Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk beskjed om forhøyet nakkefold (4mm) på tidlig ultralyd i uke 11. Er redd og stresset så lurer på om andre har vært igjennom det samme? 

Anonymkode: bc6d8...382

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Neinei, ingen. Alle får jo friske barn

Anonymkode: dfaa6...510

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En venninne av meg fikk beskjed om forhøyet nakkefold på tidlig ul. Tok nipt og fant ingen ting galt. Fødte en helt frisk baby. Så det trenger ikke være noe «galt» selv om baby har større nakkefold. Ikke bekymre deg for mye før du får sjekket mer ❤️

Anonymkode: 98c11...91a

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Hørt om tilfeller der det har gått begge veier. Det kan være noe, men det trenger heller ikke være noe. Prøv å stress ned før du får vite mer! 

Anonymkode: 73b9b...287

AnonymBruker
Skrevet

Har fått henvisning videre så får prøve å ikke stresse for mye før den tid. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

En venninne fikk og beskjed om det etter TUL. Hun ble sendt videre for testing, alt var bra med barnet. Men, det la en demper på resten av svangersskapet for henne. Hun klarte ikke slå seg til ro med at alt virkelig var bra. 

Anonymkode: 6fb54...b05

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, forstår at det satt en demper på resten av svangerskapet ser for meg at jeg sikker vil vær urolig uansett om alt viser seg og være bra. 

AnonymBruker
Skrevet

Tøff beskjed å få på ultralyd ❤ Det kan vel være et tegn på downs? Ta nipt test, og prøv å ikke uroe deg for mye. Det kan være ingenting og. 

Ville prøvd å gjort meg opp noen tanker videre, hvis barnet har downs. Når nipt test svaret kommer har du da gjort deg opp en mening, om du hvordan veien videre blir for deg/dere. Bedre å ha tenkt godt gjennom det, enn å måtte ta en avgjørelse når du har svaret. Det tar noen uker å få svar på NIPT testen.

Anonymkode: e4ad3...db9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er 4 mm så mye forstørret da?, har hørt at 6 mm og mer er forstørret. 

Anonymkode: 603fc...b4d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Er 4 mm så mye forstørret da?, har hørt at 6 mm og mer er forstørret. 

Anonymkode: 603fc...b4d

Vet ikke hva som er vanlig eller mye forstørret, fikk beskjed at den var forstørret og ble henvist til kvinne klinikken på Haukeland for undersøkelse.  Så venter på innkalling til time. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.5.2022 den 13.51):

Neinei, ingen. Alle får jo friske barn

Anonymkode: dfaa6...510

🌰

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter ny ul på kvinneklinikken idag så ble jeg anbefalt morkakeprøve. Prøven ble tatt med en gang så nå blir det en grusom ventetid fremover. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Etter ny ul på kvinneklinikken idag så ble jeg anbefalt morkakeprøve. Prøven ble tatt med en gang så nå blir det en grusom ventetid fremover. 

Hvor lenge må du vente?

Anonymkode: 14230...c6c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvor lenge må du vente?

Legen håpet at hurtigsvaret skulle komme iløpetav en uke, men det fullstendige svaret tok noen uker. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Legen håpet at hurtigsvaret skulle komme iløpetav en uke, men det fullstendige svaret tok noen uker. 

Ønsker deg lykke til! ❤️ 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ønsker deg lykke til! ❤️ 

Takk ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...