AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #1 Skrevet 15. mai 2022 Drikker dere som har barn alkohol på 17. Mai? Anonymkode: 704bb...00d
Tanuki Skrevet 15. mai 2022 #2 Skrevet 15. mai 2022 Ja, dvs på kvelden tar jeg gjerne en øl. Pleier å være for sliten til at vin frister. 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #3 Skrevet 15. mai 2022 Nei, ingen alkohol her. I min omgangskrets er det ikke vanlig å drikke på 17.mai når det er barn tilstede. Heller ikke på julaften, nyttårsaften eller andre dager. Her skåler man med champagnebrus eller annet alkoholfritt når det skal skåles, det går helt fint. Alle er inkludert og tenkt på, og alle er fornøyd. Tilogmed maten smaker uten alkohol🤷♀️ Og alle klarer å kose seg, uten at det går på bekostning av barn. Anonymkode: 612dd...6be 6 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #4 Skrevet 15. mai 2022 Barna tar ikke skade av å se meg drikke alkohol. Men jeg blir litt trett av alkohol, og vil ikke være sliten for deres eller min egen del. Anonymkode: f0a74...242 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #7 Skrevet 16. mai 2022 Nei, har aldri sett poenget med å drikke foran barna. Kan fint vente med et glass vin eller øl til de er i seng. Sånn gjør vi det ferie eller helg. Anonymkode: 27bcb...f1d
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #8 Skrevet 16. mai 2022 I utgangspunktet nei, men vi pleier ikke servere alkohol på dagtid 17.mai da vi ikke har tradisjon for det. Når vi er invitert til andre som har feks champagne til lunsjen, så kan vi ta oss et glass. Aldri tenkt over at det er noe å bry seg med. Anonymkode: 135b1...2ff 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #9 Skrevet 16. mai 2022 Vi pleier å ta ett glass sjampanje til frokosten, men enig med dere som sier at man blir trøtt, så egentlig er det jo ikke verd det. Anonymkode: 88d05...4f3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #10 Skrevet 16. mai 2022 Vanligvis ikke, da det kun som regel er bort til skolen noen timer på dagtid. Vi pleier å være hos foreldrene mine om ettermiddagen, men da må vi kjøre, så kan ikke drikke da + at mine foreldre ikke pleier å ha noe å drikke denne dagen. Kan fint ta ett glass vin/øl på kveldstid. Ser ikke problemet med det. Anonymkode: 8001c...afd
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #11 Skrevet 16. mai 2022 Vi skal ha mimosa til frokost/brunch Ellers er dagen alkoholfri. Anonymkode: c5c42...cfe
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #12 Skrevet 16. mai 2022 Fra morgen til kveld er det kjøring hit og dit, så eneste muligheten er evt til middag. Men har aldri hatt noe tradisjon på det, tror aldri jeg har tenkt tanken egentlig. Champagnefrokost kunne jeg hatt om jeg ikke hadde barn, men det får evt bli når de er ferdige på skole og vi ikke har program hele dagen. Ellers har vi ingen problemer med å ta en øl eller dele en vin en kveld (gjorde ikke det da ungene var små, type barnehagealder). To øl hver eller en halv flaske vin hver i løpet av en hel kveld er vel det meste vi har drukket med barn i huset (nå er de tenåringer alle). Jeg liker ikke å kjenne at jeg er beruset, så det begrenser seg egentlig selv. Anonymkode: f5404...2da
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #13 Skrevet 16. mai 2022 Champagnefrokost utgår nå som jeg har et barn som skal gå i tog, ellers hadde jeg sikkert tatt et glass champagne til en lang frokost. Kanskje jeg tar en kald øl til grillmaten på ettermiddagen, kanskje det blir brus eller farris. Ser rett og slett hva jeg har lyst på der og da. Anonymkode: 17cb2...224
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #14 Skrevet 16. mai 2022 Ja. Har en familie og omgangskrets som vet å begrense seg, og ikke bruke alkohol som rus. Unntaket er selvfølgelig de som må være kjørbare gjennom dagen. Anonymkode: b82ae...cde 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #15 Skrevet 16. mai 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: Champagnefrokost utgår nå som jeg har et barn som skal gå i tog, ellers hadde jeg sikkert tatt et glass champagne til en lang frokost. Kanskje jeg tar en kald øl til grillmaten på ettermiddagen, kanskje det blir brus eller farris. Ser rett og slett hva jeg har lyst på der og da. Anonymkode: 17cb2...224 Samme her, blir ikke noe dagtid uansett krunnet kjøring og tog og opplegg, men vi pleier å grille i 4-5-tiden og da hender det at noen av de voksne tar seg en pils eller to, eller brus, farris eller vann. Kommer helt ann på og ikke noe vi stresser med. Har selv vokst opp med at voksne kunne ta seg både ett og to glass vin eller øl ved festlige anledninger og har aldri tatt skade av det. Synes egentlig det var fint å få vokse opp med at alkohol var noe man kunne hygge seg med uten at man ble full. Da var det aldri veldig spennende eller skummelt og det har aldri vært et problem for noen av oss søsknene. Anonymkode: 02937...429 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #16 Skrevet 16. mai 2022 Har ikke tid til det.... Har heller aldri vært vandt til det. Mulig jeg kunne gjort det som ung i 20-årene. Nå er det full rulle med påkledning, tog, grilling og familie.... Anonymkode: ae92e...bc4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #17 Skrevet 16. mai 2022 Et glass champagne, ellers ingenting. Anonymkode: 70e1c...f53
Gjest Tutte Skrevet 16. mai 2022 #18 Skrevet 16. mai 2022 Barn og alkohol hører ikke sammen, og 17 mai for meg er hovedsaklig barnas dag. Et glass vin eller øl til maten er selvfølgelig noe annet, men har aldri gjort det da vi bor slik til at vi må kjøre til forskjellige aktiviteter.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #19 Skrevet 16. mai 2022 Ja, det gjør jeg. Tar ett par glass vin/musserende til maten for eksempel. Anonymkode: cc03e...d31
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #20 Skrevet 16. mai 2022 Vi har barn i barnehage og hvis vi blir bedt bort og de serverer alkohol så tar vi er glass eller to (om vi kjører så tar naturligvis den som kjører ingenting). Men vi er ikke på polet for å handle inn til 17. mai nei. I år skal vi være hos oss, vi har en flaske bobler liggende og om vi åpner den og det blir et glass til hver av oss voksne eller om vi lar det være, det tar vi på sparket. Med andre ord, ikke noe krav og evt bare en «smak». Ekte Champagnelunsj blir vel først når siste er russ, så om 18 år 😂 Anonymkode: de641...b64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå