AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #21 Skrevet 16. mai 2022 Definitivt få sjekket hva som står i journalen. Jeg leser epikriser med lupe etter den gangen jeg oppdaget at en sykehuslege sannsynligvis hadde klippet og limt litt og surret med pasienter, siden en autoimmun sykdom jeg har plutselig var oppført med feil kode, og det ble referert til en operasjon som årsak for sykdommen, en operasjon jeg aldri har hatt. Den feilen ble så klippet og limt over i neste epikrise etter neste kontroll hos en annen sykehuslege, men på neste kontroll etter det igjen husket jeg å notere som et eget punkt at jeg skulle ta det opp så det ble korrigert. Anonymkode: 14392...87c 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #22 Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva slags medisiner er det og hva slags reaksjon? Pasienter innbiller seg inn mye. Anonymkode: d10d7...f98 dette spiller vel overhodet ingen rolle?? er vel bare deg som ønsker å grafse rundt mest mulig i andres veldig personlige helse-opplysninger. hvis tråd-starter ALDRI har gått på en spesifikk medisin, noen gang. Men helse-personell påstår at man har gått på dette helt siden 2007 eller what ever. Da burde vel alle og enhver forstå at det er ett eller annet veldig feil en plass. Anonymkode: f905f...31c 7
AnnePåLande Skrevet 16. mai 2022 #23 Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hva slags medisiner er det og hva slags reaksjon? Pasienter innbiller seg inn mye. Anonymkode: d10d7...f98 Pasienter har brukerkompetanse som helsepersonell skal lytte til. Det er helt nødvendig for at pasienten skal få korrekt helsehjelp! Enkelte leger innbiller seg at pasienter ikke vet om de bruker smertestillende medikamenter eller ikke. 4
anonymLala Skrevet 16. mai 2022 #24 Skrevet 16. mai 2022 Veldig vanlig at informasjon klippes og limer fra innkomstjournaler/epikriser, så om du ikke følger med selv kan slike ting gjentas i journalen din over lang tid. Du får be de sjekke medisinresepter, og deretter klage til rett instans. 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #25 Skrevet 16. mai 2022 2 minutter siden, AnnePåLande said: Pasienter har brukerkompetanse som helsepersonell skal lytte til. Det er helt nødvendig for at pasienten skal få korrekt helsehjelp! Enkelte leger innbiller seg at pasienter ikke vet om de bruker smertestillende medikamenter eller ikke. Mange pasienter som ikke kjenner til generika og tror to ulike merkenavn nødvendigvis betyr forskjellig medisin. Anonymkode: d10d7...f98 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #26 Skrevet 16. mai 2022 13 minutter siden, AnonymBruker said: dette spiller vel overhodet ingen rolle?? er vel bare deg som ønsker å grafse rundt mest mulig i andres veldig personlige helse-opplysninger. hvis tråd-starter ALDRI har gått på en spesifikk medisin, noen gang. Men helse-personell påstår at man har gått på dette helt siden 2007 eller what ever. Da burde vel alle og enhver forstå at det er ett eller annet veldig feil en plass. Anonymkode: f905f...31c Har sett millioner av resepter i mitt liv, og kunne ikke interessert meg mindre for akkurat TS diagnose og forskrivning. Hadde det ikke vært for at TS bad om hjelp. Anonymkode: d10d7...f98 1
myMa Skrevet 16. mai 2022 #27 Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mange pasienter som ikke kjenner til generika og tror to ulike merkenavn nødvendigvis betyr forskjellig medisin. Anonymkode: d10d7...f98 Ts sier jo at hun aldri har brukt noen form for smertestillende. De fleste er vel såpass oppegående at man vet om man tar piller eller ei. 6
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #28 Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hva slags medisiner er det og hva slags reaksjon? Pasienter innbiller seg inn mye. Anonymkode: d10d7...f98 Innbille seg 'inn'?? Smør på flesk, og man innbiller seg ikke at man IKKE har gått/stått på medisin i 15 år... Anonymkode: c1d7c...5ae 5
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #29 Skrevet 16. mai 2022 Just now, myMa said: Ts sier jo at hun aldri har brukt noen form for smertestillende. De fleste er vel såpass oppegående at man vet om man tar piller eller ei. Kommer jo helt an på om det er brukt off-label. Et preparat kan dessuten ha flere indikasjoner. Anonymkode: d10d7...f98
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #30 Skrevet 16. mai 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Innbille seg 'inn'?? Smør på flesk, og man innbiller seg ikke at man IKKE har gått/stått på medisin i 15 år... Anonymkode: c1d7c...5ae Et preparat kan ha flere indikasjoner. Eller bli brukt off-label. Derfor er det nødvendig å vite hvilke medisiner det er tale om Anonymkode: d10d7...f98
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #31 Skrevet 16. mai 2022 Jeg er sykepleier, og dette er potensielt livsfarlig, hvis legen har lest i feil journal, og det står at du f.eks tar oxycontin 10 meg fast 2 ganger om dagen, så kommer du akutt på sykehuset med smerter og de kjører på med store doser, for du er jo vant til dette, så kan man i verste fall dø, hvis de ikke følger ordentlig med. Send klage til sykehuset. Anonymkode: e4ee1...937 10 1
Purple_Pixiedust Skrevet 16. mai 2022 #32 Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vedkommende har nok slått opp i feil journal. Du klager til helsetilsynet. Godtar hen ikke korreksjon er det jo noe galt mentalt med legen. Det er en yrkesgruppe (sammen med sykepleiere) med uttalt medisin- og rusmisbruk, så hen kan ha vært stein eller på andre vis rusa på jobb. Slikt er såpass vanlig i yrkesgrupper med god tilgang på dop at man egentlig burde kjørt ukentlige rustester. Anonymkode: 49602...cfc For noe tull. Legene har ikke tilgang til medisinrommet, og sykepleierne må dobbeltkontrollere alt av medisiner. A og B-preparater skal telles og det skrives antall tatt ut og antall som er igjen. Så skal en annen sykepleier kvittere på at det er riktig. Og i pasienten sin medisinkardex skal det føres opp hva pasienten fikk og når. Ergo vil misbruk av medikamenter på medisinrommet bli oppdaget rimelig kjapt. 1
AnnePåLande Skrevet 16. mai 2022 #33 Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Mange pasienter som ikke kjenner til generika og tror to ulike merkenavn nødvendigvis betyr forskjellig medisin. Anonymkode: d10d7...f98 Ts vet om hun bruker medikamenter eller ikke.. Hun sier at hun ikke bruker medikamenter så legen tar feil. Det er alt for mange sløve leger i dette landet. Pasientene blir skadelidende. 6
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #34 Skrevet 16. mai 2022 AnnePåLande skrev (16 minutter siden): Ts vet om hun bruker medikamenter eller ikke.. Hun sier at hun ikke bruker medikamenter så legen tar feil. Det er alt for mange sløve leger i dette landet. Pasientene blir skadelidende. Vet ikke om jeg har forutsetninger til å si at det finnes alt for mange sløve leger, men det finnes noen. Fikk selv store doser penicilin intravenøst på sykehus, selv om det står klart fremhevet i journal at dette er jeg hyperallergisk for. Ga raskt beskjed om store bivirkninger, og at her er det noe galt, men det ble først tatt affære ved alvorlig respirasjonssvikt. Viste seg i ettertid at lege på vakt hadde byttet om journaler, og jeg fikk innkalling til gastro- og koloskopi en ukes tid etter hjemkomst. Hadde overhodet ikke noe med min tilstand å gjøre, så jeg ringte og forlangte å få snakke med rekvirerende lege. Fikk en beklagelse og en takk for at jeg ringte, slik at denne andre pasienten kunne få din viktige undersøkelse. Legen unnskyldte seg i høye toner om alt for stort arbeidspress og forbytting av skrevne, gule lapper. Synes selv det er helt utrolig, men dessverre sant Anonymkode: c1d7c...5ae 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #35 Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vet ikke om jeg har forutsetninger til å si at det finnes alt for mange sløve leger, men det finnes noen. Fikk selv store doser penicilin intravenøst på sykehus, selv om det står klart fremhevet i journal at dette er jeg hyperallergisk for. Ga raskt beskjed om store bivirkninger, og at her er det noe galt, men det ble først tatt affære ved alvorlig respirasjonssvikt. Viste seg i ettertid at lege på vakt hadde byttet om journaler, og jeg fikk innkalling til gastro- og koloskopi en ukes tid etter hjemkomst. Hadde overhodet ikke noe med min tilstand å gjøre, så jeg ringte og forlangte å få snakke med rekvirerende lege. Fikk en beklagelse og en takk for at jeg ringte, slik at denne andre pasienten kunne få din viktige undersøkelse. Legen unnskyldte seg i høye toner om alt for stort arbeidspress og forbytting av skrevne, gule lapper. Synes selv det er helt utrolig, men dessverre sant Anonymkode: c1d7c...5ae 'Den viktige undersøkelsen' skulle det stå. Anonymkode: c1d7c...5ae
myMa Skrevet 16. mai 2022 #36 Skrevet 16. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Kommer jo helt an på om det er brukt off-label. Et preparat kan dessuten ha flere indikasjoner. Anonymkode: d10d7...f98 Hun vet vel om hun fysisk putter piller i munnen sin. Enten det er morfin, antiepileptika, steroider eller annet som kan betegnes som sterke smertestillende. Endret 16. mai 2022 av myMa 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #37 Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Et preparat kan ha flere indikasjoner. Eller bli brukt off-label. Derfor er det nødvendig å vite hvilke medisiner det er tale om Anonymkode: d10d7...f98 Det et snakk om oxinorm og de gav høy dose mrd tanke på at jeg aldri har brukt det før. Medførte nedsatt/ redusert respirasjonsfrekvens, kløe og bevissthetstap Anonymkode: e01f9...309 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #38 Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kommer jo helt an på om det er brukt off-label. Et preparat kan dessuten ha flere indikasjoner. Anonymkode: d10d7...f98 Litt vanskelig å bruke off label når jeg ikke bruker medisiner i det hele Anonymkode: e01f9...309 7
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #39 Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det et snakk om oxinorm og de gav høy dose mrd tanke på at jeg aldri har brukt det før. Medførte nedsatt/ redusert respirasjonsfrekvens, kløe og bevissthetstap Anonymkode: e01f9...309 Da hadde jeg klaget, det er alvorlig hvis du har fått stor dose uten å være tilvendt morfinpreparater. Anonymkode: a4cc3...8f5 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #40 Skrevet 18. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 16.5.2022 den 11.05): Vedkommende har nok slått opp i feil journal. Du klager til helsetilsynet. Godtar hen ikke korreksjon er det jo noe galt mentalt med legen. Det er en yrkesgruppe (sammen med sykepleiere) med uttalt medisin- og rusmisbruk, så hen kan ha vært stein eller på andre vis rusa på jobb. Slikt er såpass vanlig i yrkesgrupper med god tilgang på dop at man egentlig burde kjørt ukentlige rustester. Anonymkode: 49602...cfc Å herregud. Går det ikke an å spørre legen, skrive et brev til avdelingsleder etc. Aner du noe som helst om sykehusarbeid. Tror du seriøst helsetilsynet har kapasitet til sånt som det her? Anonymkode: e7940...e36 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå