Gå til innhold

Hvilke erfaringer har dere av å flytte til en annen by?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynner å bli helt ekstremt lei av situasjonen min her hjemme. Ja, jeg bor hjemme med foreldrene i en alder av 24 år. Men nå har jeg virkelig fått nok, og vil ut å utforske, bo for meg selv og ha mine egne begrensninger. 

Men det er en ting jeg sliter med, og det er å gå utenfor komfortsonen min. Jeg liker meg egentlig her jeg bor, men mye av det blir ødelagt av foreldrene mine. Ja, jeg vet jeg kan flytte ut for meg selv i samme by. Men jeg ser ikke poenget i å gjøre det i samme by - da vil jeg kjøre på med å oppleve en annen by hvis jeg allerede skal flytte ut, om dere skjønner hva jeg mener? 

Jeg er bare ekstremt redd og usikker på å dra til en helt annen by alene.. I tillegg er jeg også fornøyd med jobben jeg har her, men jeg har på en måte ikke "alt" i denne byen heller. De fleste av vennene mine har flyttet og startet sine egne liv, så jeg har vell kun 2 personer jeg har igjen her i denne byen. Jeg har også blitt vokt opp i denne byen, så jeg føler det er på tide å utforske litt. 

Har noen av dere flyttet til en annen by med gode opplevelser? Eller dårlige? Jeg vil gjerne høre begge. 
Hva var det som fikk dere til å flytte? Ville dere anbefalt meg det? 
Bør jeg være 100% sikker, eller skal jeg bare hoppe i det? 

Jeg er redd for å gjøre meg selv skuffet, og at jeg havner på en plass som jeg ikke trives i... For meg spiller det egentlig ikke en så stor rolle hvor jeg flytter hen, så lenge det ikke er Bodø, Tromsø (eller noen av plassene i nord) eller Oslo. 

Anonymkode: 48f37...e38

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

EDIT: vokst opp** 

TS. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg begynner å bli helt ekstremt lei av situasjonen min her hjemme. Ja, jeg bor hjemme med foreldrene i en alder av 24 år. Men nå har jeg virkelig fått nok, og vil ut å utforske, bo for meg selv og ha mine egne begrensninger. 

Men det er en ting jeg sliter med, og det er å gå utenfor komfortsonen min. Jeg liker meg egentlig her jeg bor, men mye av det blir ødelagt av foreldrene mine. Ja, jeg vet jeg kan flytte ut for meg selv i samme by. Men jeg ser ikke poenget i å gjøre det i samme by - da vil jeg kjøre på med å oppleve en annen by hvis jeg allerede skal flytte ut, om dere skjønner hva jeg mener? 

Jeg er bare ekstremt redd og usikker på å dra til en helt annen by alene.. I tillegg er jeg også fornøyd med jobben jeg har her, men jeg har på en måte ikke "alt" i denne byen heller. De fleste av vennene mine har flyttet og startet sine egne liv, så jeg har vell kun 2 personer jeg har igjen her i denne byen. Jeg har også blitt vokt opp i denne byen, så jeg føler det er på tide å utforske litt. 

Har noen av dere flyttet til en annen by med gode opplevelser? Eller dårlige? Jeg vil gjerne høre begge. 
Hva var det som fikk dere til å flytte? Ville dere anbefalt meg det? 
Bør jeg være 100% sikker, eller skal jeg bare hoppe i det? 

Jeg er redd for å gjøre meg selv skuffet, og at jeg havner på en plass som jeg ikke trives i... For meg spiller det egentlig ikke en så stor rolle hvor jeg flytter hen, så lenge det ikke er Bodø, Tromsø (eller noen av plassene i nord) eller Oslo. 

Altså, tenker du seriøst at du fint kunne bodd hjemme for alltid hvis du ikke skal flytte til et annet sted? Når skal du bli voksen, tenker du? 

Jeg har for øvrig flyttet til annen by (i et annet land, riktignok) med gode erfaringer. Lettere å prøve ut nye ting, når man også må skaffe seg nye venner. Det å flytte alene gjør også at man blir tvunget til å bli kjent med folk. Resultatet er at jeg har mye større nettverk her enn jeg hadde i hjembyen. Jeg var 100% sikker på at jeg ville flytte, men jeg var jo ikke 100% sikker på at det kom til å gå bra. Men trives du ikke så kan du jo bare flytte igjen. Det er ikke noen maksgrense på antall ganger i livet du kan flytte. Lykke til!

Anonymkode: b9492...e0c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...