Gå til innhold

Må foreldre gå i tog med klassen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må foreldre gå i tog med der trinnet ungen/ungene representerer? Når jeg spurte noen foreldre om dette så lo de bare av meg og svarte selfølgelig skal foreldre gå i tog med barna.  Jeg er vokst opp med at mine foreldre sto i veikanten å vaiet med flagget og ropte hurra når jeg stolt gikk forbi dem i toget? Har tidene forandret seg?

Hilsen forvirret 1.klassse tvillingmamma 

Anonymkode: bb45f...c98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På mine barns skole oppfordres det til at barna går alene.

AnonymBruker
Skrevet

Vil anta dette varierer litt fra sted til sted. 

I Oslo er det kun enkelte foreldre som får lov å gå med barna. For lærerne trenger hjelp til å passe på, men de må ha kontroll på at det ikke blir for mange voksne. (Det er barnetog i Oslo, ikke borgertog.) 

Resten av foreldrene står ved siden av veien og vinker. 

Anonymkode: fcd5b...d42

AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig at foreldrene står på fortauet.  Ungene følger klassen sin 🙂🇧🇻

Anonymkode: ac570...fae

AnonymBruker
Skrevet

Mulig forskjeller rundt i landet; hvor lite eller stort toget er. Er vant til at noen få foreldre, avklart på foreldremøte, stiller i toget, som assistanse/hjelp til læreren i småbarnskolen.

Anonymkode: ccf0e...b0a

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss er det som du er vant med ts, foreldrene står langs veien og ser på toget som går forbi. Men klassekontakt-foreldrene (2stk) må gå med klassen i 1. og 2.klasse for å hjelpe læreren. 

Anonymkode: 9d230...bd6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lærerne går ikke i toget lenger her vi bor ihvertfall. De vil ikke det pga ikke betalt, tror jeg. Foreldre må gå - noen få for hver klasse - 2-3 stykker. Da jeg var barn gikk lærerne.

Anonymkode: fc44c...fc4

AnonymBruker
Skrevet

Her går foreldrene bare for barnehagene

Anonymkode: 3381a...a30

AnonymBruker
Skrevet

Her går klassekontaktene i toget med lærer og elever. Blir mange foreldre om alle barna skal ha med noen. Foreldre står langs toget og vinker 

Anonymkode: 0425c...995

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Lærerne går ikke i toget lenger her vi bor ihvertfall. De vil ikke det pga ikke betalt, tror jeg. Foreldre må gå - noen få for hver klasse - 2-3 stykker. Da jeg var barn gikk lærerne.

Frivillig her også for lærerene. Men de fleste går. De som har egne skolebarn i andre tog går ikke for de ser på egne barn, men flertallet går og tror de synes det er hyggelig og vi foreldre er takknemlig for den innsatsen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Frivillig her også for lærerene. Men de fleste går. De som har egne skolebarn i andre tog går ikke for de ser på egne barn, men flertallet går og tror de synes det er hyggelig og vi foreldre er takknemlig for den innsatsen. 

Så utrolig bra lærere der dere bor👏👏👏

AnonymBruker
Skrevet

Her går ikke lærerne, og klassekontaktene har oppfordret foreldre til å gå i toget og bistå med de yngste trinnene. 

Anonymkode: 0a22b...4db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...