AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #1 Skrevet 16. mai 2022 Hjelp meg. Har innsett, sikkert seint, at kjæresten min har noen trekk jeg ikke kan leve med. Hver gang jeg skal møte venner og ikke være med ham blir han «lei seg». Hittil har det variert hva forklaringen er, én venn liker han ikke, andre ganger har han vært skuffet fordi han ville VI skulle være sammen pga X, Y og Z, og først nå skjønte jeg at det jo er sånn alltid, fordi jeg nå har gjort en avtale om å møte en venn om noen dager og merket at jeg gruer meg til å si det til kjæresten. Vi har masse tid sammen, så det er ikke det det står på. Nå må jeg få satt skapet på plass. Hva sier jeg? Anonymkode: 92f5a...da4 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #2 Skrevet 16. mai 2022 Si det til ham. Si at du nå gruer deg for å si i fra til ham at du har en avtale fordi han da ofte blir lei seg. Si til ham at du trenger å kunne være med venner uten at det skal være et problem. Spør ham hva som gjør at han reagerer slik og hvordan dere kan gå frem for å gjøre det bedre. Ikke kjeft og anklag, da er sjansen stor for at han bare går i forsvar og det blir lite konstruktiv krangel i stedet for en god samtale. Anonymkode: aca03...fa5 4 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #3 Skrevet 16. mai 2022 🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩 Dette hadde jeg slått hardt ned på! Eksen min var på samme måten, han ble lei seg og passiv-agressiv hver gang jeg skulle finne på noe med venner. Det ble bare verre og verre, han gjorde alt i sin makt for å gi meg dårlig samvittighet, og etterhvert begynte utrobeskyldningene å hagle, totalt uten grunn. Jeg ble helt sprø av fyren, kjente ikke igjen meg selv til slutt. Jeg gjorde det eneste riktige og dumpa dritten, men da hadde det pågått lenge nok. Det er snart fire år siden og jeg er sammen med en fantastisk fyr nå, men fortsatt kjenner jeg litt på det at jeg ikke er så glad i å si at jeg har planer. Ikke fordi jeg er redd han skal reagere negativt, tvert i mot, men fordi redselen for den følelsen av å bli beskyldt for det ene og det andre helt uten grunn fortsatt henger litt igjen. Det er fort gjort å gjøre det slutt med noen, men traumene kan henge igjen i årevis, så sånn behandling må du ikke finne på å godta! Anonymkode: 26cb4...999 5
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #4 Skrevet 16. mai 2022 Hva er det han ønsker da? Det beste er vel at du ikke har venner i det hele tatt og kun er med han? Dette er røde flagg! Selv om man er et par så er man fortsatt et individ og trenger alenetid! Kjæresten min møter venner jevnlig og noen ganger kommer han hjem på morgenkvisten, skulle jeg nekte han det? Anonymkode: 73bd9...2c4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #5 Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): 🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩 Dette hadde jeg slått hardt ned på! Eksen min var på samme måten, han ble lei seg og passiv-agressiv hver gang jeg skulle finne på noe med venner. Det ble bare verre og verre, han gjorde alt i sin makt for å gi meg dårlig samvittighet, og etterhvert begynte utrobeskyldningene å hagle, totalt uten grunn. Jeg ble helt sprø av fyren, kjente ikke igjen meg selv til slutt. Jeg gjorde det eneste riktige og dumpa dritten, men da hadde det pågått lenge nok. Det er snart fire år siden og jeg er sammen med en fantastisk fyr nå, men fortsatt kjenner jeg litt på det at jeg ikke er så glad i å si at jeg har planer. Ikke fordi jeg er redd han skal reagere negativt, tvert i mot, men fordi redselen for den følelsen av å bli beskyldt for det ene og det andre helt uten grunn fortsatt henger litt igjen. Det er fort gjort å gjøre det