Gå til innhold

Er det innafor å si nei takk til å være med mannens venner i morgen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min mann er fra et annet land. Han har venner som ikke kan norsk eller engelsk.  Jeg har ofte vært med han, med vennene før men føler meg oftest bare helt utenfor fordi jeg klarer ikke å få kommunisert med de. Men de virker veldig hyggelige. 

Jeg hadde planlagt å ta det rolig på 17 mai. Har vært veldig stresset pga jeg har to voksne barn med to ulike alvorlige sykdommer. Det tar på psykisk. Tenkte å bare roe helt ned i morgen hjemme i egen stue. Men så kommer min navn til meg i kveld, og sier at han har tenkt å grille med vennene sine hos dem. Han lurte på om jeg ville bli med. Han har tenkt å være med dem hele dagen, men kunne hente meg utpå dagen og så gå til dem å grille. Jeg klarte ikke annet å si at jeg var sliten i dag, og vet ikke helt ennå. 

Er det dumt av meg å ikke være med? Hva tenker dere om det? Noen som har vært i lignende situasjoner, og følt for å være mye for seg selv på fridager? 

Anonymkode: a0da3...a01

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skulle stå min mann, ikke min navn. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Min mann er fra et annet land. Han har venner som ikke kan norsk eller engelsk.  Jeg har ofte vært med han, med vennene før men føler meg oftest bare helt utenfor fordi jeg klarer ikke å få kommunisert med de. Men de virker veldig hyggelige. 

Jeg hadde planlagt å ta det rolig på 17 mai. Har vært veldig stresset pga jeg har to voksne barn med to ulike alvorlige sykdommer. Det tar på psykisk. Tenkte å bare roe helt ned i morgen hjemme i egen stue. Men så kommer min navn til meg i kveld, og sier at han har tenkt å grille med vennene sine hos dem. Han lurte på om jeg ville bli med. Han har tenkt å være med dem hele dagen, men kunne hente meg utpå dagen og så gå til dem å grille. Jeg klarte ikke annet å si at jeg var sliten i dag, og vet ikke helt ennå. 

Er det dumt av meg å ikke være med? Hva tenker dere om det? Noen som har vært i lignende situasjoner, og følt for å være mye for seg selv på fridager? 

Tenker at du skal gjøre det du har lyst til, å som gir deg energi . Hvis du trenger mest å slappe av å hente deg inn, så gjør du det☺️

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, NiceOrNothing said:

Tenker at du skal gjøre det du har lyst til, å som gir deg energi . Hvis du trenger mest å slappe av å hente deg inn, så gjør du det☺️

Takk for svar og råd:) Ja, jeg hadde tenkt å bare være i egen stue og slappe av for å finne energi og krefter. Tenker selv at jeg bør ta hensyn til meg selv litt. Jeg kommer til å se hvor mye energi jeg har i morgen. Men sier neitakk om jeg er sliten.  :) . Viktig å ta hensyn til seg selv. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Lytt til kroppen. Du sier jo nei pga helsa, ikke pga at du ikke liker dem ❤️

Anonymkode: 722bc...dd5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...