Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet jeg må bort, men hvordan håndtere hen frem ti det? Det er blant annet snakk om ekskludering og vil si mobbing. Hen overser/ignorer meg.

Hvordan gripe an dette?

Anonymkode: a209b...251

Videoannonse
Annonse
Gjest Hippokrates
Skrevet (endret)

Si det du. Det er ikke lett. 

Du kan alltids engasjere tillitsvalgte og/eller verneombud og starte med en sak mot lederen. 

Men jeg hadde ikke orket å ta den kampen når du uansett har innsett at du må ut derifra. Ville heller gitt faen og kommet meg bort derifra ved første og eneste anledning. Jeg ville ikke hatt noen krav mot arbeidsplasser som jeg søkte mot, og hadde omså tatt i på midlertidig butikkjobb. Har du det for jævlig på jobb ville jeg nok tatt en dialog med legen om dette for eventuelt sykemelding og behandling. Er ingenting av dette interessant kan du si opp, få en karensperiode opp mot dagpenger, og så stå på arbeidsledighetstrygd når karensperioden er over. Og så søke som en galning etter jobb. 

Mobbing og trakassering er ikke greit å stå i. Og det å ty til NAV for kortvarig hjelp for å komme deg videre kan potensielt spare NAV for permanente stønadsordninger hvis du en dag møter helt veggen pga det. 

Giftige ledere er verste sort å håndtere, og mobbing er verste sort å oppleve. Kombinasjonen er umenneskelige forhold over tid. 

Endret av Hippokrates
AnonymBruker
Skrevet
Cylon skrev (5 minutter siden):

Du kan alltids engasjere tillitsvalgte og/eller verneombud og starte med en sak mot lederen. 

Men jeg hadde ikke orket å ta den kampen når du uansett har innsett at du må ut derifra. Ville heller gitt faen og kommet meg bort derifra ved første og eneste anledning. Jeg ville ikke hatt noen krav mot arbeidsplasser som jeg søkte mot, og hadde omså tatt i på midlertidig butikkjobb. Har du det for jævlig på jobb ville jeg nok tatt en dialog med legen om dette for eventuelt sykemelding og behandling. Er ingenting av dette interessant kan du si opp, få en karensperiode opp mot dagpenger, og så stå på arbeidsledighetstrygd når karensperioden er over. Og så søke som en galning etter jobb. 

Mobbing og trakassering er ikke greit å stå i. Og det å ty til NAV for kortvarig hjelp for å komme deg videre kan potensielt spare NAV for permanente stønadsordninger hvis du en dag møter helt veggen pga det. 

Giftige ledere er verste sort å håndtere, og mobbing er verste sort å oppleve. Kombinasjonen er umenneskelige forhold over tid. 

Takk for et godt svar med tips. Det skjedde noe på jobb idag hvor det virkelig gikk opp for meg. Heldigvis har jeg en kompetanse som er ettertraktet. Skal vurdere om jeg bør ta en tur til legen med det.

Gjest Hippokrates
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for et godt svar med tips. Det skjedde noe på jobb idag hvor det virkelig gikk opp for meg. Heldigvis har jeg en kompetanse som er ettertraktet. Skal vurdere om jeg bør ta en tur til legen med det.

Har du behov for legehjelp i saken så oppsøker du legen uten å vurdere særlig over det. Tiden er kommet for å tenke på deg selv nå. Du er på overtid. Godt at du har en kompetanse som er ettertraktet. Da er det lys i himlingene. Bare kast deg rundt med søknader, og gjerne åpne søknader hos firmaer du kunne tenkt deg å jobbe for uten at de har utlyst stillinger. Det er utrolig mange arbeidsgivere som egentlig trenger både deltidshjelp, midlertidig hjelp og faktisk faste ansatte, men som kvier seg til utlysningsprosessene. Særlig i det private. 

Har du jobbnettverk rundt deg, så bruk det for det det er verd også. 

Men aktiviser deg i dag med å komme deg videre. Du er ikke skyldig arbeidsgiver noe, og tersklene dine har blitt passert! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hadde startet prosessen med å komme meg bort, NÅ. 

Anonymkode: 652d9...950

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan uansett anbefale en tur til legen for å sortere tanker, jeg har hatt mye nytte av det da jeg var i samme situasjon som deg. Det var det som gjorde meg i stand til å søke andre jobber.

Anonymkode: 888e6...aa3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Cylon skrev (På 16.5.2022 den 16.45):

SIGNERER!

Folk sier: Du må kjempe, du må vise sjefen hvordan h*n skal oppføre seg, du må ringe ditt og datt...Er det verdt det? Tviler. Om sjefen er en mobber, om du føler at du er uønsket, da er det bare å gå. 

Anonymkode: 5a7c2...04b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...