Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Baby legges 1830, og kan sove til 22-00. Gir ikke flaske før 23–2330. Prøver å jobbe m tutt før det.. Sovner fort etter flaske, men våkner så 02-04 for ny flaske. Våkner alt fra 6-8, og får morgenflasken 8-9. Deretter 12-15-18. 150 ml i hver. 
Noe tips for å gjør natta litt bedre?? Bør baby få mer? 
Og flasken kl 18 får baby på mørkt rom og legges fint etterpå. Er den lur å ta et annet sted? At det kan være en negativ/uvaneting m den flaska på soverom…

Anonymkode: af82a...3f8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gir du ikke flaske med en gang? Og stå opp 2 ganger om natten med en så liten baby er virkelig ikke ille. Jeg gjør det samme med min og han er 7 mnd.

Anonymkode: d3665...ee1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ser for meg at dersom jeg gir kl 22,  blir det enda flere flasker?

(jeg som laga innlegget) 

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hva det står på produsentens pakke om mme, men generell anbefaling er vel 1000 ml fordelt på 5 måltider når det gjelder mme. De betyr at du kan øke mengden fra 150 ml til 200 ml. Kanskje det gjør natta bedre? 

Anonymkode: ab6bc...e7b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vet ikke hva det står på produsentens pakke om mme, men generell anbefaling er vel 1000 ml fordelt på 5 måltider når det gjelder mme. De betyr at du kan øke mengden fra 150 ml til 200 ml. Kanskje det gjør natta bedre? 

Ja, men 9-12-15-18-22/00 er 5 flasker. Men baby våkner også på natta for en 6. flaske… er det veldig farlig da, å overstige? Eller vil kanskje ene flaska forsvinne om jeg øker opp?

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, men 9-12-15-18-22/00 er 5 flasker. Men baby våkner også på natta for en 6. flaske… er det veldig farlig da, å overstige? Eller vil kanskje ene flaska forsvinne om jeg øker opp?

Kanskje hvis du øker mengden på flaskene på dagen og sprer matingen med 4 timer+ imellom, for da kan det jo hende at babyen føler seg mett lenger? Nå snart kan du jo begynne å innføre noen grøtskjeer på kvelden før legging 😃 det vil også bidra til å holde sulten i sjakk lenger. 

Men sånn som du gjør nå så holder du deg jo innenfor anbefalt mengde når du gir ekstra flaske på natten, 6x150=900. så du kan jo også øke de to siste flaskene til 200 ml f. Eks. Det er gjerne på kvelden de spiser seg opp for å sove mer sammenhengende på natt. Det er nok ingen fasit og det er jo kun en anbefaling. Du kan jo også øke 5 flasker til 175 ml og gi en liten flaske på 125 ml til på natten, totalt 6 flasker som babyen ønsker. Det er bare å prøve seg frem 😅 jeg tror uansett at babyen din trenger litt mer mat i måltidene enn nå. Også tror jeg ikke det er noen krise hvis du overstiger anbefalt mengde i blant, det er jo en anbefaling og ikke en absolutt regel. 

Tror foressten ikke det gjør noe å mate for kvelden i mørkt rom. Det blir jo som med amming, de som ammer I sengen før legging. Det er jo bare med på å skape rutine som gjør babyen din trygg når den skal sove tenker jeg 😊 

AnonymBruker
Skrevet

Babyen er jo bare 3,5 mnd..tenker kanskje at baby har behov for det, selv om det er slitsomt. Om ikke lenge kan du jo starte med fast føde, og da vil kanskje natten bli bedre. Her har det gått litt i perioder, plutselig sov hun gjennom hele natten😊

Anonymkode: e6789...356

AnonymBruker
Skrevet

Hvis babyen drikker opp, må du fylle på mer. Har selv mme barn, og han spiste aldri som nan-pakkene sa. 
Hver gang babyen begynte å drikke opp flesteparten av flaskene, fylte vi de fullere fra da av.

Babyene regulerer helt fint selv hvor mye de skal spise! Om det er mm eller mme. Ikke hør på annet.

Anonymkode: 29f35...775

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...