Gå til innhold

Alene hjemme med barna på høytidene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboer er glad i en fest når det passer seg, han fester ikke ofte men gjerne på disse høytidene som i desember (julebord x flere, romjul og nyttår), 17. mai osv.

Problemet er at jeg er dritt lei av å sitte alene med barna alle disse kveldene, samtidig synes jeg det er dumt at begge skal sitte hjemme mens «alle» andre feirer. Jeg liker ikke festing, så jeg er jo uansett hjemme på en måte? 

Er jeg kjip som synes at han kan være hjemme sammen med meg noen av disse dagene? 
Det er helt greit å feste av og til, men når det blir ALLE disse høytidene så kjenner jeg at det begynner å bli kjipt, føler meg som tilkallingsvikaren som får alle rød dagene på turnusen…

Anonymkode: f514d...442

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har man familie så kan man faktisk ikke bare stikke fra den når det er høytider. Hadde blitt månelyst her om samboer hadde fått for seg at jeg skulle sitte hjemme med barna i høytidene mens han skulle ut å drikke. MÅ det virkelig drikkes og festes ved hver høytid? 

Anonymkode: bd2f8...59d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har man familie så kan man faktisk ikke bare stikke fra den når det er høytider. Hadde blitt månelyst her om samboer hadde fått for seg at jeg skulle sitte hjemme med barna i høytidene mens han skulle ut å drikke. MÅ det virkelig drikkes og festes ved hver høytid? 

Enig. Og hvorfor tenker ikke disse fedrene litt mer på barna og hvilke tradisjoner og minner de IKKE skaper for og med barna sine, ved å alltid være borte på fest, eller fyllesyk, på alle disse høytidsdagene? Jeg har dessverre en sånn mann selv. For meg er det viktig å skape tradisjoner og minner med barna, og også dagene før med forventningen før dagen, det er sånt barna alltid kommer til å huske. Om det er sånn at han drikker natt til 17. og kommer hjem og deltar 17. med barna vil han fortsatt være påvirket og det blir ikke det samme. Skjønner meg ikke på sånne foreldre som tenker mer på seg selv enn sine egne barn

Anonymkode: 679ed...f44

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig. Og hvorfor tenker ikke disse fedrene litt mer på barna og hvilke tradisjoner og minner de IKKE skaper for og med barna sine, ved å alltid være borte på fest, eller fyllesyk, på alle disse høytidsdagene? Jeg har dessverre en sånn mann selv. For meg er det viktig å skape tradisjoner og minner med barna, og også dagene før med forventningen før dagen, det er sånt barna alltid kommer til å huske. Om det er sånn at han drikker natt til 17. og kommer hjem og deltar 17. med barna vil han fortsatt være påvirket og det blir ikke det samme. Skjønner meg ikke på sånne foreldre som tenker mer på seg selv enn sine egne barn

Anonymkode: 679ed...f44

Føler at det stort sett er mannfolkene som har en sånn innstilling. Tror aldri jeg har møtt en dame som syns det er bedre å stikke på fest enn å feire høytider med barna. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde IKKE akseptert å bli forlatt for festing når vi har små barn. 

Anonymkode: 9b0b3...daa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...