AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #1 Skrevet 16. mai 2022 Jeg nærmer meg 40 år. Jeg har ikke barn. Min mor bor noen timer unna. Det siste året har jeg vært mindre på besøk hos henne enn hun ønsket. Jeg har hatt litt helseproblemer, både psykisk og fysisk, sistnevnte vet hun ikke om. Men jeg var der 5 dager i påsken. Jeg snakket om å besøke henne på 17. Mai, og være et par dager. Jeg hadde tenkt å bli ut helgen. I dag ringer hun for å følge opp, og blir muggen fordi jeg ville kjøre i morgen, og ikke i dag (jeg har selv besøk som reiser i morgen tidlig) . Hun hadde først planlagt at vi skulle spise lunsj på restaurant med hennes venninne, noe jeg forklarer at jeg ikke har noe lyst til. Jeg har det dårlig psykisk nå, og en mage som krever at jeg må holde meg i umiddelbar nærhet av et ledig toalett. Videre mener hun at jeg må være en god stund, "ikke bare være et par dager og så snu". Jeg er sykemeldt, og kan sånn sett det, men jeg blir så vanvittig sliten av å være mye sammen med henne, eller hvem som helst for den del, og jeg vil selvfølgelig hjem igjen, hvem vil ikke det? Jeg sa derfor ifra at jeg ble noen dager, men at jeg måtte hjem til mine egne ting, at jeg ikke kom til å bli i ukesvis. Skal jeg reise fordi hun er ensom og trenger selskap? Vi har en historie der hun er kontrollerende og manipulerende, så jeg prøver så best jeg kan å navigere mellom å være raus mot henne, og samtidig sette litt grenser for min egen del. Anonymkode: 54bef...f84
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #2 Skrevet 16. mai 2022 Jeg tror det beste i fremtiden er å lyve om at du er 100% sykemeldt, slik at du kan bruke jobb som unnskyldning for at du må være hjemme. Hun høres ikke ut som hjelp for dine psykiske vansker Anonymkode: 7ce53...7a9 2 1
Lonelily Skrevet 16. mai 2022 #3 Skrevet 16. mai 2022 Du selv setter grenser for hva du ønsker og orker. Men man må for all del aldri lage løse avtaler med en mor som man ikke følger opp, slikt blir det trøbbel av. Nå har hun gledet seg og lagt planer. Her har det helt klart vært svikt i kommunikasjonen. Om du ikke kommer til 17 mai likevel så bør hun jo få beskjed. Du velger jo selv hvor åpen du skal være, men etter min mening så er det mye enklere at du sier ting rett ut. Lettere for henne å forholde seg til og. Så slipper man slike situasjoner hvor mor avtaler kafebesøk når du ikke kan det pga mage/tarm. Si rett ut at du virkelig ikke er i form om dagen, slik at du ikke orker å bli der så mange dager. Om hun blir vanskelig så tar du det derfra og evt setter ned foten skikkelig. Men gi henne i allefall muligheten til å reagere utifra de faktiske forholdene. Legg kortene på bordet slik at det ikke blir antagelser og misforståelser pga avlysning eller kommentarer som "jeg har ikke lyst".
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #4 Skrevet 16. mai 2022 Det er ikke så viktig hva hun synes og mener. Manipulerende mennesker har som regel ikke mye forbedringspotensiale, så uansett hva du gjør for henne så vil det ikke være nok. Jeg har kuttet kontakten med min egen mor, men dette fordi hun er narsissist. For henne var det aldri godt nok. Jeg hjalp henne med utallige ting fra telefon og ikke minst hver gang jeg reiste hjem, men fikk hele tiden høre jeg gjorde iiiingenting for henne og hun stakkars hadde så forferdelige barn. Og om jeg brukte 2 uker av 3 ferieuker på å reise hjem så var heller det iiiingenting, alle andre hadde barn som kom hjem alle ferier. Altså jeg er over 30 år, gift og har en mann som har familie et annet sted også. Hun kom på besøk når det passet henne og kunne ikke si fra før en-to uker før fordi det var hemmelig for den og den personen. Jeg følte hun sugde all energi og jeg sliter egentlig ikke psykisk, alle mine problemer er pga henne. Nå vet jeg ikke om din mor er så ekstrem, men hun burde vise forståelse hvis hun vet du er sykemeldt. Du er jo sykemeldt av en grunn...Narsissister pleier ikke å ha omtanke for andre. At du i det hele tatt kommer burde være mer enn nok og null grunn å gi deg dårlig samvittighet. Anonymkode: 67700...163 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå