Gå til innhold

17 mai , hvor skal dere feire? Jeg blir helt alene ensom fyr

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I morgen så er det den store dagen hvor vi alle skal være glade og feire 17 mai. Men enkelte kommer ikke til å bli glad og feste som normale folk med venner.  Jeg  må si at jeg er venneløs og er +25 år gammel som ikke har venner, for meg er denne dagen 17 mai veldig trist dag.

Det er veldig vanskelig å forklare hvordan jeg har det, og hvordan det føles når jeg ikke har venner og ikke skal på noe fest eller være hos noen :( .

For å si det rett ut jeg blir veldig trist og lei meg, ser hvordan folk ute på byen sitter og koser seg sammen og drikker. På instagram så har jeg lagt til ukjente folk som jeg har funnet på instagram. Og der ser jeg hvordan de har planlagt  hvem de har invitert og hvem de skal være på denne dagen.

Hva har dere tenkt å gjøre til 17 mai, er dere invitert til noe fest og hva er deres plan?

Anonymkode: 242c5...310

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Gjest tullerikke
Skrevet

Har du ingen familie å feire med heller? Selv har jeg mann og barn, så dagen feires på barneskolen. Ellers har vi pleid å avslutte dagen hos foreldrene mine. Slik har det vært i alle år egentlig.

Skrevet

Dagen starter med å se litt på 17.mai programet på nrk alene.

Og litt ut på dagen skal jeg til noen venner på middag

Vurderer også stikke innomi en skolegård i nabolaget for å kjøpe meg et kakestykke🤣

Kjenner meg godt igjen i din situasjon. klem til deg. 

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du kan bruke året på å gå inn for å skaffe deg venner sånn at neste år ikke blir like trist? 

Det finnes mange grupper for folk som søker venner. Og så går det an å finne venner via felles hobbyer og aktiviteter o.l. 

Det går også an å melde seg som besøksvenn, eller venner for innvandrere som trenger både en venn og en å øve norsk med. 

Jeg fant mange nye venner i hundeklubb. Så hvis du har hund er det å anbefale.

Ellers er 17 mai familiedag for meg. Har mange venner, men akkurat 17 mai tilbringer vi med søsken, foreldre og besteforeldre. Alltid vært sånn 😅 

Hva gjør din familie på denne dagen?

Anonymkode: 9bf0f...2c1

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal være med barna mine. Men husker godt en 17 mai som student jeg hadde ingen å være med. Satt inne på hybelen min hele dagen og hørte korpsa utafor og såg heliumsbalogene fly forbi vinduet. Grusomt trist. Føler med deg ts. Ville tatt meg en fin fjelltur eller noe viss jeg var i dine sko nå.

Anonymkode: 80bcc...eff

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det du skal gjøre er å kle deg opp i finstasen og gå ut. Ingen grunn til å sitte inne om du ikke ønsker. 

Jeg er en singel, barnløs kvinne. Alle mine venner har barn. På slike dager skal de selvfølgelig være med familien, så jeg feirer med hundene mine. Vi drar enten til sentrum for å se tog, eller så tar vi en fjelltur- alt etter hvordan været blir. 

Det er ingen grunn til at du skal sitte inne. Gå ut og gjør ting. Nyt solen (om den kommer) 

Anonymkode: fb16e...191

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har dratt på hyttetur. Kommer muligens en tante og onkel innom en tur i morgen, ellers blir jeg alene. Men det var ønsket mitt. Det blir annerledes for deg ts, som ønsker å være sosial. Jeg håper du har fått deg venner og/eller kjæreste til neste 17.mai😊

Anonymkode: e2104...3e9

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig med ab lenger opp, kom deg ut blant folk selv om det kanskje ikke frister. Sannsynligvis får du både blikk og smil fra glade folk ute som vil kunne gi deg også litt festglede! 😊

Jeg er gravid og relativt immobil, så sender mannen på champagnefrokost med venner. Selv blir jeg hjemme og ser 17-mai sendingen på nrk mens jeg gjør i stand for grilling med min mann og noen venner på ettermiddagen her hjemme.

Håper du greier å få en fin dag i morgen selv om du gruer deg nå!

Anonymkode: 2a045...d20

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

17 mai har aldri vært en fest dag for meg.. altså med alkohol. I år er det første året ungdommen i huset kan velge selv om de vil gå i tog. 
i 16 år har vi gått i barnetog og vært med på dugnader og stått i kiosk osv. 

i morgen skal vi slappe av. Lang frokost. Se på toget og hjem å grille etterpå. 

Anonymkode: c8312...d80

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er avholds 🙂

Anonymkode: ccb3a...c5c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare 17. mai. Ta det som en fridag og nyt det å kunne slappe av. 

Anonymkode: 14079...d24

Skrevet

Jeg anbefaler deg å pynte deg, og gå ut å se hva som foregår. Å sitte inne alene og deppe gjør det verre. Kjøp deg et eller annet å spise, og føl stemingen. Lykkelige barn, smilende (og kanskje stressa) voksne. Jeg opplevde det mye verre å være inne da jeg var single. Måtte nærmest sparke meg i ræva for å komme meg ut, men det va herlig selv om jeg ikke kjente noen.

Jeg skal pynte huset før jeg legger meg, så står jeg opp i godt humør og henger opp balkongflagget. Så skal min samboer og jeg kose oss med å se feiringen på TV, og spise kake. Jeg pynter meg, han gjør det ikke. Noen ganger har vi, eller bare jeg, gått ut og sett på toget, hørt talene, og beundret bunader og kofter. Men de siste årene orker jeg ikke, fordi om vi ikke klarer «gjemme oss» blir vi bedt til kaffe og kake hos en kollega av min samboer. Der møter vi alltid masse folk vi ikke kjenner, og jeg hater det! Hater å bli avhørt «Hva heter du, hvor er du fra, hva jobber du med?» Men kanskje vi lurer oss ut i morgen ettermiddag og kjøper årets første softis 🍦, om det ikke regner.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Selv har jeg barn og skal spise hos mine foreldre. Utenom det, gå tur med hunden og sove lenge. Tar det som en fridag. Forstår følelsen nør du er helt alene, lett å føle på ensomheten da, men husk at det er mange, mange flere enn du tror som ikke gjør noen verdens ting på 17. mai. 

Anonymkode: 60808...31f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Blir aldri invitert bort på 17.mai / natt til 17. mai. Har venner, men er tydeligvis en i mengden - og dermed ikke nære nok til å bli invitert. Har forsonet meg med det, og bruker dagen på å kose meg i eget selskap. Lager god mat, god dessert og ser en god film. Hender seg også jeg blir invitert til eller selv inviterer familie, men er som regel alene da de har «fullt opp» med sitt. Klem til deg❤️

Anonymkode: 21312...d3b

AnonymBruker
Skrevet

Familiedag for oss, med mamma og pappa. :) ut å se på toget, henge oss på på slutten og gå til sentrum og spise is og drikke kaffe. Ønsker deg en fin dag, prøv å koble av some.

Anonymkode: 20ea2...040

AnonymBruker
Skrevet

Har sosial angst, så unngår sentrum, skal en liten tur til foreldre å spise i kveld, ellers være hjemme. Jeg er ikke glad i denne dagen.

Anonymkode: cdfc4...964

Skrevet

Hva skjedde, ts? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått i tog med sur unge 😆 og stått å solgt kaker til mange søte små i bunader, og sur eller glade festkledde folk. Det var koselig men slitsomt. Så dro barnet med pappaen, jeg dro hjem til en kosete pus. Spiste, sov litt, jobba i hagen. Okish dag selv om jeg ikke hadde en gjeng å gå til på kvelden. Håper du hadde det fint.

Anonymkode: a9180...e1c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det er bare 17. mai. Ta det som en fridag og nyt det å kunne slappe av. 

Anonymkode: 14079...d24

Du vet mye om hvordan det er å være ensom eller? 

Anonymkode: 39cff...a28

AnonymBruker
Skrevet

Hei.
jeg takker for alle kommentarene dere har gitt til meg, de positive og negative kommentarer.
For å ta det kort hvordan jeg har det.
Jeg har flyttet i fra byen hvor jeg har vokst opp og fultført skolen  og flyttet til annet by her i Norge. Når det gjelder hobbyer, for å være ærlig jeg har ikke peiling hvilken hobbyer jeg har. Jeg liker å se litt på fotball og er stort sett på pc'en hører litt på musikk og følger med på live streams på nettet. Jeg vet ikke hvordan finne andre hobbyer og hva jeg skal gjøre for å sosialisere meg med folk.
Jeg har forsøkt å komme meg ute på byen og dra på utesteder men det er så vanskelig når folk ser rart på meg. At jeg er alene og at jeg sitter alene og drikker øl/cocktail/brus. Men for noen er det sikkert helt greit å være alene, men jeg begynner å bli deprimert at jeg ikke har noen å være med.  Jeg ser velding ofte at folk har noen med på byen å være med, men jeg har ingen helt alene ensom fyr.
Jeg har forsøkt å hilse på ukjente folk når jeg er på byen med "HEI", men veldig liten % av folket svarer, men resten ignorer bare meg. Jeg er i jobb og har forsøkt å invitere folk hvor jeg skulle spandere med drikke/mat/snacks alt mulig t.o.m  har jeg forsøkt å si ifra at jeg kunne dekke for taxi. Men det er ingen som orker eller som ønsker det, og alderen til disse  personene er som på mitt alder.
17 mai har vært grei for meg, dro ute og spiste is mens jeg så hvordan folk har det og hvordan de koser seg med vennene sine. Jeg begynte å gråte litt men ta tok jeg turen hjemme veldig fort, og jeg klarte ikke se hvordan folk koser seg og jeg er helt alene ensom. Om det er noen som forstår meg hvordan jeg har det så takker jeg for det.  Jeg skulle ønsket at jeg kunne være med familien min, men når pappa og mamma  har gått bort for to år siden. :(
Jeg håper at dere tar vare på folk dere er sammen med kompis/vennnine.
Når det er snakk om å få hjelp til depresjon og jeg har angst også, men ingenting har fungert for meg og har sluttet å få noe hjelp. Når ingenting hjelper! :(

mvh 

TS

Anonymkode: 242c5...310

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...