Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjempe sterkt ønske om å få en gutt. Jeg har barn fra før av, etter første svangerskap mistet jeg en baby til SA og en til MA(12 uker på vei). Etter å ha prøvd i nesten 10 mnd har jeg endelig blitt gravid igjen  og er ca. 6 uker på vei. Jeg ønsker meg i bunn og grunn et av hvert kjønn også stoppe der. Jeg har fysiske utfordringer som gjør svangerskapet tøff(ere)  så jeg satser alt på at dette er siste svangerskap kroppen min skal måtte gå gjennom, med andre ord denne babyen i magen er siste. 

Jeg ønsker meg gutt, men tørr rett og slett ikke å si det høyt til meg selv engang, langt unna at jeg skal utrykke dette ønsket forran andre. 

Vi har desverre familiemedlemmer  som er funksjonshemmede så frykten er stor av den grunn  for at jeg skal få et sykt barn fordi jeg ikke var takknemlig nok dersom det skulle være en jente. Selv  om det fult mulig kan skje uansett.  

Jeg er religiøs av meg og ønsker aldri å bli oppfattet utakknemlig, og  det går nesten ikke én dag der jeg ikke takker for den fantastiske datteren jeg allerede har.  

Men er det så farlig å ønske seg et spesifikt kjønn? Er man utakknemlig? 

Jeg har medfølelse til alle som er ufrivillig barnløse og håper at jeg ikke har fornærmet noen. 

Anonymkode: 82026...5f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Herlighet, jeg sa til alle (som spurte) at jeg hadde mest lyst på gutt jeg. Og etter vi fant at at det var jente sa jeg «før vi fant ut av kjønnet hadde jeg mest lyst på gutt, men nå er jeg veldig glad for at det blir jente». 

Er du trygg på at du blir like glad uansett om det blir jente eller gutt, er det jo helt vanlig og greit å ha et ønske 😅

Endret av IDGAF
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Du kan selvsagt ha en preferanse, det er ingenting i veien med det. Om det vil ha en negativ innvirkning om du får det andre kjønnet derimot, da er det et stort problem.

AnonymBruker
Skrevet

Ganske mange som har eit ønskje om eit konkret kjønn. Synest ikkje det skal vere så tabu, viktigaste er at man blir og er i gladet barnet som kjem. Man får ein del tankar om framtida basert på kva kjønn man får og ikkje får, sånn er det berre. Det er på ingen måte bra å bli "besatt" av å få "rett" kjønn, då er man litt på bærtur.

Anonymkode: 2fee4...ac9

AnonymBruker
Skrevet

Nesten litt deilig å se at noen for en gangs skyld ønsker seg gutt her inne 💙

Anonymkode: 58ee3...cd5

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi ønsket oss veldig en gutt denne gangen, ble glad da vi fikk vite at det er ei jente - men vi blir nok å prøve på en til etterpå i håp om gutt :) Hadde dette vært en gutt ville vi stoppet nå. Er allikevel kjempeglad for å få ei jente denne gangen, og at hun er frisk ❤️

Anonymkode: 57319...4c3

AnonymBruker
Skrevet

Så uvant at noen faktisk ønsker seg en gutt, det er jo jenter som de aller fleste ønsker seg i vårt samfunn nå. Håper du får en gutt da. Sbsolutt ikke tabu. Jeg selv har to gutter og ønsket meg ei jente (hele veien). Fikk heldigvis jenta mi til slutt 

Anonymkode: 100b1...d7b

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting i veien med å ønske seg et spesifikt kjønn, så lenge ikke dette ønsket er sykelig da.

Jeg ønsker også at nestemann blir gutt. Blir siste barnet her også. :) Føler ikke noen dårlig samvittighet av å tenke slik da det  ikke er så veldig viktig for meg, selv om det er det jeg har mest lyst på.

Anonymkode: 54df3...97a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...