Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal ha eksamen i R1 om 8 dager.. Føler meg ikke særlig godt forberedt! :( Vet at det er min feil, men hvordan kan jeg øke oddsen for å bestå iallfall? Tar eksamen som privatist. 

Anonymkode: 1161c...e98

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du trenger 12 poeng for å bestå. 

Oppgave 1, oppgave 2 og oppgave 3 på del 1, gir vanligvis over 12 poeng til sammen. Med andre ord, klarer du alle de 3 har du allerede bestått. 
Ellers er del 2 en god måte å høste inn masse poeng på! Kan du litt geogebra (CAS og sannsylighetskalkulatoren), kan du lett få 12 poeng bare på del 2! 
Øv masse på eksamensoppgaver nå, lær deg hvilke emner som kommer igjen og igjen og øv spesielt på det.

Mitt aller beste tips til deg nå er å sette deg godt inn i DEL 2 oppgaver. Det er del 2 som virkelig kan avgjøre om du består eller ikke. 

På eksamensdagen; Gå inn i lokalet med selvtillit og hode høyt. Ikke begynn å tvil på deg selv. Du må også tenke at det er ikke verdens undergang dersom det skulle gå dårlig. Men å få bestått er helt innen rekkevidde!
Stol på deg selv og ta det rolig. 

Er sikker på at du klarer dette! 
Lykke til :) 

Endret av FunnyBoy123
  • Liker 3
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Som Funnyboy skriver, det er masse nytte i å gjøre eksamensoppgaver. Se hva som går igjen og sørg for at du blir god i de temaene.

Anonymkode: d067a...420

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Husk forresten å sjekk hvilken fagkode du har meldt seg opp i!

R1 fikk ny læreplan i år. De aller aller fleste privatistene følger gammel læreplan. Men jeg har hatt flere oppe til muntlig eksamen som har lest til feil læreplan... (De trodde de skulle ha ny, men har meldt seg opp til gammel). 

Dette er også viktig når du gjør eksamensoppgaver, da de til den nye læreplanen er ulike de til den gamle. 

Anonymkode: c5c27...ad9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...