Gå til innhold

Hvordan kapre den gutten man vil ha?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

La meg først presisere: Ja, jeg er dårlig (!!) på dating.. Det er sikkert grunnen til hvorfor jeg aldri lykkes med det heller. 

NB: Vær så snill, ja jeg vet at man alltid skal være seg selv - men det er nettopp det jeg sliter med. Og derfor vil jeg ha hjelp av dere. Jeg er ikke ute etter å spille spill med gutter jeg dater, men jeg vil vite hvordan det fungerer egentlig. 

Jeg har aldri vært den typen som har fått den jeg vil ha. Jeg er ganske pen og har alltid minst 2 gutter etter meg hver gang jeg er ute på byen. Får alltid komplimenter for mitt utseende både på jobb, venner, når jeg er ute, når jeg reiser osv av fremmede. Men: utseende er ikke alt. Ville bare presisere det før noen kommenterer at "utseende spiller en stor rolle". 

Hvordan jeg fungerer når jeg dater: Jeg er en ganske lukket person. Når jeg er forelsket eller betatt, lar jeg aldri vedkommende få vite det. Med en gang jeg får slike følelser, later jeg som om jeg bare ser på de som en venn. Jeg har hatt store vanskeligheter med å kommunisere hva jeg egentlig føler for vedkommende, da jeg er redd for å bli dømt som "påtrengende" og "desperat". Jeg har blitt lært opp til at jenter må ha sin feminine side, hvor det er gutten som må jobbe. Være mystisk og ikke kommunisere sine følelser, for å få mannen til å jakte. Jeg har én gang kommunisert mine følelser for en gutt, og jeg ble dømt til å "dø for han". Etter den hendelsen lukket jeg meg fullstendig når jeg møtte andre gutter. Jeg er veldig imøtekommende, smiler og ler, kan gi komplimenter og er aldri care når gutten kontakter meg - men, jeg kontakter nesten aldri først og kommuniserer heller aldri hva jeg egentlig føler, før han selv gjør det. 

Så. Jeg har ofte hørt at jenter har klart å kapre en gutt. Men hvordan?? En bekjent fortalte at første gangen hun så sin nåværende kjæreste, tenkte hun "han der skal jeg ha". Og hun fikk han. Flere andre bekjente har fortalt at i de periodene de ville ha kjæreste, har de alltid klart å få det. 

Spørsmålet mitt er: hvordan gjør dere det?? Hva er det dere spesifikt gjør, sier? Jeg vil veldig gjerne lære det og bli flinkere selv. Jeg har vært i dype depresjoner da jeg aldri får mine relasjoner til å bli noe mer. Jeg får så dårlig selvtillit og har følt i alle år at noe er galt med meg. Jeg vil så gjerne ha muligheten til å få den jeg vil ha, alle rundt meg får det til, men aldri jeg. 

Når gutten er care, er dere på han uansett fordi dere absolutt vil ha han? 
Om dere er betatt av han, sier dere det med en gang? 
Lar dere han vite at dere er på utkikk etter noe seriøst? 
Driver dere med hot/cold behaviour? 

Hva er det som har fungert hver gang dere har villet ha vedkommende som kjæreste? Jeg vet ikke hvordan gutter fungerer på den fronten.. Jeg har alltid trodd at gutter vil ha de som er "hard to get", en som er en konkurranse. 

Jeg har flere ganger tenkt "åh, jeg vil så gjerne møte fyren i dag" men jeg sitter igjen med å ikke kontakte han fordi han ikke har kontaktet meg. Det er også flere ganger jeg plutselig har fått en følelse av at jeg er blitt enda mer glad i gutten, men dette sier jeg aldri. 

Jeg er bare så redd for å virke alt for på og desperat om jeg skal kommunisere mine følelser for vedkommende ganske raskt, i og med at jeg får følelser ganske kjapt når jeg møter noen som er interessant. 

Anonymkode: fc87f...766

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at gutter liker at jenter tar initiativ. Spørre om å treffes, gi komplementer, spandere en øl/drink og fortelle rett ut det man tenker på.  Samtidig kjempeviktig å beholde balansegangen mot å ikke bli for klengende, masete eller kontrollerende. 

Anonymkode: 2bced...84a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

La meg først presisere: Ja, jeg er dårlig (!!) på dating.. Det er sikkert grunnen til hvorfor jeg aldri lykkes med det heller. 

NB: Vær så snill, ja jeg vet at man alltid skal være seg selv - men det er nettopp det jeg sliter med. Og derfor vil jeg ha hjelp av dere. Jeg er ikke ute etter å spille spill med gutter jeg dater, men jeg vil vite hvordan det fungerer egentlig. 

Jeg har aldri vært den typen som har fått den jeg vil ha. Jeg er ganske pen og har alltid minst 2 gutter etter meg hver gang jeg er ute på byen. Får alltid komplimenter for mitt utseende både på jobb, venner, når jeg er ute, når jeg reiser osv av fremmede. Men: utseende er ikke alt. Ville bare presisere det før noen kommenterer at "utseende spiller en stor rolle". 

Hvordan jeg fungerer når jeg dater: Jeg er en ganske lukket person. Når jeg er forelsket eller betatt, lar jeg aldri vedkommende få vite det. Med en gang jeg får slike følelser, later jeg som om jeg bare ser på de som en venn. Jeg har hatt store vanskeligheter med å kommunisere hva jeg egentlig føler for vedkommende, da jeg er redd for å bli dømt som "påtrengende" og "desperat". Jeg har blitt lært opp til at jenter må ha sin feminine side, hvor det er gutten som må jobbe. Være mystisk og ikke kommunisere sine følelser, for å få mannen til å jakte. Jeg har én gang kommunisert mine følelser for en gutt, og jeg ble dømt til å "dø for han". Etter den hendelsen lukket jeg meg fullstendig når jeg møtte andre gutter. Jeg er veldig imøtekommende, smiler og ler, kan gi komplimenter og er aldri care når gutten kontakter meg - men, jeg kontakter nesten aldri først og kommuniserer heller aldri hva jeg egentlig føler, før han selv gjør det. 

Så. Jeg har ofte hørt at jenter har klart å kapre en gutt. Men hvordan?? En bekjent fortalte at første gangen hun så sin nåværende kjæreste, tenkte hun "han der skal jeg ha". Og hun fikk han. Flere andre bekjente har fortalt at i de periodene de ville ha kjæreste, har de alltid klart å få det. 

Spørsmålet mitt er: hvordan gjør dere det?? Hva er det dere spesifikt gjør, sier? Jeg vil veldig gjerne lære det og bli flinkere selv. Jeg har vært i dype depresjoner da jeg aldri får mine relasjoner til å bli noe mer. Jeg får så dårlig selvtillit og har følt i alle år at noe er galt med meg. Jeg vil så gjerne ha muligheten til å få den jeg vil ha, alle rundt meg får det til, men aldri jeg. 

Når gutten er care, er dere på han uansett fordi dere absolutt vil ha han? 
Om dere er betatt av han, sier dere det med en gang? 

Hva er det som har fungert hver gang dere har villet ha vedkommende som kjæreste? Jeg vet ikke hvordan gutter fungerer på den fronten.. Jeg har alltid trodd at gutter vil ha de som er "hard to get", en som er en konkurranse. 

Jeg har flere ganger tenkt "åh, jeg vil så gjerne møte fyren i dag" men jeg sitter igjen med å ikke kontakte han fordi han ikke har kontaktet meg. Det er også flere ganger jeg plutselig har fått en følelse av at jeg er blitt enda mer glad i gutten, men dette sier jeg aldri. 

Jeg er bare så redd for å virke alt for på og desperat om jeg skal kommunisere mine følelser for vedkommende ganske raskt, i og med at jeg får følelser ganske kjapt når jeg møter noen som er interessant. 

