AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #1 Skrevet 16. mai 2022 Jeg spør fordi jeg er den samme jenta selv. Sliter en del med det sosiale uten at noen spesielt legger merke til det, fordi jeg er så flink til å skjule det. Jeg klarer fint å samhandle med andre, men føler det aldri blir en genuin "connection". Jeg har alltid skyldt det på at det er den lille byen jeg bor i som er årsaken til dette. Når jeg er i storbyer slik som Oslo, føler jeg meg friere. Jeg blir også lagt merke til og klarer fint å slå av en prat med jenter på ulike toaletter i nattklubber. Å bli sjekket opp på gaten er null problem, men det blir aldri noe mer da jeg sliter på datingfronten. Får ofte høre at jeg er pen, snill, omtenksom osv, men jeg vet jo at det at jeg er sjenert spiller en stor rolle. Stadig ser jeg jenter som kanskje er mindre attraktive i et samfunnsperspektiv, ha mer draget på gutter en det jeg har, og jeg mener ikke å uttale meg på denne måten med vonde intensjoner. Jeg vet at utseende ikke er alt, og at disse jentene helt klart har noe som kanskje jeg mangler, eller ikke klarer vise frem som personlighet, varme, interesse etc! Det føles som at jeg aldri klarer å slippe meg løs, noe som er veldig frustrerende. Kan hende mye av det stammer fra at jeg var veldig uattraktiv som barn, og at det har følgt meg siden. Selv nå som voksen, og en som ofte blir komplimentert for utseendet mitt, føler jeg meg som den stygge lille jenta jeg var på ungdomsskolen. Er så mye jeg har gått glipp av i løpet av ungdomstiden min som å være russ, kline med gutter, være i forhold, ha en stor vennegjeng osv. Andre som sliter med det samme? Jeg går i terapi, og vet at eksponering kan være til stor hjelp med dette! Har allerede utfordret meg selv i år med å blant annet reise til storbyer alene, men jeg ønsker å utfordre meg enda mer nå. Kanskje dra på noen dates? Til dere som var tidligere sjenerte, hvordan har dere kommet dere ut av det nå? Noen tips? Anonymkode: 4c2e0...845
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå