- Ha fokus på kun å se barna gå i tog, og være med på skolen etterpå/ dugnad.

- Etter dette går dere hjem og leker i hagen

- Spis kake og is på skolen

- Gled deg over at barna koser seg

Lykke til, og gratulerer med dagen 🇧🇻🤩

Anonymkode: 9213b...230

Veldig gode råd dette her, det er vårt fokus og ☺️ Null stress.

Anonymkode: 61196...dc8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Perfekte foreldre altså 🙄

Anonymkode: 6eb0a...0fc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var voldsomt til negativitet da. Hvis feiringen av 17. mai er såååå slitsomt får du nedskalere alt til lavest mulig nivå. Møte i og se barnetoget. Enkel lunsj. Leker på skolen en kort stund. Hjem. Ingen gjester.

Jeg har også hatt travle 17.mai med gjester og dugnadsplikt. Samt kaoset med barnetoget i Oslo - men dagen har aldri vært på det bunnivået du beskriver. Du høres ikke så løsningsorientert ut, mer sutrete.

Og, ta en kikk på hverdagslivet ditt - høres ut som du har mer problemer enn kun en dag i året.

Føler du at dette var til hjelp? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Føler du at dette var til hjelp? 

Om ikke til hjelp, så en realitetsorientering. Å bare sutre og være massivt negativ over sin egen situasjon er bare ødeleggende. Å tro at man kan legge ut sånt og bare få massert inn « stakkars deg» tilbake er ønsketenkning.
Det er bare HI selv som kan gjøre dagen sin/livet sitt /året sitt bedre. Det er reell feedback 👍

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

stakkars barna dine, med en så sutrete mor

Anonymkode: ac5b9...065

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...