Dette svarer du jo greit på selv. Du er en lukket person, er redd for avvisning og tror det er noe galt med deg. 

Anonymkode: cbad6...4ea

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Når gutten er care, er dere på han uansett fordi dere absolutt vil ha han? Om dere er betatt av han, sier dere det med en gang? 
Hva er det som har fungert hver gang dere har villet ha vedkommende som kjæreste? 

Nei. Hvis han ikke viser seg som intressert, går jeg fort videre. 

Ja. Sier jeg liker deg, jeg er betatt av deg. Gir originale komplimenter om ham.

Ja, men uten å si at vi må gifte oss i morgen. Å bli godt kjent tar tid. 

Nei. Kun hvis han gjør noe dumt er jeg kald. Kan være bakpå om han tar lite initiativ da.

Være tydelig interessert og samtidig ha mitt eget liv utenom han jeg liker. 

Gjest Hippokrates
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

1- Når gutten er care, er dere på han uansett fordi dere absolutt vil ha han? 
2- Om dere er betatt av han, sier dere det med en gang? 
3- Lar dere han vite at dere er på utkikk etter noe seriøst? 
4- Driver dere med hot/cold behaviour? 

Jeg tillater meg å svare fra en manns perspektiv på spørsmålene dine. 

1- En gutt som er interessert er ikke care. Er han virkelig interessert så er han alt annet enn care. En care gutt er nettopp care. Er du sikker på at du vil gå for en care gutt? 

2- Ikke si det med en gang. Hold tilbake store ord og store følelser til det føles mer riktig. Følelser too soon too much kan skremme vannet av gutter hvis de ikke er helt "der" enda og/eller sliter med forpliktelser. 

3- Det kan være en fordel å få avklart i en tidlig fase, ja. Men ikke for tidlig heller. Igjen, too soon too much-fallgruve.

4- Dette må du bare aldri finne på å gjøre. Iallefall ikke cold behaviour. Det er ingenting som er mer usjarmerende enn jenter som spiller hard to get og gir deg sprikende signaler. Lurer du på noe, spør. Vil du noe, ta kontakt. Ønsker du noe, be om det. Vær så søt, forelsket og sjarmerende du klarer på din måte. 

Så hva gjør du ?  Vær den beste versjonen av deg selv. Det er så riktig og så galt som du kan få det, men det er iallefall den du er uten falsk skuespill. Det er bedre å mislykkes som deg selv enn å lykkes som noe annet enn deg selv.
La gutten vite hva han får, og la ting utvikle seg utifra hvem du er. Så må man bare tørre å feile, prøve, lykkes, mislykkes og nyte det som skjer. Og ikke overtenk og ta ting personlig hvis ting ikke går din vei! 

Endret av Hippokrates
AnonymBruker
Skrevet

Har ingen gode råd her dessverre. Etter å ha forsøkt å 'kapre' gutten/mannen jeg ville ha, gjennom noen måneder - ingen, og da mener jeg ingen, merket mine tilnærmelser (ja, det går an!), ble vi et par. Har jeg angret? Ja, så til de grader. Var ung og dum, og tenkte nok ikke klart den gang. Ingen mishandling i bildet, men bare en fullstendig mismatch, hvot det da etterhvert er 'full pakke' med boliglån og uskyldige barn involvert. Det er mye mulig, du ts, kommer til å få et utrolig godt liv med den du har 'sett deg ut', og da er jeg glad på dine vegne. Å ha et crush for noen, gjennom en viss periode, og ønske denne personen som livsledsager, er dessverre stort sett dødfødt. Kommer nok motreaksjoner her,cog ingenting kan glede meg mere 😊

Anonymkode: 45085...f58

AnonymBruker
Skrevet

Care?

Anonymkode: 2cad0...7a1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når jeg er forelsket eller betatt, lar jeg aldri vedkommende få vite det. Med en gang jeg får slike følelser, later jeg som om jeg bare ser på de som en venn. Jeg har hatt store vanskeligheter med å kommunisere hva jeg egentlig føler for vedkommende, da jeg er redd for å bli dømt som "påtrengende" og "desperat".

Og du lurer på hva som er problemet? 

Anonymkode: 17152...193

AnonymBruker
Skrevet

Kløft!!! (. )( .) 

Anonymkode: c7fea...e60

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne som er sikkert ti ganger penere enn meg, og jeg er ikke så ille selv. Men hun er en lukket ice-queen deluxe, mens jeg åpen, sosial og flørtete. Og jeg har sikkert ti ganger mer draget enn henne, og har hatt flere kjærester som jeg selv mener er out of my league (og som jeg har dumpet, men det er en annen historie..😆

Så jeg regner med at du må by mer på deg selv. Hvis du hele tiden overtenker og leker care, så kommer du ingen vei...

Anonymkode: af932...df0

Skrevet

Kanskje begynne å finne en mann og ikke en gutt? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.5.2022 den 16.05):

Care?

Anonymkode: 2cad0...7a1

Tror "å være care" betyr "å ikke bry seg".

En av de aller, aller dummeste og unødvendige anglisismene som har kommet de siste årene.

Anonymkode: d564e...fba

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
On 5/16/2022 at 3:38 PM, AnonymBruker said:

Min erfaring er at gutter liker at jenter tar initiativ. Spørre om å treffes, gi komplementer, spandere en øl/drink og fortelle rett ut det man tenker på.  Samtidig kjempeviktig å beholde balansegangen mot å ikke bli for klengende, masete eller kontrollerende. 

Anonymkode: 2bced...84a

On 5/16/2022 at 4:00 PM, AnonymBruker said:

Nei. Hvis han ikke viser seg som intressert, går jeg fort videre. 

Ja. Sier jeg liker deg, jeg er betatt av deg. Gir originale komplimenter om ham.

Ja, men uten å si at vi må gifte oss i morgen. Å bli godt kjent tar tid. 

Nei. Kun hvis han gjør noe dumt er jeg kald. Kan være bakpå om han tar lite initiativ da.

Være tydelig interessert og samtidig ha mitt eget liv utenom han jeg liker. 

Støtter disse to 100%! 

Anonymkode: d0034...2f9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en mindre pen dame som omtrent alltid får den jeg liker. Har ingen taktikk heller, er bare meg selv, men fremgangsmåten er jo omtrent slik:

1) gi ham oppmerksomhet, gi komplimenter, småflørt litt. Gjør det veldig tydelig at du er interessert.

2) når du har fått "napp" i form av et par dater der dere tydelig er "på date" og ikke bare venner - eller tilogmed fått fyren til sengs - så må du gjerne si rett ut at du er i ferd med å forelske deg i ham. Er han fremdeles ikke skremt bort (og det skjer veeeldig sjelden) kan du vente en date eller to og gå til:

3) "jeg liker deg så godt at jeg orker ikke tanken på at du ligger med noen annen. Så enten avslutter vi her, eller blir eksklusive - og jeg håper selvfølgelig at du vil velge sistnevnte"

Anonymkode: 15665...297

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke anta at menn er som kvinner. Kvinner er veldig opptatt av hva man gjør hvordan og når, og avviser en person med rett personlighet og utseende hvis han sier eller gjør noe feil i parringsdansen. Menn bryr seg i veldig liten grad om slike ting. Det som har noe si, er hvordan du er og hvordan du ser ut. Det positive med det er at dersom han liker deg, spiller det liten rolle om du gjør eller sier noe tullete. Det negative er selvsagt da at om han ikke er spesielt interessert, kommer han sannsynligvis heller ikke bli det om du oppfører deg på en bestemt måte.

Det eneste rådet må være at du bør demonstrere, ellet helst si, at du er interessert. Dersom du blunker og hinter, eller enda verre, spiller hard to get eller virker avvisende, er det mye mindre sannsynlig at det skjer noe.

Anonymkode: ec205...c3a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...