AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #1 Skrevet 16. mai 2022 Jeg har en kjæreste som jeg med hånden på hjertet kan si er verdens snilleste - edru. Når han drikker og blir full, blir han en jeg ikke kjenner igjen. Han kan bli irritert og slenge meg full i dritt for enkle ting som at sjåføren kommer for sent, at han snubler o.l. Den minste ting tar han ille opp, og kan skrike at jeg er psykopat, stygg, jævlig, at han hater trynet på meg, at ingen bryr seg om meg, at jeg kan dra til helvete, han skal gjøre det slutt osv. Dagen etterpå angrer han fælt, men ting han sier begynner å tære på meg og selvtilliten. Er der sannhet i det han sier? Han sier nå selv at han innser dette er ett problem, og at han ønsker å ikke drikke lenger. Men det har tatt lang tid. Jeg blir mange ganger redd han når han er full. Hjelper ikke å sette hardt mot hardt med at han ikke får drikke, men virker som han kanskje har funnet ut dette selv nå etter flere episoder. Har noen råd til hva jeg kan gjøre? Eventuelt hva han kan gjøre? Kjenner jeg er redd at det blir slutt over at tingene han sier sitter så dypt i meg at jeg ikke lenger stoler på at han elsker meg Anonymkode: c9b2b...76d
Snickersogtwist Skrevet 16. mai 2022 #2 Skrevet 16. mai 2022 Minner meg om eksen; alkohol stopp eller så er det bare å gjøre det slutt. De greiene der blir bare verre med tiden i min erfaring. side note: kanskje det at du gjør det slutt er støkken han trenger også, men det er et virkemiddel som bare kan brukes EN gang ellers så blir det like kraftløst som kjeft; basically, her må være noen reelle konsekvenser til.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #3 Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en kjæreste som jeg med hånden på hjertet kan si er verdens snilleste - edru. Når han drikker og blir full, blir han en jeg ikke kjenner igjen. Han kan bli irritert og slenge meg full i dritt for enkle ting som at sjåføren kommer for sent, at han snubler o.l. Den minste ting tar han ille opp, og kan skrike at jeg er psykopat, stygg, jævlig, at han hater trynet på meg, at ingen bryr seg om meg, at jeg kan dra til helvete, han skal gjøre det slutt osv. Dagen etterpå angrer han fælt, men ting han sier begynner å tære på meg og selvtilliten. Er der sannhet i det han sier? Han sier nå selv at han innser dette er ett problem, og at han ønsker å ikke drikke lenger. Men det har tatt lang tid. Jeg blir mange ganger redd han når han er full. Hjelper ikke å sette hardt mot hardt med at han ikke får drikke, men virker som han kanskje har funnet ut dette selv nå etter flere episoder. Har noen råd til hva jeg kan gjøre? Eventuelt hva han kan gjøre? Kjenner jeg er redd at det blir slutt over at tingene han sier sitter så dypt i meg at jeg ikke lenger stoler på at han elsker meg Anonymkode: c9b2b...76d Han er en alkoholiker. Han kommer dessverre ikke til å slutte å drikke før alkoholen påvirker livet hans så mye at han selv føler han må slutte. Om det er nå, eller det skjer når han begynner å drikke mer i hverdagen er ikke godt å si. Kjenner meg godt igjen. Jeg holdt som han for 10 år siden. Nå går jeg i anonyme alkoholikere. Anonymkode: 38194...3bf 2
Nymerïa Skrevet 16. mai 2022 #4 Skrevet 16. mai 2022 Det du kan gjøre (foruten å forlate han) er å informere han om at han er så ufyselig i fylla at du ikke kommer til å oppholde deg med han når han har drukket noe mer. Er alkohol en så stor del av livene deres at dette ikke lar seg gjøre? 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #5 Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Han er en alkoholiker. Han kommer dessverre ikke til å slutte å drikke før alkoholen påvirker livet hans så mye at han selv føler han må slutte. Om det er nå, eller det skjer når han begynner å drikke mer i hverdagen er ikke godt å si. Kjenner meg godt igjen. Jeg holdt som han for 10 år siden. Nå går jeg i anonyme alkoholikere. Anonymkode: 38194...3bf Han sier han har innsett dette selv nå men jeg er redd det bare er pga. en situasjon hvor han oppførte seg helt idiot mot meg, og jeg revurderte forholdet. Når ting går seg til igjen blir han varm i trøyen og drikker igjen. Jeg tror ikke han er alkoholiker da han ikke trenger å drikke hver helg eksempel Anonymkode: c9b2b...76d
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #6 Skrevet 16. mai 2022 NymeriaRhoynar skrev (18 minutter siden): Det du kan gjøre (foruten å forlate han) er å informere han om at han er så ufyselig i fylla at du ikke kommer til å oppholde deg med han når han har drukket noe mer. Er alkohol en så stor del av livene deres at dette ikke lar seg gjøre? Nei, ikke i mitt liv men for han føler han at alkohol gjør han glad, og at man må ha det i svært mange situasjoner. Eksempel se film - ta en øl, være med venner - ta en øl Anonymkode: c9b2b...76d
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #7 Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): ...føler han at alkohol gjør han glad, og at man må ha det i svært mange situasjoner. Eksempel se film - ta en øl, være med venner - ta en øl Anonymkode: c9b2b...76d Så han smådrikker litt hele tiden? Anonymkode: 2ec86...a9a 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #8 Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en kjæreste som jeg med hånden på hjertet kan si er verdens snilleste - edru. Når han drikker og blir full, blir han en jeg ikke kjenner igjen. Han kan bli irritert og slenge meg full i dritt for enkle ting som at sjåføren kommer for sent, at han snubler o.l. Den minste ting tar han ille opp, og kan skrike at jeg er psykopat, stygg, jævlig, at han hater trynet på meg, at ingen bryr seg om meg, at jeg kan dra til helvete, han skal gjøre det slutt osv. Dagen etterpå angrer han fælt, men ting han sier begynner å tære på meg og selvtilliten. Er der sannhet i det han sier? Han sier nå selv at han innser dette er ett problem, og at han ønsker å ikke drikke lenger. Men det har tatt lang tid. Jeg blir mange ganger redd han når han er full. Hjelper ikke å sette hardt mot hardt med at han ikke får drikke, men virker som han kanskje har funnet ut dette selv nå etter flere episoder. Har noen råd til hva jeg kan gjøre? Eventuelt hva han kan gjøre? Kjenner jeg er redd at det blir slutt over at tingene han sier sitter så dypt i meg at jeg ikke lenger stoler på at han elsker meg Anonymkode: c9b2b...76d Du kan slutte å omgås ham når han drikker. Eller omgås ham i det hele tatt. Anonymkode: 2ec86...a9a
sicario Skrevet 16. mai 2022 #9 Skrevet 16. mai 2022 Når man oppfører seg til sjenanse, ulempe eller skadelig for seg selv og/eller andre, har man pr def et alkoholproblem. Han trenger behandling. Du trenger å ikke være rundt han når han drikker. 2 1
Gjest rabrabara Skrevet 16. mai 2022 #10 Skrevet 16. mai 2022 Snickersogtwist skrev (2 timer siden): Minner meg om eksen; alkohol stopp eller så er det bare å gjøre det slutt. De greiene der blir bare verre med tiden i min erfaring. side note: kanskje det at du gjør det slutt er støkken han trenger også, men det er et virkemiddel som bare kan brukes EN gang ellers så blir det like kraftløst som kjeft; basically, her må være noen reelle konsekvenser til. Akkurat min erfaring også. Ble bare verre. Og dessverre satte ikke jeg den støkken i ham.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #11 Skrevet 17. mai 2022 Han er stygg med deg når han drikker. Han sa han skulle slutte å drikke. Han løy. Han valgte å drikke / å være stygg med deg. HAN VALGTE Å VÆRE STYGG MED DEG! Anonymkode: d773d...5ca 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #12 Skrevet 17. mai 2022 Min samboer kunne også slik, men som regel kun om han drakk brennevin. Det var som om brennevin rusen fikk ham til plukke litt psykisk. Men kan jo også tenkes det var promille nivået i seg selv som forandret seg. Brennevin gir lett mer promille. Anyway, han drikker aldri brennevin lengre og er forsiktig med alkohol generelt, så nå oppfører han seg. Han har modnes med alderen. Du må stille krav til ham. Si han skal holde seg unna brennevin og maks antall enheter øl/vin. Anonymkode: 67197...d1f 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #13 Skrevet 17. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Han sier han har innsett dette selv nå men jeg er redd det bare er pga. en situasjon hvor han oppførte seg helt idiot mot meg, og jeg revurderte forholdet. Når ting går seg til igjen blir han varm i trøyen og drikker igjen. Jeg tror ikke han er alkoholiker da han ikke trenger å drikke hver helg eksempel Anonymkode: c9b2b...76d AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nei, ikke i mitt liv men for han føler han at alkohol gjør han glad, og at man må ha det i svært mange situasjoner. Eksempel se film - ta en øl, være med venner - ta en øl Anonymkode: c9b2b...76d Her motsier du deg selv litt, i to innlegg etter hverandre. Det er flere former for alkoholisme, det at han "må" ha litt for å være glad er ikke et godt tegn. Jeg ville sagt at han ikke skulle drikke i det hele tatt, og om han drakk, så ville jeg gått. Jeg har vokst opp med alkohol, og det blir ikke bedre, om han ikke ser det selv. Anonymkode: 3985b...0c1 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå