Gå til innhold

Starte på nytt i en alder av 34?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forholdet har skrantet og vi har bestemt oss for å gå hver til vårt. Vi har to barn i skolealder. 

Jeg har en forferdelig følelse av å være oppbrukt som kvinne. Jeg ønsker ikke flere barn, samtidig som jeg ikke er ung lenger hverken i kropp eller til sinns. Har noen andre kjent på dette? 

Jeg vil ikke ha noe nytt med en gang, men jeg er redd for å bli alene på sikt. Jeg er også redd for at jeg ikke klarer å skille ut fuckboys siden jeg aldri har vært nødt til å ha ute slike antenner etter et langt forhold. Kommer de i alle aldre tro? 

Hvilken erfaringer har dere der ute med å starte på nytt? Og hvor i verden finner man fine, loyale og single menn - nettdating? 

Anonymkode: 3686c...10c

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Oppdaget raskt at menn er like hyggelige og imøtekommende i tredve- og førtiårene som de var i tjueårene. Erfaringen er egentlig motsatt: At det er veldig behagelig å være singel kvinne og at man slett ikke føler for å hoppe på særlig mange av tilbudene man får. 

Endret av Hippogriff
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Hippogriff skrev (31 minutter siden):

Oppdaget raskt at menn er like hyggelige og imøtekommende i tredve- og førtiårene som de var i tjueårene. Erfaringen er egentlig motsatt: At det er veldig behagelig å være singel kvinne og at man slett ikke føler for å hoppe på særlig mange av tilbudene man får. 

Å, det var betryggende å høre! Men hvor finner du dem? Jeg er jo stort sett på jobb - i farten "med ett eller annet" - eller hjemme. Med mindre jeg flagger at jeg er singel, klarer jeg ikke å se for meg hvor jeg skal møte på noen😅

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Å, det var betryggende å høre! Men hvor finner du dem? Jeg er jo stort sett på jobb - i farten "med ett eller annet" - eller hjemme. Med mindre jeg flagger at jeg er singel, klarer jeg ikke å se for meg hvor jeg skal møte på noen😅

Må innrømme at jeg aldri har lett etter en mann, så andre får gi deg råd på den delen. Men uansett så er jo en viktig del av svaret at du trenger arenaer å treffe folk på. Har du ikke slike arenaer naturlig gjennom jobb, fritidsinteresser og lignende, så bør du vel starte der. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Forholdet har skrantet og vi har bestemt oss for å gå hver til vårt. Vi har to barn i skolealder. 

Jeg har en forferdelig følelse av å være oppbrukt som kvinne. Jeg ønsker ikke flere barn, samtidig som jeg ikke er ung lenger hverken i kropp eller til sinns. Har noen andre kjent på dette? 

Jeg vil ikke ha noe nytt med en gang, men jeg er redd for å bli alene på sikt. Jeg er også redd for at jeg ikke klarer å skille ut fuckboys siden jeg aldri har vært nødt til å ha ute slike antenner etter et langt forhold. Kommer de i alle aldre tro? 

Hvilken erfaringer har dere der ute med å starte på nytt? Og hvor i verden finner man fine, loyale og single menn - nettdating? 

Ingen grunn til at du skal ende opp alene. Det er jo mange menn fra 35-45 som kommer ut av brutte forhold/har vært single en god stund. De i den aldersgruppen som er veldig "unge til sinns" og innbilt i kropp, kan man jo bare sile bort.

Idioter har man vel alltid måtte sile bort - gjelder for begge kjønn. Der tror jeg du kommer langt bare ved å bruke sunn fornuft - altfor store ord altfor tidlig, altfor på 😍😍før personen overhodet kjenner deg ofte kombinert med sexfokus før de har fått med seg etternavnet ditt, siler nok bort den største andelen som bare er ute etter en ting. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er noen få år eldre enn deg, men med flere barn. Trodde også at jeg var "oppbrukt", men kunne ikke tatt mer feil. Har møtt flere menn som genuint setter pris på meg som person, og den livserfaringen jeg har med meg. Nyter å bo alene, og å ha barna 50%. Men det tok et par år å komme dit. Tar tid å lande alt med det økonomiske, bolig, samarbeid etc.

Anonymkode: 9dca4...108

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 32 men har følt det samme siden samlivsbrudd som 29 åring, og føler meg på en måte fremdeles oppbrukt og uønsket som kjæreste. Men er en stor pågang av interesserte (og kjekke) menn og de forelsker seg fort og ønsker noe seriøst med meg. Er nesten alltid jeg som sier nei til forpliktelse. Så at man føler seg oppbrukt betyr ikke at man er det.

Det at du ikke vil ha flere barn kan utelukke en del men også være positivt for en mann som enten ikke vil ha egne barn eller som også er ferdig. Men jeg ville falt på plass først hvis jeg var deg, funnet din rolle og blitt kjent med deg selv som singel. Så er du som bonus litt mer herdet for drittsekkene jeg heller ikke hadde antenner for det første året som singel.

Anonymkode: 9873d...50d

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er 32 men har følt det samme siden samlivsbrudd som 29 åring, og føler meg på en måte fremdeles oppbrukt og uønsket som kjæreste. Men er en stor pågang av interesserte (og kjekke) menn og de forelsker seg fort og ønsker noe seriøst med meg. Er nesten alltid jeg som sier nei til forpliktelse. Så at man føler seg oppbrukt betyr ikke at man er det.

Det at du ikke vil ha flere barn kan utelukke en del men også være positivt for en mann som enten ikke vil ha egne barn eller som også er ferdig. Men jeg ville falt på plass først hvis jeg var deg, funnet din rolle og blitt kjent med deg selv som singel. Så er du som bonus litt mer herdet for drittsekkene jeg heller ikke hadde antenner for det første året som singel.

Kan jeg spørre hvor du kommer i kontakt med folk, du skriver at pågangen er stor blant menn som er interessert i deg. Hvordan sjekker de deg opp? :) 

Anonymkode: fc8c5...4d5

AnonymBruker
Skrevet

Er 35, med tre barn .. Har vært singel, tja, siden september. Har ikke aktivt søkt etter noen ny mann, trives veldig fint som singel - men det mangler likevel ikke på tilbud. Faktisk, akkurat nå er det hele 5 menn jeg driver å snapper med, tekster med, snakker med i telefonen - og det helt uten å ha sex med noen av dem eller i det tatt noen følelse av å være klar for å date. En av dem er en gammel bekjent, en la meg til på Facebook, og jeg som aldri godtar ukjente tok en titt på profilbilde hans å tenkte «wow!», fy søren for en kjekk kar, en møtte jeg på treningssenteret osv osv, og det er veldig casual men daglig kontakt .. Jeg følte også veldig på å være oppbrukt, og tenkte at hvem vil vel ha en dame med tre barn, småbarn til og med! Så for meg at jeg ville dø alene 🤠 

Men altså, det er masse mannfolk der ute. Jeg er overhodet ikke klar for å gå videre eller date eller ligge med noen andre, var 15 år sammen med x-mannen min og ting tar tid. Men jeg ser ingen problemer med nye venner, og venner finner man overalt :) 

Anonymkode: f6a6b...89b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har veldig lav markedsverdi siden du har barn fra før. Det letteste er nok å finne en mann i samme situasjon. Altså en med barn. Ellers råder jeg deg til å ikke jage menn som åpenbart ikke er interessert. 

Anonymkode: 40715...de6

For et fjollesvar! Og la meg spørre deg, er det slik at man skal  «ta til takke» med menn med barn fra før? Opplever heller det motsatte. At kvinner med barn søker menn med barn, helt enkelt fordi man da forstår hverandres prioriteringer. 

Jeg er ikke singel, men hadde jeg blitt det hadde det vært uaktuelt å gå inn i et forhold med en mann som IKKE har barn. Så ang «markedsverdi» kommer det vel litt an på øyet som ser, tenker jeg

Anonymkode: 256b1...94d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg føler meg også oppbrukt. 

Jeg tenker ikke å begynne på nytt, men jeg trenger å få følelsen av at noen kunne tenkt seg meg også 😩

Anonymkode: 26985...54c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De fleste menn liker ikke å oppdra andre sine barn. Dette blir veldig vanskelig for TS.

Takk for opplysende svar og informativt svar. Da er det bare å håpe at det finnes nok barnløse kvinner der ute som er keen på å oppdra andre menn sine barn...

Anonymkode: 256b1...94d

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Du har veldig lav markedsverdi siden du har barn fra før. Det letteste er nok å finne en mann i samme situasjon. Altså en med barn. Ellers råder jeg deg til å ikke jage menn som åpenbart ikke er interessert. 

Tenk å skrive til folk at de har lav markedsverdi ?👆🙈 En spesiell sort nedlatenhet det. 34 er ikke gammelt i det hele tatt. Ikke tenk på hvor du treffer menn. Bare sørg for å bli en magnet .Tren , spis Sundt , vær glad å utstrål trygghet . Styr unna menn som snakker om «markedsverdi «. Det er mange arenaer du som singel kvinne kan skinne . Men vær litt «rockestjerne «. Ikke løp etter mennene ( fansen ) . La de komme til deg 😎

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Kan jeg spørre hvor du kommer i kontakt med folk, du skriver at pågangen er stor blant menn som er interessert i deg. Hvordan sjekker de deg opp? :) 

Når jeg er ute (ikke bare byen men generelt i sosiale lag), insta/FB/tinder og bekjente som vet hvem jeg er og sender sms. En del av de som tar kontakt utendørs har gjerne startet med å si wow og vært sjarmerende og initierende, disse har jeg brent meg på da de ikke har vært noe snille og noen direkte slemme under overflaten. Mens de som har tatt initiativ men samtidig vært ganske nervøse, glade og hatt en snill aura rundt seg har vært helt supre og seriøse. Så mitt beste tips er å unngå de som ikke viser et fnugg av nervøsitet 👍🏻

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Du er langt i fra oppbrukt. Men kanskje du bør sikte deg inn på et forhold med en som er i samme livssituasjon som deg selv dersom du vil date på nytt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Dette stemmer ikke. Tenk på hvor mange menn som IKKE vil ha barn eller er ferdig med dette. 
Som synes det er helt ok og kanskje til og med hyggelig at den utkårede har noen søte små han kan skjemme bort?

En ekte mann ville tenkt slikt iallefall😊🌷

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge kroppen ikke er ødelagt av svangerskap og fødsel tenker jeg du har gode sjanser. Det er min, så det vil bli vanskelig for meg å finne noen som vil ha meg.

Anonymkode: 86182...9bd

Gjest Hippokrates
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.5.2022 den 14.32):

Oppbrukt? Nei, historikken i ditt liv har ikke brukt deg opp, det er det som har bygd deg til den kvinnen du er i dag :) 

Jo eldre du blir jo større sjanse er det for å finne menn som har slått seg til ro med at dem ikke ønsker barn eller ikke kan få barn, eventuelt finne de mennene som har barn og er ferdig med barn. Alderen spiller faktisk på din side herifra og videre. 

Hadde du vært tobarnsmor og sagt deg ferdig med barn i tidlig 20-årene, så hadde du hadde et verre utgangspunkt å lete etter disse jeg nettopp nevnte. 

Har også inntrykk av at fuckboysene utvaskes med årene fordi menn har fått rast i fra seg, endret verdiene sine og ønsker å slå seg til ro mer. 

Vanskelig å finne disse du ber om. Mange har gitt opp og utilgjengeliggjort seg selv, og er ikke på nettdating, fordi dem faller mellom stolene der inne. Men klart, en og annen finner du på nettdating også hvis du er heldig.

Du må opp og ut for å finne dem. Det kan være alt fra sosiale lag og foreninger, treningsgrupper, sportsbegivenheter eller andre ting hvor menn bruker å gå. 

Uansett, så har du jo gooood tid siden du er såpass ung og har etablert deg godt i livet uten at du er avhengig av en mann for å leve videre. Så finn deg selv, ro ned og se deg rundt. Du har oddsen på din side, både nå og om 10 år. Så kos deg, og ha troa på at ting vil falle på plass.

Hvis du opplever håpløshet, så husk at å finne kjærligheten handler om å være på rett sted til rett tid med riktig person i ett lite sekund. Så enkelt og så vanskelig er det. Lykke til :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.5.2022 den 14.32):

Nettdating vær forsiktig og ja du finner dårlige menn i alle aldre. Jeg vet ikke hva jeg skal si men jeg tror at kast og bruk metoden er ganske vanlig. Hva er fare signaler egentlig? Har han flere kvinner på sin Facebook side?? Putter likes på unge jenter som har bilder på Instagram etc umoden oppførsel 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Når jeg er ute (ikke bare byen men generelt i sosiale lag), insta/FB/tinder og bekjente som vet hvem jeg er og sender sms. En del av de som tar kontakt utendørs har gjerne startet med å si wow og vært sjarmerende og initierende, disse har jeg brent meg på da de ikke har vært noe snille og noen direkte slemme under overflaten. Mens de som har tatt initiativ men samtidig vært ganske nervøse, glade og hatt en snill aura rundt seg har vært helt supre og seriøse. Så mitt beste tips er å unngå de som ikke viser et fnugg av nervøsitet 👍🏻

Interessant! Og takk for svar.

Men si at de som er bekjent av deg som sjekker opp via FB el Insta. Folk du har en perifer bekjentskap til fra før, takker du «ja» til de fleste forespørsler eller hva gjør at du ikke velger å gå på date?

Hvor mye betyr utseeende i valg av partner før du går på date?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...