Lilith Skrevet 8. november 2005 #1 Skrevet 8. november 2005 Noen ganger får jeg vondt i hodet etter en hard treningsøkt. I går, feks, løp jeg på tredemølle i en time og det gikk helt fint. Jeg tenkte litt på om jeg kom til å få vondt i hodet, men følte ikke at jeg hadde 'tatt meg ut', så var godt fornøyd. Utover kvelden kjente jeg en liten murring i bakhodet, men ikke nok til at det plaget meg. Ikke før klokken tre i natt - da våknet jeg av at jeg hadde forferdelig vondt i hodet og måtte hive innpå to paracet før jeg fikk sove igjen. Dette er utrolig irriterende og hemmer treningen min. Noen som vet hva det kan komme av?
Lillesøster Skrevet 8. november 2005 #2 Skrevet 8. november 2005 Drikker du nok vann under og etter trening?
Gjest *Snart medlem* Skrevet 8. november 2005 #3 Skrevet 8. november 2005 (endret) Selv om du ikke føler du hadde overanstrengt deg, er jo 1 time med samme type trening relativt mye. Kanskje du skulle vurdere å variere treningen? Enten variere mellom kondis og styrke, eller bare variere på kondis-treningen. En annen ting kan vel være at du kanskje holder hodet i en bestemt posisjon mens du er på tredemøllen? Og ellers støtter jeg lillesøsters forslag med vann Endret 8. november 2005 av *Snart medlem*
Lilith Skrevet 8. november 2005 Forfatter #4 Skrevet 8. november 2005 (endret) Føler egentlig at jeg drikker nok, men skal forsøke igjen å drikke mer under og etter økten. Jeg trener styrke og kondisjon på forskjellige dager, så vil ikke begynne å blande oppleggene. Er det virkelig for mye med en time på mølla? Man må da trene såpass lenge for å få noe utav kondisjonstreningen? Jeg løper ikke fort, altså - bare bedagelig jogging så jeg blir god og svett Når det gjelder å variere kondistreningen, så blir vel ikke det noen løsning? Uansett på jeg jo holde intensiteten oppe for å få noe ut av treningen - og den (intensiteten) er jo ikke høy i utgangspunktet. Hmm ... Endret 8. november 2005 av Lilith
Gjest Gjesta Skrevet 8. november 2005 #5 Skrevet 8. november 2005 Du kan få hodepine dersom du har tømt karbo-lagrene dine for mye, også. Forresten er det ikke nødvendigvis slik at du MÅ løpe så lenge for å få effekt av treningen. Avhengig av hva ønsket effekt er, kan du komme langt med kortere økter, hvis de leges opp på en klok måte (gjerne ved hjelp av pulsklokke).
Lilith Skrevet 9. november 2005 Forfatter #6 Skrevet 9. november 2005 Ønsket effekt er å brenne kalorier og, etterhvert, å gå ned i vekt. Hvordan mener du jeg kan 'komme langt' med kortere økter? Jeg har ikke anledning til å trene hver dag - tre ganger i uka er vanskelig nok. For øvrig så er ikke problemet at jeg går lenge på mølla, men at jeg får vondt i hodet uten å føle meg overanstrengt ... Karbolagrene mine er nok aldri tømt, så mye brød og pasta som jeg spiser, men jeg visste ikke at det kunne forårsake hodepine, så takk for info, Elphaba!
Amber Skrevet 9. november 2005 #7 Skrevet 9. november 2005 Jeg kunne få hodepine så jeg ble kvalm og skikkelig dårlig... skjønte ikke hvorfor. Det ble sånn etter fødselen til meg, og jeg strevde lenge og vel for å finne ut av det. Fant ikke noe svar - men etter at jeg fjernet hormonspiralen min ble det faktisk mye bedre. Så kanskje om du har det eller bruker annen hormonbasert prevensjon, kan det jo være verd å sjekke det...? Ellers var det mange fornuftige svar her... spesielt det med karbolagrene - jeg har sinnsykt høy forbrenning, og må passe meg litt for den der. Hvis jeg har spist godt og sundt, merker jeg og forskjell, føler meg " sterkere" jeg tåler mer. Veldig tander på det der! Og drikk mye vann hele dagen før treningen!
Lilith Skrevet 9. november 2005 Forfatter #8 Skrevet 9. november 2005 Kan hende det er noe i det med hormoner, Amber - da jeg gikk på p-sprøyten var jeg plaget av migrene (tror jeg da - det er vanskelig å fastslå en spesiell årsak til sånne plager ...). Takk for råd! I første omgang tror jeg at jeg skal trappe opp på vandrikkingen
Gjest Gjesta Skrevet 9. november 2005 #9 Skrevet 9. november 2005 Går eller løper du på mølla? Det utgjør jo en viss forskjell i hvor energien hentes fra? Ved lavere intensitet (rask gange, for meg er dette rundt 7 km/t, ikke saktere) kommer en større del av det forbrente kaloriantallet fra fett, i motsetning til fra karbo-lagrene. Du har mitt gamle nick.
Lilith Skrevet 10. november 2005 Forfatter #10 Skrevet 10. november 2005 Jeg løper i rolig tempo (8). Da synes jeg stort sett en time holder - da er jeg deilig sliten uten å være utmattet.
Gjest gjesteguri Skrevet 10. november 2005 #11 Skrevet 10. november 2005 Jeg får kjempe vondt i hodet etter en hard økt på spinning når jeg skikkelig tar i.Er helt ødelagt etterpå.Sover dårlig om natta også da.Er ellers i god form trur jeg.Trener en time hver dag: Løper ca en mil 3 ganger i uka, går lang tur en gang i uka, 2 dager styrke og en spinning2 time.Får kun hodepine etter hard spinning..
Lilith Skrevet 15. november 2005 Forfatter #12 Skrevet 15. november 2005 Pf. I dag løp jeg bare en halvtime, og drakk to liter vann (til sammen) før, under og etter økta. Likevel kjenner jeg murring i hodet ... Irriterende!
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2005 #13 Skrevet 16. november 2005 Spiser du nok?? Jeg får også vondt i hodet etter trening iblandt, og det som hjelper meg er rett og slett og hive innpå litt brus eller noe søtt. Så det er jo tydelig at jeg har gått tom på noe. Får dette spes om jeg trener ¨på nesten tom mage, om jeg ikke rekker å spise før treningen.
Lilith Skrevet 16. november 2005 Forfatter #14 Skrevet 16. november 2005 Ja-a, tror det? Husker ikke når på døgnet jeg trente sist jeg fikk vondt i hodet. Trener jeg før jobb, kan det nok bli litt skralt, men hiver i meg en banan eller to. Skal jeg trene etter jobb, prøver jeg enten å spise lunsj sent, eller å ta med meg et par ekstra brødskiver opp. Så ja, jeg tror jeg er flink til det, altså ...
Adonia Skrevet 17. november 2005 #15 Skrevet 17. november 2005 jeg sliter også med hodepine etter trening. legen min sa at det finnes en avart av migrene, som kan komme i forbindelse med trening, og med seksuell aktivitet. kanskje det er det du har? har du vært hos legen? det hjalp med akupuntur for meg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå