Gå til innhold

Når man vet at legen tar feil

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt den mest merkeligste opplevelsen på et sykehus noen sinne.

Jeg havnet inn med ryggsmerter noe så enormt også etter et fall. Får smertestillende som jeg reagere noe så sinnsykt på. I en samtale med legen sier han at han syntes det er rart at jeg skal reagere på medikamentet fordi jeg burde være vant til det. Jeg bare” hæ?” Jo du har vel brukt det siden 2007.  
Dette er jo overhode ikke rett. 
Jeg bruker jo ikke smertestillende i det hele og fastlegen min som jeg hadde før som jeg har hatt i mange år ble rystet når han hørte dette. Men hvem kan jeg klage til? Legen på sykehuset sier at han har rett

Anonymkode: e01f9...309

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje vanskelig å godta, men leger vet mer om slikt enn folk som ikke er leger.

Anonymkode: 6ce4e...5c3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje vanskelig å godta, men leger vet mer om slikt enn folk som ikke er leger.

Tror TS er klar over hun ikke har gått på disse smertestillende siden 2007………..

Anonymkode: a587d...7ea

• Liker 28
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Eh, det var spesielt. Lest i feil journal?

Anonymkode: e33a0...723

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han må ha lest i feil journal ja. 
Spør hvorfor han mener at du har gått på dette i mange år. 

Anonymkode: 62c23...0cd

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vedkommende har nok slått opp i feil journal. Du klager til helsetilsynet. Godtar hen ikke korreksjon er det jo noe galt mentalt med legen. Det er en yrkesgruppe (sammen med sykepleiere) med uttalt medisin- og rusmisbruk, så hen kan ha vært stein eller på andre vis rusa på jobb. Slikt er såpass vanlig i yrkesgrupper med god tilgang på dop at man egentlig burde kjørt ukentlige rustester.

Anonymkode: 49602...cfc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Klage? Er du helt tett?

Anonymkode: c2d36...97e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vedkommende har nok slått opp i feil journal. Du klager til helsetilsynet. Godtar hen ikke korreksjon er det jo noe galt mentalt med legen. Det er en yrkesgruppe (sammen med sykepleiere) med uttalt medisin- og rusmisbruk, så hen kan ha vært stein eller på andre vis rusa på jobb. Slikt er såpass vanlig i yrkesgrupper med god tilgang på dop at man egentlig burde kjørt ukentlige rustester.

Anonymkode: 49602...cfc

Skjerp deg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er en bagatell og ikke noe å henge selg opp i. Legen huska feil eller blanda pasienter i et kort øyeblikk, hvorfor ta så på vei for det?

Anonymkode: 82e55...f31

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Leger kan være ganske bestemte og påståelige. Opplevde noe lignende den ene gangen i mitt liv jeg har vært på sykehuset. Han fikk ikke røntgenbildet til å stemme med faktiske forhold og var sikker på at han hadde fått feil bilde. Jeg så med en gang at han hadde speilvendt røntgenbildet, men jeg måtte være ganske bestemt for å få han til å skjønne at det var han som rota...

Anonymkode: f0eeb...6c6

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Under første svangerskapet mitt var det mistanke om svangerskapsdiabetes, og jeg var inne på sykehuset for kontroll. Legen så da på målingene jeg hadde gjort de siste ukene, og konkluderte med at jeg ikke hadde svangerskapsdiabetes. På et eller annet vis skrev han feil i journalen - at jeg hadde svangerskapsdiabetes og fikk piller for å regulerer dette. 

At han hadde skrevet feil skjønte jeg jo under fødsel da det var fokus på dette - og at den nyfødte skulle følges ekstra opp. Jeg fikk avklart at det var feil i journalen - trodde jeg. Men neida, det fulgte oss hele veien. Den første natta kom det sykepleier inn og skulle gi ekstra mme fordi det var rutine når mor hadde svangerskapsdiabetes. Også videre på alle kontroller ble dette en følgefeil som ingen klarte å rette opp i. 

Også når jeg var inne med fødsel nummer to så kom det opp at jeg jo hadde hatt svangerskapsdiabetes med nummer 1. 

Mitt råd er å avklare hvor i systemet denne feilen ligger - har legen sett i feil journal, eller står det feil i din journal? 

Anonymkode: c09fa...9da

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

TS, finn ut om det står i din journal at du går på disse medisinene. Ja: dette må ryddes opp i. 

nei: legen så nok i feil journal eller blandet deg med en annen. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Dette er en bagatell og ikke noe å henge selg opp i. Legen huska feil eller blanda pasienter i et kort øyeblikk, hvorfor ta så på vei for det?

Anonymkode: 82e55...f31

Det er jo virkelig ikke en bagatell og helt feil å ikke henge seg opp i dette, hvis man skal bli beskyldt for å ha 'knasket' smertestillende i 15 år, og det ikke stemmer overhodet. Ts får jo da, ut i fra en feilvurdering/konklusjon, som ikke medfører riktighet, manglende eller fraværende utredning/behandling.

Anonymkode: c1d7c...5ae

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Klage? Er du helt tett?

Er du??

Anonymkode: c1d7c...5ae

• Liker 2
Skrevet

Dette ville jeg ha fått sjekket grundig opp, TS.

Står dette virkelig i din journal, så har det skjedd en feil et sted og dette kan forfølge deg resten av livet.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For det første. Tror jeg hadde visst om jeg gikk på morfin eller ikke. Har ikke en gang peiling på når jeg sist tok inn en paracet verken i hus eller kroppen min. 

For det 2. skulle tro at jeg ikke visste hva jeg puttet i kroppen.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Under første svangerskapet mitt var det mistanke om svangerskapsdiabetes, og jeg var inne på sykehuset for kontroll. Legen så da på målingene jeg hadde gjort de siste ukene, og konkluderte med at jeg ikke hadde svangerskapsdiabetes. På et eller annet vis skrev han feil i journalen - at jeg hadde svangerskapsdiabetes og fikk piller for å regulerer dette. 

At han hadde skrevet feil skjønte jeg jo under fødsel da det var fokus på dette - og at den nyfødte skulle følges ekstra opp. Jeg fikk avklart at det var feil i journalen - trodde jeg. Men neida, det fulgte oss hele veien. Den første natta kom det sykepleier inn og skulle gi ekstra mme fordi det var rutine når mor hadde svangerskapsdiabetes. Også videre på alle kontroller ble dette en følgefeil som ingen klarte å rette opp i. 

Også når jeg var inne med fødsel nummer to så kom det opp at jeg jo hadde hatt svangerskapsdiabetes med nummer 1. 

Mitt råd er å avklare hvor i systemet denne feilen ligger - har legen sett i feil journal, eller står det feil i din journal? 

Anonymkode: c09fa...9da

Venninne min fikk beskjed på Stavanger sykehus at hun hadde dratt før hun fikk utført en abort( altså reist fra sykehuset uten å gi beskjed). Problemet var jo at den datoen hun liksom skulle ha vært inne for å foreta en abort så lå hun 540 km unna å hadde et keisersnitt  og først da hun slang attesten i ansiktet på legen der så gav de seg

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

TS, finn ut om det står i din journal at du går på disse medisinene. Ja: dette må ryddes opp i. 

nei: legen så nok i feil journal eller blandet deg med en annen. 

Jeg må jo det.

Skrevet

Dette bør du sjekke grundig.

Du kan risikere å bli feilmedisinert på et senere tidspunkt dersom du trenger sterke smertestillende og legen tror du er tilvendt en viss dose. 

Dessuten burde det registreres at du reagerer på legemiddelet.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags medisiner er det og hva slags reaksjon?
Pasienter innbiller seg inn mye.

Anonymkode: d10d7...f98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...