inger.tf Skrevet 16. mai 2022 #1 Skrevet 16. mai 2022 Hei. Jeg og samboer tenker å kjøpe bolig sammen. Vi har begge tarmsykdom som gjør at vi trenger en bolig med to toaletter. Vi har funnet en bolig som er perfekt på alle måter utenom at den kun har et bad. Boligen har dog en bod vegg i vegg med badet. Vil det være mulig å sette inn toalett og vask der eller er det en for omfattende prosess? Og vil en slik endring kreve at man søker om tillatelse siden boligen er i en boligblokk?
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #2 Skrevet 16. mai 2022 Du må nok søke om tillatelse om bruksendring. Dessuten kommer det an på hvordan rørene er og om borettslaget tillater sånn en endring. Du må jo installere vifte og der. Det kan bli dyrt. Du kan jo sjekke med boligbyggelaget de hører til om dette er lov. Du kan ikke endre sånn uten videre. Anonymkode: 770c2...684
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #3 Skrevet 16. mai 2022 Alt er mulig i et hus. Problemet her er at det er i boligblokk. Så jeg har mine tvil. Anonymkode: ca325...7e9 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #4 Skrevet 16. mai 2022 Det er nok ikke tillatt i en boligblokk. Det er vel betong, og dere måtte jo ha lagt nye rør fra boden og inn til badet for å koble dere på avløpsrøret der inne. Dette er store inngrep som ikke er tillatt i blokker. Se dere om etter en annen bolig. Mange leiligheter i blokker i dag har to toaletter (jeg har sett mange da jeg følger med på boligannonser på leiligheter i byen jeg bor i). Ofte er det ene badet i tilknytning til hovedsoverommet, men det kan også være et gjestetoalett i gangen. Poenget er at det ofte er to toaletter tilgjengelig i nybygde leiligheter (bygd etter 2005 eller noe slikt). Anonymkode: 625ed...7e9
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #5 Skrevet 16. mai 2022 Badet leveres mest sannsynlig som et ferdig containerbad, så i nybygg er det ikke like lett å gjøre sånt som i eldre boliger. Anonymkode: b3a00...f5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå