Gå til innhold

Sterke menssmerter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har pco og har gått på p-pillen Diane i åresvis for å redusere symptomer. Har aldri hatt særlig menstruasjon og heller ikke mens smerter. For å gjøre lang historie kort så stoppet jeg å ta Diane i noen måneder for å prøve meg litt uten disse, men valgte å starte på igjen. Nå er jeg akkurat ferdig med første brett (i går) og har så veldig sterke menssmerter. Både i går og idag. Verre i dag. Tok Paracet i morges, men det hjalp ikke. Er så uvanlig for meg å ha menssmerter og i tillegg sterke smerter. Er det bare normalt at dette skjer pga oppholdet med p-pillen tenker dere? Føler meg også så gråtkvalt innimellom uten grunn…

Anonymkode: 3d81e...2c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke så mye tips jeg kan gi deg angående hvorfor du har fått sterkere mensensmerter nå etter ppille, da jeg hverken opplevde det selv når jeg gikk på ppiller.

Anbefaler deg derimot å ta Naproxen, ikke ibux eller paracet mot mensensmerter. Naproxen hjelpe meg alltid, og den er kun mot mensensmerter. Derfor funker den veldig bra. Reseptfri på apoteket. 

AnonymBruker
Skrevet
anonymbruker2312 skrev (3 timer siden):

Har ikke så mye tips jeg kan gi deg angående hvorfor du har fått sterkere mensensmerter nå etter ppille, da jeg hverken opplevde det selv når jeg gikk på ppiller.

Anbefaler deg derimot å ta Naproxen, ikke ibux eller paracet mot mensensmerter. Naproxen hjelpe meg alltid, og den er kun mot mensensmerter. Derfor funker den veldig bra. Reseptfri på apoteket. 

Var på apoteket ikke så lenge etter innlegget her og de også anbefalte Naproxen. Så det har jeg kjøpt og fått tatt en. Det hjalp. Dessverre så ser jeg nå at det er NSAID, noe jeg helst ikke skal ta pga slankeoperasjon. Glemte helt å sjekke det, men det går nok bra. Er ikke så ofte jeg trenger å ta dem håper jeg. 🤞

AnonymBruker
Skrevet

TS her igjen. Jeg har menssmerter fortsatt. Startet med noe antydning til menssmerter på lørdag. Kraftigere søndag, veldig sterke mandag, litt avtagende tirsdag og onsdag. Men fortsatt i dag har jeg litt menssmerter. Er det normalt at det varer så lenge? 

Har som nevnt aldri vært plaget med menssmerter og har hatt lite menstruasjon gjennom livet pga pcos. Så dette er nytt for meg i alder av 40 år.

AnonymBruker
Skrevet

Paracet fungerer ikke mot menssmerter. Det er NSAIDs som er best. Men du kan få det som stikkpiller også, hør med legen din.

Ellers så fungerer varme på magen noe.

Anonymkode: b3345...0d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...