AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #1 Skrevet 16. mai 2022 hvordan gjorde dere det med språkvask? og kildehenvisning. hvor kan man få hjelp med det? blir bedre om noen kan se over det man hadde skrevet? Anonymkode: ef4fb...4e0
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #2 Skrevet 16. mai 2022 Kildehenvisning burde du ha lært iløpet av dine 3 år på bachelorstudiet. Kildekompasset eller søk og skriv er gode sider å finne info på. Anonymkode: 34c7c...988 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #3 Skrevet 16. mai 2022 Alle eksamenene du har hatt underveis i studieløpet er en øvelse på selve bacheloroppgaven. I løpet av tre år bør man derfor ha såpass mye kunnskap om kildehenvisninger at man håndterer å anvende disse selvstendig i en bacheloroppgave. Anonymkode: dd30b...c59
Sensi Skrevet 16. mai 2022 #4 Skrevet 16. mai 2022 Språkvask er vel ikke vanlig på BCH? Evt spør noen om de kan lese gjennom. Angående kildehenvisning så velg en stil. Harvard, apa, Chicago eller den stilen som evt er oppgitt i retningslinjene. Hvis ikke oppgitt, kan du velge. Viktigste er å være konsekvent. Søk på din valgte stil på Google eller innsiden og deretter følg denne. Svar med forbehold om at du har nøye lest retningslinjene for oppgaven. Det er til syvende og sist disse du må følge.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #5 Skrevet 16. mai 2022 Dette har du da lært i løpet av de 2 årene før bachelor begynner? Eller på vgs og ungdomsskolen? Husker vi lærte om kildehenvisninger allerede på ungdomsskolen Anonymkode: b9cad...de2
pia mater Skrevet 16. mai 2022 #6 Skrevet 16. mai 2022 Biblioteket på universitet jeg gikk på bisto av og til med kildehenvisninger. Mener også det var noen kurs i bruk av endnote. Men vanligvis har man hatt mye øving i henvisninger på studiet før bacheloroppgaven. Å få noen til å lese korrektur er alltid lurt. Jeg brukte familie selv, men vet enkelte har en liten bedrift der de gjør det mot betaling. Google litt rundt så finner du sikkert noen.
Gjest Hippokrates Skrevet 16. mai 2022 #7 Skrevet 16. mai 2022 sokogskriv.no Her finner du alt du trenger rundt det du lurer på. En gullside for kildehenvisninger, oppsett, drøftinger osv.
Knirke Skrevet 17. mai 2022 #8 Skrevet 17. mai 2022 Vår Høyskole hadde kurs i kildehenvisning, kanskje de har det på din skole? Det tok kanskje 1-2 timer og der fikk man svar på alt man lurte på.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #9 Skrevet 17. mai 2022 Støtter det de andre har svart her. Man burde ha lært dette i løpet av de første årene. Jeg gikk gjennom hvert eneste kapittel etter hvert og sjekket språket, både rettskriving og formulering. Da slapp jeg å gå gjennom hele oppgaven etterpå. Byttet oppgave med en annen student etterpå for å dobbeltsjekke. Anonymkode: 30043...7ac
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #10 Skrevet 17. mai 2022 Kildekompasset.no sokogskriv.no Jeg fikk min samboer til å lese over oppgaven. Han er tidvis irriterende pirkete, men det kom til sin rett her 😅 ellers kan man høre med medstudenter om de vil bytte oppgaver for å lese over. Vet noen tar betalt for å kontrollere div oppgaver (språk, kilder etc). Anonymkode: 4067a...281
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #11 Skrevet 17. mai 2022 Husk at det er viktig at du bruker den kildehenvisningsmanualen som din skole har godkjent/bruker. Som på vår skole var kun Chicagomanualen godkjent. Anonymkode: 4edeb...f6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå