Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å sitte hjemme i morgen. Angsten for å ut 17. Mai har blitt for stor, alle årene jeg har stått i det og prøvd å ignorere angstfølelsen har bare gjort det verre. Men jeg har alltid endt opp med å  dra, fordi det er forventet av venner og familie. Jeg føler meg som en avviker

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ikke ut på 17. mai. Det er for mye mas. Liker bedre å slappe av hjemme og spise god mat. Det har jeg gjort i flere år. 

Anonymkode: 05dfb...bc5

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal også være hjemme. Orker ikke ut. 17.mai er bare et ork og mas.

Anonymkode: 0ba72...0b5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har ei venninne som heller ikke orker, hun ska gå en tur på fjellet i stedet. Ser ikke på henne som en avviker for det. Gjør det du føler for ❤

Anonymkode: 62e67...b41

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har egentlig ikke hatt det slik før, men i dag fikk jeg panikkanfall bare ved tanken på 17. mai-frokost, tog, og drinker med venner (som jeg hittil har gledet meg til siden pandemien brøt ut). Kan ha sammenheng med at jeg i dag fikk vite at en venn fra noen år tilbake døde på tragisk vis. Føltes så meningsløst å sitte og pusse sølv og stryke bunad. Ønsker plutselig bare fred, ro, natur og stillhet. Du er ikke alene ♥️

Anonymkode: 18e05...a8b

• Hjerte 8
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg ikke hatt barn, hadde jeg gjort akkurat det samme!!😊😊😊 Ikke pga verken angst eller ensomhet, men fordi jeg hadde storkosa meg med å spise god mat, se TV/serier og bare brukt dagen til å ta livet med ro.

Anonymkode: 4e98d...a90

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mange år siden jeg tok avgjørelsen med å bare være hjemme den dagen. Spise god mat, se litt tv og høre på musikk. Hva andre forventer er deres sak.

Anonymkode: 241f4...81b

Gjest Hippokrates
Skrevet (endret)

17. mai er den høytidsfeiringen jeg gir mest blaffen i, selv om jeg ikke har angst. Den og nyttårsaften. Jeg er julens barn, men det er en annen debatt! 😄 

Gidder ikke all maset og fjaset overalt. Og barn her og barn der. Ikke har jeg barn selv så.

Jeg henger opp flagget, ser på TV og koser meg med en personlig feiring hjemme. Ved ettermiddagstider stikker jeg bort til gamlingene for litt kake og kaffe, som et vanlig besøk på en vanlig dag. 

Det beste med 17. mai er når dagen er over og man kan ta ned flagget igjen, egentlig ;) 

Endret av Hippokrates
Skrevet

Ingen angst her men hadde jeg ikke hatt barn så hadde jeg ALDRI gått ut på 17 mai, det er bare stress. Man går i kø hele dagen, feiret ikke 17 mai før jeg fikk barn, bortsett fra de gangene jeg måtte som barn. Uff...men men, bare et prat år igjen så er det fridag igjen. 😄 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skal sitte naken hjemme, lage meg noe god mat og drikke meg full. 

Anonymkode: 5efd2...ebc

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

skal som vanlig laaang ut i skauen eller på tur langs fjorden🥰

Anonymkode: 73a73...b12

• Liker 4
Skrevet

Du er ikke alene! Er veldig introvert og blir sliten og stressa av store folkemengder. Hadde jeg kunnet velge hadde jeg bare kost meg hjemme imorgen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg drar heller ut 18. mai, for da er alt så billig!

Anonymkode: bc29f...717

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skal sitte naken hjemme, lage meg noe god mat og drikke meg full. 

Anonymkode: 5efd2...ebc

Hehe 😄, må denne drikkinga skje naken da? Eller er du føre var, og skåner klærne for fyllespy? Bare å gå naken rett i dusjen og spyle det av?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Squirtle skrev (1 time siden):

Jeg vurderer å sitte hjemme i morgen. Angsten for å ut 17. Mai har blitt for stor, alle årene jeg har stått i det og prøvd å ignorere angstfølelsen har bare gjort det verre. Men jeg har alltid endt opp med å  dra, fordi det er forventet av venner og familie. Jeg føler meg som en avviker

Skal bare en liten tur ut, sikkert en halvtime. Resten av dagen blir det kos hjemme🤩🇳🇴

Anonymkode: 59a39...8e4

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal ingenting i morgen. Jeg gidder ikke. Og jeg skal på jobb dagen etterpå. Går jeg ut i morgen blir det garantert drikking og så blir det tortur å være på jobb dagen etter. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Squirtle skrev (53 minutter siden):

Det er mange som har angst for denne dagen. Alle skal fremstå så bra og plettfrie. Og de fleste er ikke akkurat det når det kommer til stykket. En falsk fasade dag. Mange som ikke har barn i barnehage eller barneskolealder holder seg langt unna styret denne dagen. Selv har jeg hatt angst en hel uke. Lager kaker, rundstykker og denslags og det er ikke noe problem. Jeg kan ikke engang sette fingeren på hva som er et problem bortsett fra at angsten gir fysiske plager som mye syre, vondt i hodet, utmattelse og en følelse av at avgrunnen åpner seg forran meg. Men jeg skal out there pga barna. Jeg overlever nok. 

16 mai og de siste dagene før jul er dager med mest trafikkuhell og bulking på parkeringsplasser fordi folk er stresset  så det er ikke unormalt med stress. 

Anonymkode: 3f144...9d9

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Ja vel??

Anonymkode: 3f144...9d9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hva er det som er billig 18. mai?

Anonymkode: 4e5be...066

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva er det som er billig 18. mai?

Anonymkode: 4e5be...066

Damene som kommer sjanglende utpå morgenkvisten, har jeg hørt.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...