Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 2 friske gutter og er takknemmelig for det,elsker de overalt på denne jord. Men ønske om en jente er så stort at jeg ikke får fred,jeg har dårlig samvittighet. Hvorfor føler jeg det slik? Hvorfor jente?  Er det noen som føler det likt?

Anonymkode: ce95d...785

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man vil alltid ha det man ikke har.. Hadde du hatt to jenter hadde du nok ønsket deg en gutt. 

Anonymkode: b25d9...682

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva er greia med alle disse trådene om gutt vs jente under siste?

Anonymkode: 23144...4f8

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ønsket meg jente så lenge jeg kan huske. Første var gutt. Skuffet, men elsket han over alt på jord. Så kom gutt to.. Og gutt tre.. Elsker de like høyt. Ville gi det et siste forsøk, selv om jeg visste at det var større sannsynlighet for gutt denne gangen også. Det ble heldigvis ei jente. Elsker også henne over alt på jord. Takknemlig for å ha henne, så det ble to barn flere enn opprinnelig planlagt, men helt greit.. Hadde jeg hatt to jenter, så hadde det nok blitt med to barn. Forstår godt sorgen din 💕

Anonymkode: ce0d8...296

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det du tenker er så spesielt med jente? Hva slags behov eller emosjon er det et jentebarn dekker i deg? Eller hva er det du tror ei jente har som guttene dine ikke har?

Anonymkode: ee100...f05

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Samme her, har to gutter. Blir litt for dumt med ivf på tredje tror jeg, selv om jeg leker med tanken.. Men elsker virkelig guttene mine, vil bare ideelt sett gjerne ha en jente også om vi skulle bli så heldige.

Anonymkode: 3e258...d6a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg har ønsket meg jente så lenge jeg kan huske. Første var gutt. Skuffet, men elsket han over alt på jord. Så kom gutt to.. Og gutt tre.. Elsker de like høyt. Ville gi det et siste forsøk, selv om jeg visste at det var større sannsynlighet for gutt denne gangen også. Det ble heldigvis ei jente. Elsker også henne over alt på jord. Takknemlig for å ha henne, så det ble to barn flere enn opprinnelig planlagt, men helt greit.. Hadde jeg hatt to jenter, så hadde det nok blitt med to barn. Forstår godt sorgen din 💕

🤮🤮 blir kvalm av tankegangen din

Anonymkode: 4d586...9fe

• Liker 10
Skrevet

Jeg kan ikke forstå hvorfor jenter er så mye "mer verdt" / "viktig" enn gutter? Kan noen være så snill å forklare meg?

At noen skriver at de forsøker på flere barn fordi de bare hadde gutter fra før - det er helt greit. MEN; at de hadde stoppet dersom de bare hadde jenter fra før? Det synes jeg er sinnsykt. Det er å indirekte si at guttene sine ikke er bra nok. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

🤮🤮 blir kvalm av tankegangen din

Anonymkode: 4d586...9fe

Hva er det å bli kvalm av? Alle har forskjellige følelser rundt morskap og kjønnet av barn.. Er ikke det at de elsker noen mindre? Jeg er gravid nå, og ønsker meg mest gutt, er det noe galt med det? Blir ikke lei meg om det er jente, er bare ett ønske.. 👶

• Liker 4
Skrevet
ClaireKokos skrev (1 minutt siden):

Hva er det å bli kvalm av? Alle har forskjellige følelser rundt morskap og kjønnet av barn.. Er ikke det at de elsker noen mindre? Jeg er gravid nå, og ønsker meg mest gutt, er det noe galt med det? Blir ikke lei meg om det er jente, er bare ett ønske.. 👶

Det du skriver her er jo selsvagt helt legitimt. Det som derimot er noe merkelig med det vedkommende har sitert, er følgende:

Takknemlig for å ha henne, så det ble to barn flere enn opprinnelig planlagt, men helt greit.. Hadde jeg hatt to jenter, så hadde det nok blitt med to barn. Forstår godt sorgen din 💕

Når et ønske om et spesifikt kjønn blir så stort at man hadde droppet flere barn, så er det noe som skurrer tenker jeg da. Det å få jente var tydeligvis mye viktigere enn å tenke på hvor heldig man er som har fått flotte gutter. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Blir kvalm å lese alle ønskene om kjønn osv, og hvordan prøve å få jente. Jar selv to jenter, en gutt og venter jente nr tre. Mannen han ei jente og fire gutter… skal innrømme at min første fødte er psykisk utviklings hemmet og ting har aldri vært enkelt med henne.. ALDRI! Pluss andre sykdommer i tillegg. Jente nr to er frisk og rask, men langt ifra ei prinsesse som kvinnfolk generelt tydelig vil ha. Og ønsker seg som de kan dolle opp og holde på med og behandle som dokker. Guttungen derimot, er ganske feminin og lite guttete faktisk. Men elsker likevel gutteting og gutteleker som jenteting og spiller fotball. Gutta til mannen er skikkelig gutter ! Mc, bil og gudene vet hva - i allefall tre av fire gutter. Minste er ganske nøytral! Men de elsker rom kom filmer på lik linje som action filmer og star wars! Ærlig talt. Vær takknemlig for friske og sunne og LEVENDE BARN! min mor mistet ei datter nemlig. Men har heldigvis oss fire døtre igjen. Ikke alltid enkle noen av oss eller skikkelig prinsesser noen av oss. 

Anonymkode: 18dd3...c46

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Blir kvalm å lese alle ønskene om kjønn osv, og hvordan prøve å få jente. Jar selv to jenter, en gutt og venter jente nr tre. Mannen han ei jente og fire gutter… skal innrømme at min første fødte er psykisk utviklings hemmet og ting har aldri vært enkelt med henne.. ALDRI! Pluss andre sykdommer i tillegg. Jente nr to er frisk og rask, men langt ifra ei prinsesse som kvinnfolk generelt tydelig vil ha. Og ønsker seg som de kan dolle opp og holde på med og behandle som dokker. Guttungen derimot, er ganske feminin og lite guttete faktisk. Men elsker likevel gutteting og gutteleker som jenteting og spiller fotball. Gutta til mannen er skikkelig gutter ! Mc, bil og gudene vet hva - i allefall tre av fire gutter. Minste er ganske nøytral! Men de elsker rom kom filmer på lik linje som action filmer og star wars! Ærlig talt. Vær takknemlig for friske og sunne og LEVENDE BARN! min mor mistet ei datter nemlig. Men har heldigvis oss fire døtre igjen. Ikke alltid enkle noen av oss eller skikkelig prinsesser noen av oss. 

Anonymkode: 18dd3...c46

Har dere åtte barn til sammen? Hvorav en med spesielle behov? Hvordan klarer dere det?😅

Anonymkode: f3fb5...bb9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi mennesker ønsker alltid det vi ikke har. Vi må ha et prosjekt/ et mål/ noe å se frem til. Enten det er en hytte, pusse opp hus, starte opp et prosjekt, så ett nytt barn. Og man vil gjerne ha det man ikke har. 

Jeg har selv to gutter, så jeg forstår veldig godt hva du føler. Jeg har alltid sett for meg å ha en datter selv, og det er trist å tenke på at jeg aldri skal oppleve å bli mormor synes jeg. 

Anonymkode: 901a2...4dd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vi mennesker ønsker alltid det vi ikke har. Vi må ha et prosjekt/ et mål/ noe å se frem til. Enten det er en hytte, pusse opp hus, starte opp et prosjekt, så ett nytt barn. Og man vil gjerne ha det man ikke har. 

Jeg har selv to gutter, så jeg forstår veldig godt hva du føler. Jeg har alltid sett for meg å ha en datter selv, og det er trist å tenke på at jeg aldri skal oppleve å bli mormor synes jeg. 

Ikke sikkert alle med døtre blir mormor. Mange velger å ikke få barn i dag. Selv er jeg farmor til to nydelige barnebarn. Ei venninne av meg som har en voksen datter, får sannsynligvis aldri barnebarn, siden datteren hennes ikke vil ha barn.

Anonymkode: 97577...4a7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ikke sikkert alle med døtre blir mormor. Mange velger å ikke få barn i dag. Selv er jeg farmor til to nydelige barnebarn. Ei venninne av meg som har en voksen datter, får sannsynligvis aldri barnebarn, siden datteren hennes ikke vil ha barn.

Nei, ikke sikkert, men for de som har to-tre døtre så er vel sjansen rimelig stor for at man blir det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, ikke sikkert, men for de som har to-tre døtre så er vel sjansen rimelig stor for at man blir det.

Veldig få har 3 døtre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Selvfølgelig, men mange har kun èn datter også. Sånn som venninnen min som har en datter og hun vil ikke ha barn.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men, større sannsynlighet at jeg som har ei datter blir mormor, enn venninnen min med 3 sønner. 

• Nyttig 1
Skrevet

Eneste grunnen til at jeg hadde ønsket meg en jente er at jeg har en dyr bunad fra da jeg var 3 år kjøpt av min avdøde bestemor som jeg så gjerne ville sett på et av barna mine. Om jeg ikke får jente neste gang så skal jeg spare den til evt barnebarn en gang ❤️ 

Men utenom det så gir jeg katta i kjønnet så lenge ungen er funksjonsfrisk 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Veldig få har 3 døtre. 

Jeg kjenner da mange som har tre døtre😅

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...