slutt med noen, men traumene kan henge igjen i årevis, så sånn behandling må du ikke finne på å godta! Anonymkode: 26cb4...999 Huff! Jeg kan heller ikke ha det sånn. Men han er altså EKSPERT på å få det til å virke urimelig at jeg er med andre. Han er i en vanskelig fase, akkurat den dagen passer dårlig, den vennen ditt, den vennen datt, og jeg sitter igjen med skyldfølelse. Det har liksom blitt regelen at all tid skal brukes sammen og at jeg må spørre om lov hvis jeg vil gjøre noe annet. Føler meg så dum som ikke har sett det før. Anonymkode: 92f5a...da4 1 2
Havspeil Skrevet 16. mai 2022 #6 Skrevet 16. mai 2022 Du har selv forstått at dette er en passiv agressiv tilnærming mot deg fordi HAN er usikker. Det er bra .🌹 Det er ikke du eller vennene dine som er problemet. Problemet er hans historie bakover ,- mest sannsynlig fra barndommen. Du VET at du er trygg for han! Ikke la han utøve sosial kontroll over deg fordi han mangler redskap. Som han oppfører seg,burde han ikke vært i et forhold ennå. Spørsmålet er om du orker å ta kampen på begges vegne om ikke han søker hjelp. 5
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #7 Skrevet 16. mai 2022 Han manipulerer deg inn i isolasjon med humøret sitt. Så bra at du oppdaget det. Har han prøvd å isolere deg fra familie også? Klarer han å isolere deg, er det vanskelig for deg å få hjelp om du skulle trenge det. F.eks om det skulle vise seg å være voldelig, nekte deg å forlate han, etc. Anonymkode: 96460...ebe 6
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #8 Skrevet 16. mai 2022 Huff, TS. Det er i det minste veldig bra at du har "spottet" denne oppførselen. At han i tillegg klarer å få deg til å få skyldfølelse lover faktisk ikke så bra 🙁 Det er veldig langt fra å være sunt. Du sier selv at du ikke kan leve med dette, og det er helt riktig! Du må klare å få snudd dette umiddelbart, ellers blir det verre, mange som har hatt slike forhold. Du må aldri spørre om lov til slikt hvis det er sånn at det passer med kalendrene deres ellers. Det bør slik at du kan si "Jeg stikker til X etter middag for å se på program Y på tv, gleder meg!" Og du bør få en uforbeholden, "Den er grei, kos dere!" tilbake. Kanskje du må bare "ta samtalen" og fortelle at at du har sett dette mønsteret og at det må slutte. At du gruer deg til å fortelle at du ikke skal være med han. Tror du dette resulterer fake lei seg, eller kan det bli sinne? Er dette noe som bunner i sjalusi eller er han rett og slett redd for å være alene? Anonymkode: 52769...9d2 3
NiceOrNothing Skrevet 16. mai 2022 #9 Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Huff! Jeg kan heller ikke ha det sånn. Men han er altså EKSPERT på å få det til å virke urimelig at jeg er med andre. Han er i en vanskelig fase, akkurat den dagen passer dårlig, den vennen ditt, den vennen datt, og jeg sitter igjen med skyldfølelse. Det har liksom blitt regelen at all tid skal brukes sammen og at jeg må spørre om lov hvis jeg vil gjøre noe annet. Føler meg så dum som ikke har sett det før. Anonymkode: 92f5a...da4 Han høres veldig needy og usikker ut . Det blir nok IKKE bedre med tiden . Dette er sosial kontroll . Å utgår i et sunt par-forhold . Kvitt deg med man-babyen. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #10 Skrevet 18. mai 2022 Det ble tidenes krangel... Det kom beskyldninger om at jeg er emosjonelt utro med denne vennen (han er homofil). Jeg forsøkte først å forklare ham at det er feil, og til slutt ble jeg sint. Da fikk jeg høre at han aldri ville ha reagert på min tristhet med sinne, og at han synes det er rart at jeg ikke gjør det jeg kan for å få ham til å føle seg bedre (altså tar avstand til denne vennen som er problemet), for det ville han ha gjort. Nå har jeg gjort det slutt, men han sender melding på melding om at vi kan fikse det... Anonymkode: 92f5a...da4 3 2 2
tangent Skrevet 18. mai 2022 #12 Skrevet 18. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 16.5.2022 den 15.14): den vennen ditt, den vennen datt Det er så dårlig stil. Han trenger mene veldig lite om dine venner. Bra du har gjort det slutt. Han prøver å legge sine problemer på andre, deg og dine venner, og det bør du ikke finne deg i.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #13 Skrevet 18. mai 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det ble tidenes krangel... Det kom beskyldninger om at jeg er emosjonelt utro med denne vennen (han er homofil). Jeg forsøkte først å forklare ham at det er feil, og til slutt ble jeg sint. Da fikk jeg høre at han aldri ville ha reagert på min tristhet med sinne, og at han synes det er rart at jeg ikke gjør det jeg kan for å få ham til å føle seg bedre (altså tar avstand til denne vennen som er problemet), for det ville han ha gjort. Nå har jeg gjort det slutt, men han sender melding på melding om at vi kan fikse det... Anonymkode: 92f5a...da4 Du gjorde det eneste rette! 👏❤️ Håper du klarer å stå imot! Det er så ugreit å drive på sånn han har gjort! Anonymkode: 26cb4...999 3
Havspeil Skrevet 18. mai 2022 #14 Skrevet 18. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Det ble tidenes krangel... Det kom beskyldninger om at jeg er emosjonelt utro med denne vennen (han er homofil). Jeg forsøkte først å forklare ham at det er feil, og til slutt ble jeg sint. Da fikk jeg høre at han aldri ville ha reagert på min tristhet med sinne, og at han synes det er rart at jeg ikke gjør det jeg kan for å få ham til å føle seg bedre (altså tar avstand til denne vennen som er problemet), for det ville han ha gjort. Nå har jeg gjort det slutt, men han sender melding på melding om at vi kan fikse det... Anonymkode: 92f5a...da4 Emosjonelt utro ?? Nice try ! Det er jo sykt. Og rart du ikke tok avstand, fordi det ville HAN gjort 🤣 Det siste : et stort 🚩 ifht hersketeknikk. Han her skal du ikke FIKSE en dritt med . Blokker Blokker Blokker !! Makan. Uff....For en dramafyr...håpløst i lengden. Endret 18. mai 2022 av Havspeil 1 4
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #15 Skrevet 18. mai 2022 39 minutter siden, AnonymBruker said: Nå har jeg gjort det slutt, men han sender melding på melding om at vi kan fikse det... Anonymkode: 92f5a...da4 Bravo! Blokker ham hvis du begynner å føle deg fristet til å svare ham. Anonymkode: b9b34...6d0 1
Havspeil Skrevet 18. mai 2022 #16 Skrevet 18. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Bravo! Blokker ham hvis du begynner å føle deg fristet til å svare ham. Anonymkode: b9b34...6d0 Bravo opp i mente ! Ingen grunn til å mykne eller overtenke hva slike gjelder. Det VET vi som har kastet bort år 😆🤣,og nå er single I 40 åra. ( og ganske hurpete) Men poenget er : han gravde sin egen grav med å mistro TS på det groveste med ufortjente forsøk på manipulasjon. Så da må vi si ifra TS ❤🌹❤ Endret 18. mai 2022 av Havspeil
Thyra Skrevet 18. mai 2022 #17 Skrevet 18. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 16.5.2022 den 15.14): Huff! Jeg kan heller ikke ha det sånn. Men han er altså EKSPERT på å få det til å virke urimelig at jeg er med andre. Han er i en vanskelig fase, akkurat den dagen passer dårlig, den vennen ditt, den vennen datt, og jeg sitter igjen med skyldfølelse. Det har liksom blitt regelen at all tid skal brukes sammen og at jeg må spørre om lov hvis jeg vil gjøre noe annet. Føler meg så dum som ikke har sett det før. Anonymkode: 92f5a...da4 Gjør HAN ting uten deg, da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå