AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #1 Skrevet 15. mai 2022 Leier ut av del av huset og «kranglet» litt med leietakeren. Var ikke dårlig stemning fra min side, men ga beskjed om noe jeg ikke syns var greit. Hun hadde vært på vår veranda og lånt noe uten å spørre. Samme dagen får jeg en sint melding om at jeg vekket henne rundt 23.10 på kvelden. Dette til tross for at jeg satt stille i sofaen. Virker som dette var for å ta igjen på at jeg hadde reagert tidligere. Dagen etter er strømmen og vannet borte. Har begge sikringsskapene i den utleide delen av boligen og også en kran som stopper vannet inn til oss. Banker på og spør om hun har rørt noe. Hun sier hun skal sjekke og smeller igjen døra. Strøm og vann kommer tilbake.. Syns dette er helt sykt? Er snakk om et voksent menneske i 40 årene. Vil rett og slett ikke ha noe sånt boende, men er det grunn til oppsigelse? Anonymkode: db09e...a09 6
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #2 Skrevet 16. mai 2022 Skriv det ned. Dater alt du skriver. Når du har fått nok sier du henne opp og ved protester leser du opp alt eller gir henne en kopi. Anonymkode: 84416...9c9 16
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #3 Skrevet 16. mai 2022 Dette virker som en trolletråd 🥱 er du en seriøs utleier vet du hva du hvordan dette skal fungere og spør ikke her om råd 😵💫🙄 Anonymkode: 3062c...a9f 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #4 Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Skriv det ned. Dater alt du skriver. Når du har fått nok sier du henne opp og ved protester leser du opp alt eller gir henne en kopi. Anonymkode: 84416...9c9 Det skal jeg gjøre. Men er det oppsigelsesgrunn? Fra det jeg leser må man enten oppgi grunn «bruke leiligheten selv» eller at man skal gjøre omfattende renovering Anonymkode: db09e...a09
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #5 Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Skriv det ned. Dater alt du skriver. Når du har fått nok sier du henne opp og ved protester leser du opp alt eller gir henne en kopi. Anonymkode: 84416...9c9 hva om leietaker påstår at at tråd-starter lyver? at en person har skrevet opp en hel haug med ting blir selvfølgelig ikke "beviser" for noe som helst. Hva om leietaker finner på en hel haug med ting / hendelser, og skriver ned? Voila, så blir det påstander mot påstander der. Anonymkode: 3ed81...b60 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #6 Skrevet 16. mai 2022 Du sier opp grunnet oppussing eller at en familiemedlem flytter inn. Hun kan krangle så mye hun vil, men ut må hun. Får bare håpe at oppsigelsestiden er kort. Anonymkode: ec8cf...480 12
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #7 Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dette virker som en trolletråd 🥱 er du en seriøs utleier vet du hva du hvordan dette skal fungere og spør ikke her om råd 😵💫🙄 Anonymkode: 3062c...a9f Enig. Han burde heller skrevet at leietagers perspektiv. Da hadde alle kastet seg på Anonymkode: dae0c...690
TheTrollHunter Skrevet 16. mai 2022 #8 Skrevet 16. mai 2022 21 minutter siden, AnonymBruker said: Enig. Han burde heller skrevet at leietagers perspektiv. Da hadde alle kastet seg på Anonymkode: dae0c...690 Enda rarere er at trollet ikke har skrevet at denne damen i 40-åra ikke er uføre!? 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #9 Skrevet 16. mai 2022 TheTrollHunter skrev (1 time siden): Enda rarere er at trollet ikke har skrevet at denne damen i 40-åra ikke er uføre!? Ufør. Uføre er noe annet. Anonymkode: 63049...d7c 5 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #10 Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): hva om leietaker påstår at at tråd-starter lyver? at en person har skrevet opp en hel haug med ting blir selvfølgelig ikke "beviser" for noe som helst. Hva om leietaker finner på en hel haug med ting / hendelser, og skriver ned? Voila, så blir det påstander mot påstander der. Anonymkode: 3ed81...b60 Helt enig med deg at det ikke er noe bevis, men ofte leser jeg og hører at sånne skrevne ting ER bevis! 🤷♀️ Anonymkode: ab87b...c61
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #11 Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dette virker som en trolletråd 🥱 er du en seriøs utleier vet du hva du hvordan dette skal fungere og spør ikke her om råd 😵💫🙄 Anonymkode: 3062c...a9f Æhh, man kan være uerfaren utleier, selv om man er seriøs?!? Og det er en første gang for alle opplevelser.... Anonymkode: 61441...172 6 1
nomore82 Skrevet 16. mai 2022 #12 Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Helt enig med deg at det ikke er noe bevis, men ofte leser jeg og hører at sånne skrevne ting ER bevis! 🤷♀️ Anonymkode: ab87b...c61 Loggen i seg selv er ikke bevis, men det underbygger andre bevis/forklaringer. Dersom man havner i en konflikt hvor det blir ord mot ord, og den ene har en lang logg med datoer som ikke kan motbevises - hvem tror du står sterkest? 5
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #13 Skrevet 16. mai 2022 TheTrollHunter skrev (1 time siden): Enda rarere er at trollet ikke har skrevet at denne damen i 40-åra ikke er uføre!? Hva er meningen med å svare på denne måten? Blir helt oppgitt av useriøse brukere!!! Anonymkode: 61441...172 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #14 Skrevet 16. mai 2022 TheTrollHunter skrev (1 time siden): Enda rarere er at trollet ikke har skrevet at denne damen i 40-åra ikke er uføre!? Ja, den var god. Typ, "uføre er ikke til å stole på som leietagere" Anonymkode: dae0c...690
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #15 Skrevet 16. mai 2022 nomore82 skrev (48 minutter siden): Loggen i seg selv er ikke bevis, men det underbygger andre bevis/forklaringer. Dersom man havner i en konflikt hvor det blir ord mot ord, og den ene har en lang logg med datoer som ikke kan motbevises - hvem tror du står sterkest? Ikke den med lang logg vel!? Det kan jo være ren fantasi. Anonymkode: ab87b...c61
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #16 Skrevet 16. mai 2022 37 minutter siden, nomore82 said: Loggen i seg selv er ikke bevis, men det underbygger andre bevis/forklaringer. Dersom man havner i en konflikt hvor det blir ord mot ord, og den ene har en lang logg med datoer som ikke kan motbevises - hvem tror du står sterkest? At noen noterer med datoer og hendelser er ikke i seg selv et bevis på at det som ble notert faktisk har skjedd. Det holder ikke at det ikke kan motbevises, heldigvis! Anonymkode: 6e0a0...50e
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #17 Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Leier ut av del av huset og «kranglet» litt med leietakeren. Var ikke dårlig stemning fra min side, men ga beskjed om noe jeg ikke syns var greit. Hun hadde vært på vår veranda og lånt noe uten å spørre. Samme dagen får jeg en sint melding om at jeg vekket henne rundt 23.10 på kvelden. Dette til tross for at jeg satt stille i sofaen. Virker som dette var for å ta igjen på at jeg hadde reagert tidligere. Dagen etter er strømmen og vannet borte. Har begge sikringsskapene i den utleide delen av boligen og også en kran som stopper vannet inn til oss. Banker på og spør om hun har rørt noe. Hun sier hun skal sjekke og smeller igjen døra. Strøm og vann kommer tilbake.. Syns dette er helt sykt? Er snakk om et voksent menneske i 40 årene. Vil rett og slett ikke ha noe sånt boende, men er det grunn til oppsigelse? Anonymkode: db09e...a09 JA, det mener jeg er god grunn til oppsigelse. Dokumenter ALT. Anonymkode: 78ac9...7bc
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #18 Skrevet 16. mai 2022 Sendte melding den kvelden for å ha det skriftlig, der jeg spurte om grunnen til at det ble gjort, men fikk ikke noe svar. har dessverre lang oppsigelsestid. Og det får jeg ikke gjort noe med, med mindre hun slutter å betale leie. ts Anonymkode: db09e...a09
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #19 Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sendte melding den kvelden for å ha det skriftlig, der jeg spurte om grunnen til at det ble gjort, men fikk ikke noe svar. har dessverre lang oppsigelsestid. Og det får jeg ikke gjort noe med, med mindre hun slutter å betale leie. ts Anonymkode: db09e...a09 Anonymkode: dae0c...690
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #20 Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Sendte melding den kvelden for å ha det skriftlig, der jeg spurte om grunnen til at det ble gjort, men fikk ikke noe svar. har dessverre lang oppsigelsestid. Og det får jeg ikke gjort noe med, med mindre hun slutter å betale leie. ts Anonymkode: db09e...a09 Da får du bare skylde på at leiligheten enten skal pusses opp eller brukes av dere selv (f.eks. til familie som kommer på besøk på overnattinger og sånn). Bare å si opp sånne folk. Herregud, tenk å stenge av strøm og vann hos utleier som ren hevn og på faenskap? Hvem er det som gjør sånt?!? Ikke folk som er gode i hodet i hvert fall. Anonymkode: edf08...600 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå