Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eksen og jeg gikk fra hverandre for to år siden. Ingen barn. For ca 1,5 år siden møtte han en ny dame. Hun er alt jeg ikke er. Slank, søt, morsom og veldig bra jobb. Bygda er relativt liten så jeg føler jeg får slengt det i trynet hele tiden. I går kom jeg i snakk med noen på puben som ble veldig overrasket at jeg og eksen hadde vært sammen. "Kødder du" liksom. Jeg vurderer sterkt å flytte og starte på nytt, men har gamle foreldre jeg må følge opp. Æsj, føler meg så satans mislykket. Sjalusi i voksen alder er så jævlig. Føler meg som en sjalu tenåring. 

Anonymkode: cfc93...12a

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normale følelser.

Finn en løsning for dine foreldre og flytt. 

• Liker 2
Skrevet

Legitime følelser dette. Og husk; at hun er slank, søt, morsom og har en veldig bra jobb, betyr ikke at hun er noe du ikke er! Det er garantert mange bra egenskaper med deg som hun ikke har. Gresset er sjeldent grønnere.  For eksempel: At du tenker på dine gamle foreldre og at du ønsker å følge opp disse sier mye om hvor omsorgsfull og familiekjær du er.

Rett opp ryggen og tenk på for ei bra dame du er! Finn gode ord å si om deg selv! Ønsker du å flytte, så flytt. Det er av erfaring ekstremt befriende å "starte på nytt". 

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Lacuna skrev (4 minutter siden):

Legitime følelser dette. Og husk; at hun er slank, søt, morsom og har en veldig bra jobb, betyr ikke at hun er noe du ikke er! Det er garantert mange bra egenskaper med deg som hun ikke har. Gresset er sjeldent grønnere.  For eksempel: At du tenker på dine gamle foreldre og at du ønsker å følge opp disse sier mye om hvor omsorgsfull og familiekjær du er.

Rett opp ryggen og tenk på for ei bra dame du er! Finn gode ord å si om deg selv! Ønsker du å flytte, så flytt. Det er av erfaring ekstremt befriende å "starte på nytt". 

Tusen takk, det var fine ord ❤

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke du er sjalu på henne, men at du føler at livet butter i mot akkurat nå. 

Nå vet jeg ikke helt alderen din.. Har du så dårlig tid?

Å ta vare på dine foreldre er foresten en veldig verdig ting. Det skal du ikke kimse av. 

Anonymkode: 29906...134

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Utrolig kjip situasjon. Er dere fortsatt venner? Eller et veldig vondt brudd?  Som regel tar det seg opp om man går videre selv. 

Anonymkode: f9bdc...182

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hun er alt jeg ikke er.... Bygda er relativt liten så jeg føler jeg får slengt det i trynet hele tiden. I går kom jeg i snakk med noen på puben som ble veldig overrasket at jeg og eksen hadde vært sammen. "Kødder du" liksom. 

Det er ihvertfall noe litt rart med folk som sier kødder du, er/var du kjæresten til x, det er jo sånt man ikke sier selv om man skulle bli overrasket. 

Anonymkode: 10573...d55

AnonymBruker
Skrevet

Er du egentlig sjalu, eller er du såret? Kanskje du feiltolker egne følelser her? Du skriver ikke noe som tyder på at du faktsik elsker denne mannen og skulle ønske at du var sammen med ham. Du skriver om hun andre, og hva folk rundt sier. 

Prøv å gå litt inn i disse følelsene, og analyser dem. Kanskje finner du ut at dette ikke er sjalusi. Kanskje det er noen følelser det er lettere å håndtere, når du kommer til bunns? 

At du føler deg underlegen er naturlig, ofte ser vi bare de positive sidene hos andre og de negative hos oss selv. Du ser at hun er søt og slank og morsom, men du ser ingen av de negative tingene. Alle har negative sider. At hun er mer kompatibel med eksen din enn du var, må du nok bare godta, men ikke tro at hun er "perfekt", for det er hun ikke. Og du er ikke mindre verd, du er bare ikke den mest kompatible med denne ene personen.

Anonymkode: 94013...0eb

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...