Gå til innhold

Hvordan øke fritt t4

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Formen er grei. Skjedd veldig mye det siste året, så er litt usikker på hvilke symptomer som kommer fra stoffskiftet og hva som skyldes litt stress i kroppen, selv om dette selvsagt påvirker hverandre. Blir ikke ordentlig mett, er vel det som plager meg mest i hverdagen selv om jeg spiser mye. Og så synes jeg det mangler litt overskudd på treninga selv nå som jeg har kjempefine jernverdier. Tror kanskje jeg vurderer formen litt for mye, får prøve å ha et litt mer avslappet forhold til det.

Anonymkode: a512e...74a

I og med du ikke blir mett, hva spiser du? 

Anonymkode: d83fb...372

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

I og med du ikke blir mett, hva spiser du? 

Tåler ikke melk så godt, ellers alt mulig. Spiser mer middagsmat enn brød  for å bli  mett. Lager store middager som jeg kan ha flere ganger, bytter ut vanlig melk med annen type melk. Spiser sunt, men ikke overdrevent. Så synes det er veldig rart. Legen sier det er fordi jeg trener mye, men ærlig talt, man skal da bli mett for det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Tåler ikke melk så godt, ellers alt mulig. Spiser mer middagsmat enn brød  for å bli  mett. Lager store middager som jeg kan ha flere ganger, bytter ut vanlig melk med annen type melk. Spiser sunt, men ikke overdrevent. Så synes det er veldig rart. Legen sier det er fordi jeg trener mye, men ærlig talt, man skal da bli mett for det.

Var ikke så mye info om hva du spiser, da folk har ulik oppfatning av hva de tenker er sunt. 😅

Men mest mulig rene råvarer, proteiner og fett til hvert måltid, masse grønnsaker. 

Feil mat kan gjøre en mer sulten og sliten. Også må man finne ut om man reagerer på noe av maten. Vet at mange med ls har hatt stor forbedring ved å utelukke melk, meieriprodukter, hvete, sukker osv. Dette er jo prosessert mat, så i utgangspunktet greit å holde seg unna uansett. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Var ikke så mye info om hva du spiser, da folk har ulik oppfatning av hva de tenker er sunt. 😅

Men mest mulig rene råvarer, proteiner og fett til hvert måltid, masse grønnsaker. 

Feil mat kan gjøre en mer sulten og sliten. Også må man finne ut om man reagerer på noe av maten. Vet at mange med ls har hatt stor forbedring ved å utelukke melk, meieriprodukter, hvete, sukker osv. Dette er jo prosessert mat, så i utgangspunktet greit å holde seg unna uansett. 

ok,nei, det var kanskje ikke det.🙂 Kylling, fisk, kjøtt, viltmat, masse wok med grønnsaker, bruker ikke hvete og spiser ikke prossesert mat så ofte. Kjøttdeig innimellom, men den er ofte fra elg. Smoothier. Lager supper og nesten all mat fra bunn, så tror jeg er ganske sunn altså, men vil ikke være fanatiker. Fett burde jeg kanskje bli litt flinkere på. Hvilke fettkilder bruker du?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

ok,nei, det var kanskje ikke det.🙂 Kylling, fisk, kjøtt, viltmat, masse wok med grønnsaker, bruker ikke hvete og spiser ikke prossesert mat så ofte. Kjøttdeig innimellom, men den er ofte fra elg. Smoothier. Lager supper og nesten all mat fra bunn, så tror jeg er ganske sunn altså, men vil ikke være fanatiker. Fett burde jeg kanskje bli litt flinkere på. Hvilke fettkilder bruker du?

Da spiser du ganske sunt ja 😊 Viktig for oss med ls.

Jeg bruker som regel cocosolje, olivenolje, nøtter og avokado som fettkilde. Bruker cocos i smoothie, olivenolje når jeg lager middag/steker mat, nøtter når jeg spiser frukt og avokado til div mat som eggerøre og omelett. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...