AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #1 Skrevet 16. mai 2022 Vi er invitert i bryllup i den 6.uken etter fødsel, jeg skal ha keisersnitt så vet når baby kommer med mindre han tenker å komme før den tid igjen. Bryllupet er nære venner av både meg og barnefar, så vi ønsker selvsagt begge å kunne gå sammen. De som gifter seg ønsker ingen barn tilstede og har aldersgrense på 20 år, andre som har erfaring med evt barnepass når baby er så liten? Foreldrene mine har sagt dem kan passe baby, samt ring dersom det trengs. Det er litt press på at vi begge må komme vel å merke. Planen er jo at jeg skal amme, kan jeg pumpe denne kvelden og ta meg 1-2 glass vin? Eller regnes dette som for tidlig? Hva er deres erfaring med lignende situasjon? Ville helst hatt med meg baby, og naturligvis vist hensyn til andre gjester men det var uaktuelt å kunne ha med seg baby tross han bare er 5-6 uker på tidspunktet det er snakk om. jeg må jo selvsagt se an formen, men håper jeg er i ok form. Vet bare ikke om barnepass når dem er så små er mer stress eller avslappende.. Anonymkode: b0527...f8b
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #2 Skrevet 16. mai 2022 Skal du ha de som passer i nærheten med baby? Det er den eneste måten dette funker på, spør du meg. Anonymkode: f3cf4...453 12
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #3 Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skal du ha de som passer i nærheten med baby? Det er den eneste måten dette funker på, spør du meg. Anonymkode: f3cf4...453 Bryllupet er ca 15min unna hvor foreldrene mine bor (med bil) så relativt nærme. Jeg har selv ikke billappen, samboer har men han har ikke tenkt å vær edru/kjørbar dessverre, men min mor har sagt hun kan hente meg dersom det blir krise stemning hjemme Anonymkode: b0527...f8b
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #4 Skrevet 16. mai 2022 Nrk hadde vel en dokumentar om alkohol og morsmelk. Mengden alkohol som gikk over i morsmelken var svært svært liten. Hovedårsaken til at de sier man ikke skal drikke alkohol når man ammer er fordi de ikke vil at mor skal være full sammen med babyen. https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen/2018/KMTE51001518 Anonymkode: 26cf1...f10 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #5 Skrevet 16. mai 2022 Jeg hadde aldri orket å vere bortifra baby så tidlig. Rart å nekte en så liten baby. Den merker man ikke engang. Greit nok større barn som løper rundt men.. Veinninen min hadde sin 4 mnd gamle baby med i mitt bryllup. Hadde aldri tenkt tanken å nekte det Anonymkode: 837b0...d3d 26 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #6 Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde aldri orket å vere bortifra baby så tidlig. Rart å nekte en så liten baby. Den merker man ikke engang. Greit nok større barn som løper rundt men.. Veinninen min hadde sin 4 mnd gamle baby med i mitt bryllup. Hadde aldri tenkt tanken å nekte det Anonymkode: 837b0...d3d Jeg kunne aldri hatt med min. For min hadde man merket for å si det mildt. (hadde ikke gått at noen andre passet babyen heller da) Det er svært individuelt. Jeg hadde elska den pausen fra babyen i bryllupet. Anonymkode: 26cf1...f10 7
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #7 Skrevet 16. mai 2022 Ta med babyen og om det ikke er lov, la være å dra. Det hadde ikke funka overhodet å være 15 minutter med bil unna noen av mine når de var så små. Anonymkode: a781b...b09 7 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #8 Skrevet 16. mai 2022 De anbefaler forøvrig at man ikke skal drikke alkohol før seks uker etter termin fordi babyens lever er så umoden at den ikke tåler det bittelille som går over i melka. https://ammehjelpen.no/alkohol/ Anonymkode: a781b...b09 8 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #9 Skrevet 16. mai 2022 Jeg var i bryllup da baby var 7 uker. Det gikk helt fint. Pumpet mens vi var der og barnevakta kom å hentet melken Anonymkode: 9d403...550 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #10 Skrevet 16. mai 2022 Vi var i bryllup da baby var 6 uker. Farmor passet og barnet sov over der. Null problem. Anonymkode: 9a191...8bc 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #11 Skrevet 16. mai 2022 Hadde ikke drukket alkohol hvertfall Anonymkode: e697a...60c 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #12 Skrevet 16. mai 2022 Dersom dette er nære venner av dere, kan de vel gjøre unntak for en SÅ liten baby (med mindre babyen får kolikk osv da, men da utgår jo bryllup uansett). Er dette på sommeren? Isåfall kan jo moren din trille mens babyen sover, da er de i nærheten men samtidig ikke med på bryllupet. Jeg antar de har et lokale med noen ekstra rom, kan ikke du få innlosjere deg i rommet lengst unna selskapet? Da kan du og baby gå dit når den gråter, så slipper brudeparet barnegråt i selskapet. Dersom babyen er over 6 uker hadde jeg tatt et glass vin til maten (og timet det så det var lengst mulig til jeg skulle se baby igjen). Anonymkode: 6b1a8...348 5 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #13 Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Vi var i bryllup da baby var 6 uker. Farmor passet og barnet sov over der. Null problem. Anonymkode: 9a191...8bc 6 uker og på overnatting? 🤪 Anonymkode: 6b1a8...348 14 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #14 Skrevet 16. mai 2022 Jeg har vert i bryllup hvor forloveren hadde med seg en 6 uker gammel baby. Forloveren drakk ikke og vi andre som ikke drakk sto i kø for å få holde babyen, trille den litt utenfor osv. 0 pes. Anonymkode: 7f641...797 6
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #15 Skrevet 16. mai 2022 Hvis ikke det hadde gått å ha med en så liten baby så hadde jeg ikke dratt. Forskjell på barn og baby. Barn krever egen stol og det kan bli mange hvis alle skal ha med barna sine. Barn kan ha en fin overnatting hos familie eller en venn. En baby er en baby og har sin egen liggeplass og egen mat og er helt avhengig av mor. Hvis det er ett problem for brudeparet så må jeg si at de er empatisk utfordret. Anonymkode: 7f641...797 20 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #16 Skrevet 16. mai 2022 Dårlig gjort av brudeparet å forvente at dere kommer men samtidig uten baby. Hvis dere ikke får ha med en så liten baby kan de ikke heller forvente at dere kommer. Anonymkode: 6a3b5...7c3 32
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #17 Skrevet 16. mai 2022 Synes også det er vanskelig/dårlig gjort av brudeparet som forventer begge kommer, men ikke vil vi skal ha med baby. Har sagt jeg må se det an, alt etter hvordan baby er og hvordan min egen form er etter keisersnitt. Har hatt et tungt svangerskap med svangerskapsdepresjon og diverse. Men de sier vi begge må gi et sikkert svar innen fristen i juni, så veldig lite forståelse rundt det hele fra dens side. Godt å høre det har funket for andre mtp barnevakt så tidlig! Håper det går bra for oss også, og at jeg er god nok selv til bryllup. personlig syns jeg det er tidlig med barnevakt, men har tett relasjon med min mor så tror det skal gå fint. Samboeren min viser minimalt med forståelse rundt dette og mener selv det er stress med baby i bryllup da han vil drikke masse- noe som er provoserende i seg selv kjenner jeg. -ts Anonymkode: b0527...f8b 3 5
Veggdyret Skrevet 16. mai 2022 #18 Skrevet 16. mai 2022 Er det ditt første barn? Isåfall bør du være forberedt på at det er en god sjanse for at du er så hormonell at du overhodet ikke klarer å være så lenge borte fra babyen din. 11 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #19 Skrevet 16. mai 2022 20 års aldersgrense og ingen barn betyr jo bare ingen barn som kan forstå noe, og at det kanskje blir litt veldig høyt volum ifb musikk etc. Ta med babyen. 15 minutter er ganske langt hvis du fullammer, babyen tar mye mulig ikke flaske og en på 6 uker spiser OFTE. Stort sett, jeg har den typen som spiser hver andre til tredje time, men det er heller unntaket altså. Anonymkode: 67c26...430 10
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #20 Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Synes også det er vanskelig/dårlig gjort av brudeparet som forventer begge kommer, men ikke vil vi skal ha med baby. Har sagt jeg må se det an, alt etter hvordan baby er og hvordan min egen form er etter keisersnitt. Har hatt et tungt svangerskap med svangerskapsdepresjon og diverse. Men de sier vi begge må gi et sikkert svar innen fristen i juni, så veldig lite forståelse rundt det hele fra dens side. Godt å høre det har funket for andre mtp barnevakt så tidlig! Håper det går bra for oss også, og at jeg er god nok selv til bryllup. personlig syns jeg det er tidlig med barnevakt, men har tett relasjon med min mor så tror det skal gå fint. Samboeren min viser minimalt med forståelse rundt dette og mener selv det er stress med baby i bryllup da han vil drikke masse- noe som er provoserende i seg selv kjenner jeg. -ts Anonymkode: b0527...f8b Du får minne han på at han skal være i stand til å være pappa dagen etter da. Anonymkode: e697a...60c 17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå