Gå til innhold

Nå er det nok, jeg SKAL ta kontrollen over vekt og kropp...har du klart det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spist sjokolade og potetgull etter helga....lagt på meg 5 kg siden jul pga store porsjoner og godteri flere dager i uka. Blir bare så lei meg, gang på gang sprekker jeg. Men nå skal jeg prøve å endre tankesettet mitt ; det er JEG som bestemmer, jeg lider ingen nød om jeg ikke får spise meg stappmett hele tiden, jeg vil slutte med sjokolade, det er gift for meg. Ofte kjøper jeg en sjokolade som jeg spiser på vei hjem fra butikken, gjort på to minutter. Noen flere som blir med? JEg gjør det for helsa og for å ta tilbake selvkontrollen, ikke nødvendigvis for å "slanke" meg. Gler meg til å få følelsen av frihet, og jeg styrer hva jeg putter i kroppen min. Håper jeg klarer det denne gangen. Hilsen voksen dame...:) 

Anonymkode: d7cf6...7ef

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke du klarer det denne gangen heller. 

Merker det på måten du skriver. 

Men lykke til

Anonymkode: 320e8...866

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker å tenke at sjokoladen og isen vil fremdeles være i butikken om 2-3 måneder også, så ingen hast med å kjøpe det.

Anonymkode: 9b8e0...a55

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har klart det, og suksessfaktoren for min del har vært å ikke kjøre «stram» linje. Dvs litt reduksjon i posjoner, kutt av snop og rett og slett bli kjent med egen sultfølelse (ikke spise hvis jeg ikke er sulten). På lørdager er det imidlertid mye som er lov, både god mat, vin og litt snop - uten at det tar helt av altså. Uten lørdagene hadde jeg aldri klart å holde det så «clean» resten av uka.

Anonymkode: 208ba...49d

• Liker 6
Skrevet

Eh… drit i det første svaret der 🙄 

Jeg har klart å skjerpe meg mange ganger, og jeg er helt sikker på at du også kan få til å endre noen dårlige vaner! Liker tankegangen din. Dette klarer du! 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tror ikke du klarer det denne gangen heller. 

Merker det på måten du skriver. 

Men lykke til

Anonymkode: 320e8...866

Er du edru,du som skriver?

Anonymkode: f0207...666

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
kløverpiken skrev (2 minutter siden):

Eh… drit i det første svaret der 🙄 

Jeg har klart å skjerpe meg mange ganger, og jeg er helt sikker på at du også kan få til å endre noen dårlige vaner! Liker tankegangen din. Dette klarer du! 

Akkurat...

Anonymkode: 88057...a3e

AnonymBruker
Skrevet

Heier på deg :blomst:

Anonymkode: 94253...b0f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Akkurat...

Anonymkode: 88057...a3e

Det kan du si, men progresjon er som regel ikke lineær. Jeg har hatt fremgang men også feilet. Sett helhetlig har jeg hatt fremgang. Det gjelder å ikke gi opp når man går på en smell, og man kan lære seg å komme raskere og raskere back on track.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er med! 😊

Anonymkode: ebca2...cb9

AnonymBruker
Skrevet

Det handler ikke bare om å endre tankesettet sitt som om det er noe man kan bestemme seg for å snu over natten. Det er tunge kognitive tankemønstre du har trått opp over lang tid i kombinasjon med å gjøre hjernen og kroppen din avhengig av ulik stimuli og følelsesregulering gjennom mat.

Jeg sier ikke at dette ikke kan endres, men du må tenke på det på en annen måte. Dette er dag 1 av sunnhetsskolen. Dagen du begynner å lære deg hva som skal til litt og litt og gradvis endrer vanene dine. Dagen du begynner å se innover på følelsene dine og hvorfor du overspiser. Du må lære deg om mat og energiinnhold. Du må skrive ned konkrete mål. Og om du ikke klarer dette alene må du få deg en coach. Så feminin-fysikk hadde et tilbud nå på femti prosent. Ellers har man jo strongbody eller omnia også. Men uansett du har mye å lære. Det er kunnskap som vil gjøre at du endrer deg. Masse lykke til.

Anonymkode: 2b212...ab9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Begynn med å laste ned lifesum og logg alt du spiser. Selv om det er usunt.

AnonymBruker
Skrevet

Og følg instajenter som lager sunn mat som Emilie nereng.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.5.2022 den 19.05):

Spist sjokolade og potetgull etter helga....lagt på meg 5 kg siden jul pga store porsjoner og godteri flere dager i uka. Blir bare så lei meg, gang på gang sprekker jeg. Men nå skal jeg prøve å endre tankesettet mitt ; det er JEG som bestemmer, jeg lider ingen nød om jeg ikke får spise meg stappmett hele tiden, jeg vil slutte med sjokolade, det er gift for meg. Ofte kjøper jeg en sjokolade som jeg spiser på vei hjem fra butikken, gjort på to minutter. Noen flere som blir med? JEg gjør det for helsa og for å ta tilbake selvkontrollen, ikke nødvendigvis for å "slanke" meg. Gler meg til å få følelsen av frihet, og jeg styrer hva jeg putter i kroppen min. Håper jeg klarer det denne gangen. Hilsen voksen dame...:) 

5 kg på nesten et halvt år er ikke mye :)  

vet åssen det er når man er inni den bobla om at godteri og potetgull er det beste som fins.

men det er det jo ikke, det er som du sier, gift, og man må endre tankesettet sitt og få et bedre forhold til sunn mat for å komme seg løs.

hvis du vil, klarer du det. finn ting å bli inspirert av. se frem til å f.eks komme hjem og lage deg en god smoothie eller salat - i stedet for å sikle etter junk food. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.5.2022 den 19.13):

Jeg bruker å tenke at sjokoladen og isen vil fremdeles være i butikken om 2-3 måneder også, så ingen hast med å kjøpe det.

Måtte le litt. Det er jo litt sannhet i det 😄

Anonymkode: 23fdf...85f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.5.2022 den 22.46):

Det handler ikke bare om å endre tankesettet sitt som om det er noe man kan bestemme seg for å snu over natten. Det er tunge kognitive tankemønstre du har trått opp over lang tid i kombinasjon med å gjøre hjernen og kroppen din avhengig av ulik stimuli og følelsesregulering gjennom mat.

Jeg sier ikke at dette ikke kan endres, men du må tenke på det på en annen måte. Dette er dag 1 av sunnhetsskolen. Dagen du begynner å lære deg hva som skal til litt og litt og gradvis endrer vanene dine. Dagen du begynner å se innover på følelsene dine og hvorfor du overspiser. Du må lære deg om mat og energiinnhold. Du må skrive ned konkrete mål. Og om du ikke klarer dette alene må du få deg en coach. Så feminin-fysikk hadde et tilbud nå på femti prosent. Ellers har man jo strongbody eller omnia også. Men uansett du har mye å lære. Det er kunnskap som vil gjøre at du endrer deg. Masse lykke til.

Takker for svar. ja dette er jeg klar over. Det er ikke enkelt, men skal prøve å tenke på at det er jeg som skal bestemme og at jeg gjør det fordi det er bra for meg. har vokst opp med en mor og søster som har mobbet meg hele ungdomstiden. Jeg har følt meg tykk og verdiløs, selv om jeg aldri var det. Dette henger fortsatt i, og spisingen har også sammenheng med det idag, spesielt etter at jeg har vært sammen med de ( prøver å begrense det) ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Måtte le litt. Det er jo litt sannhet i det 😄

Anonymkode: 23fdf...85f

jeg tenker at jeg veit hvordan det smaker.....

AnonymBruker
Skrevet

Følger

Anonymkode: 3a288...b01

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Takker for svar. ja dette er jeg klar over. Det er ikke enkelt, men skal prøve å tenke på at det er jeg som skal bestemme og at jeg gjør det fordi det er bra for meg. har vokst opp med en mor og søster som har mobbet meg hele ungdomstiden. Jeg har følt meg tykk og verdiløs, selv om jeg aldri var det. Dette henger fortsatt i, og spisingen har også sammenheng med det idag, spesielt etter at jeg har vært sammen med de ( prøver å begrense det) ts

Her ligger det tunge ting i bunnen. Kanskje det hadde vært lurt å snakket med noen? Eller få en veileder som følger deg i hvertfall første tiden i vektnedgangen ❤️ 

Selv om du er sterk, betyr ikke det at du ikke har godt av å følge på denne veien. 

Anonymkode: 01970...48a

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.5.2022 den 19.13):

Da må du ikke gå på Normal. Når jeg finner noe jeg liker veldig godt der, og jeg skal la være å nevne eksempler, så vet jeg at de sannsynligvis ikke får det inn igjen, og om to-tre måneder er det borte for godt. Derfor må man kjøpe litt ekstra nå.. 😈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...