Gjest Gjest_xxx_* Skrevet 8. november 2005 #1 Del Skrevet 8. november 2005 Har så lyst å få utarbeidet et styrketreningsprogram tilpasset meg som jeg kan gjøre hjemme i stua. Jeg trener intervalltrening på ergometersykkelen 2 ganger i uka og ønsker å ha en dag med styrketrening i tillegg. Hvor kan jeg få hjelp til dette uten å melde meg inn i treningsstudio etc. Noen som har ideer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 8. november 2005 #2 Del Skrevet 8. november 2005 Det er kanskje greit å gå til legen din, eller noe, for ideer? Evt høre ved helsestudioene om du kan betale kun for å få satt opp et hjemmetreningsprogram. Jeg vil tro at en personlig trener kan hjelpe deg med dette. Det er vanskelig (og kanskje helseskadelig) for oss her på forumet å foreslå et treningsprogram for deg når vi ikke vet noe om din generelle helse Det er for øvrig mange øvelser som kan egne seg til hjemmebruk: Du kan kjøpe en strikk eller noen lette manualer og sette deg inn i bruken så får du trent de fleste muskelgruppene godt. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malina Skrevet 8. november 2005 #3 Del Skrevet 8. november 2005 Hei! Det finnes mange forskjellige øvelser for hele kroppen du kan gjøre uten ett eneste hjelpemiddel. Du finner mange øvelser på for eks: www.iform.nu, www.iform.no, www.trim.no, www.trening.no og i forskjellige blader. For eks i det nyeste IFORM-bladet har de en del sider om "Tren hjemme" hvor de gir deg tips maaange øvelser som du trenger få eller ingen hjelpemidler til. jeg fikk mange gode tips PS: Synes kanksje det var litt lite med èn dag i uka m/styrke om du vil ha forbedringer-selvfølgelig,alt hjelper,men det er nok lurt og trene 2 ganger i uka. finn noen gode øvelser for store musklene i kroppen og ta dem 2 sett av hver 2 ganger i uka,så vil du se forbedringer etterhvert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rav Skrevet 27. november 2005 #4 Del Skrevet 27. november 2005 Finnes mange gode tips blant annet på nett, som Line80 sier, her er bare noen raske tips til øvelser hjemme: Armhevinger Genialt til hjemmetrening siden de kan gjøres lette eller vanskelige, ettersom du blir sterkere. Du kan begynne med å stå på knærne, hvis du ikke klarer noen med rette ben. Etterhvert går du over til å ta så mange du klarer med rette ben, for så å fortsette på knærne uten pause imellom. Tyngre versjoner er f.eks. å få noen til å trykke deg ned mens du hever deg opp, eller å sette bena på en benk el, så kroppen ligger skrått nedover. Dips Finn en stol/et bord i god høyde, og still deg med ryggen til. Sett håndflatene i bordet (omtrent skulderbredde), og heis deg opp til armene er strake. Lett variant er med bena plantet i gulvet, tung variant med bena på en benk/stol. Bredt håndgrep tar mest på brystet, smalt håndgrep tar mest på armene (triceps). Chins Kjøp deg, eller lag til, en stang som du kan henge i. Poenget til slutt er å kunne heve deg opp etter armene, og få haka over stanga. Du kan likevel bruke det som trening selv om du ikke klarer dette (det er grisetungt), f.eks. ved å få noen til å hjelpe til så du akkurat klarer det, eller ved å stå på en stol så du kommer opp i utgangsstilling, og heiser deg ned på egen hånd. Mage En god variant - som jeg liker - er å ligge på ryggen, ha armene bak og over hodet og holde deg fast i noe. Hev beina i 90 grader fra gulvet, og senk dem til de er noen centimeter over bakken - hev. Gjenta dette til det brenner godt. Ellers kan du kjøre vanlige sit-up's/crunches, bare husk på å jobbe sakte - antall repetisjoner du klarer er ikke viktig. Poenget er å slite ut musklene, og det gjør du ved å kjøe langsomme bevegelser. Ellers... er det jo mye forskjellig du kan finne på mtp ben, for eksempel - tipper du finner noe forslag på nettet. Kan være greit å kjøpe en treningsstrikk for å få litt mer motstand enn du klarer på egen hånd, dette får du ganske billig i sportsbutikker. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå