AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #1 Skrevet 15. mai 2022 Er det flere her som har fått nedsatt følsomhet nedentil etter fødsel? Etter de to første barna, ble jeg «meg selv» igjen, mens etter tredje er det som om følsomheten/evnen til å bli tent er bedøvet. Jeg KAN fortsatt bli tent (dvs økt blodgjennomstrømning til klitoris osv hvor berøring kjennes godt) men det skal så innmari mye mer til nå enn før, dvs både det å bli tent, og kraftigere stimuli til og jeg får ikke like lett orgasme lenger heller. Er som sagt som om jeg er bedøvet der nede, og der jeg før kunne få to orgasmer ila samme dag relativt enkelt, er det nå som om muskulaturen ikke er sterk nok til å jobbe seg opp mot kun én engang. Har vært sånn passe flink med knipeøvelser, er i ok form, har også vært hos lege for å utelukke at det er noe fysisk galt- har også tatt blodprøver for å utelukke ubalanse mht hormoner. Jeg tror vel dessverre ikke det finnes noen quick fix eller aha-opplevelser her, men vil veldig gjerne høre hva som eventuelt har hjulpet dere som har opplevd det samme🙏🏼 Yngste her er for øvrig nå snart 7 år, så det er ikke slik at det er kort tid siden forrige fødsel heller. Kan tilføye at jeg merket stor forskjell på tredje svangerskapet kontra de to første; da jeg merket betydelig mer at ungen la mye press på underlivet gjennom siste del av graviditeten, kanskje noe er blitt tøyd og strukket mer enn med de to første? Under selve svangerskapet var det for øvrig en velsignelse mht sexlysten, fordi det kontinuerlige presset gjorde at jeg ble veldig lett tent, noe jeg ikke opplevde med de andre to. På forhånd tusen takk for alle svar som kan være nyttige❤️ Anonymkode: 2b31d...cd5 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #4 Skrevet 16. mai 2022 Åh, så kjipt Det er noe jeg er redd for. Hadde også bedre sexliv under svangerskapet og dårligere etterpå, men har bare ett barn foreløpig. SÅ redd for å få flere i tilfelle det blir dårligere for hvert barn. Følelsen av å være bedøvd ja, at det skal mer til rett og slett. Synes det er grovt underkommunisert hvor stor påvirkning svangerskap og fødsel kan ha på seksualfunksjonen. Det er som om sex er trivielt og hvis man bekymrer seg over det eller sørger over at det ble dårligere, så er man teit og utakknemlig. Man blir bare avfeid med at nå er du mor og kroppen forandrer seg, sånn er det bare. Anonymkode: 3b09e...5cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå