Gå til innhold

Når kontakte lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge skal man se an situasjonen før man kontakter lege når babyen har diare? Lillemor har hatt diare i ett døgn nå. Allmenntilstanden er ellers god.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvor lenge skal man se an situasjonen før man kontakter lege når babyen har diare? Lillemor har hatt diare i ett døgn nå. Allmenntilstanden er ellers god.

Så lenge allmenntilstanden er god, og hun spiser og drikker normalt kan du avvente etpar dager. Er du bekymret allikevel ville jeg tatt en telefon til legekontoret og spurt hva de mener der..

Skrevet

Drikker hun godt? Små barn tørker jo fortere ut enn oss voksne. Ville tatt en telefon jeg, for du får ikke bedre svar her enn ved å kontakte et legekontor.

Skrevet

Datteren vår har hatt mye diare fra hun var 6-7 mnd til 9mnd kom det stort sett daglig... :forvirret: Vi var hos lege, sykehus osv.. men det vi fikk beskjed om var at noen barn har vanskeligheter for å ta opp alt vannet fra maten, derfor kan de ha mye løs avføringer i perioder..

Så jeg ville nok venten en ukes tid, så lenge allmenntilstanden er god og barnet ikke går ned i vekt. Hvis det ikke har godt over etter 5-7 dager ville jeg kontaktet lege...

Lykke til! :)

Skrevet

Det viktigste er å passe på at hun har våte bleier. Tisser hun, så er hun ikke dehydrert. Ikke nøl med å kontakte lege hvis du synes hun tisser lite.

Skrevet

Min gutt fikk også diare (han er 6mnd.). Vi gikk til lege etter 1 uke.

MEN da var almenntilstanden god. Han sov godt, spiste godt og drakk vann.

Jeg passet på å amme oftere for å være sikker på at han fikk nok væske.

Derfor var det ikke kritisk, og vi valgte å se det an såpass lenge.

Hadde han hatt andre symptomer enn kun diare hadde jeg gått til lege med en gang.

Skrevet

Jeg mener legen sa en uke til oss - så lenge tilstanden ellers var bra.

Om babyen skulle bli sår i stumpen, så anbefaler jeg (og legen) å smøre med babyolje og ikke zink. Zink er mot væskende utslett, det er gjerne ikke slike såre stumper... Babyolje gjorde underverker på en dag hos oss - helt mot hva vi trodde...

Skrevet

Tusen takk for alle svar!

Jeg tar dem med meg :)

Har enda ikke kontaktet lege, da hun fremdeles er i fin form.

Tenker - kan det være tenner på vei? Håper det er så enkelt.

Skrevet

Hvis du er i tvil, så er det ikke tvil..

kontakt lege

Milo

Skrevet
Hvis du er i tvil, så er det ikke tvil..

kontakt lege

Milo

Veldig enig med Milo. Bedre å kontakte legen en gang for mye og bli beroliget!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...