Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker da på folk som tar veldig mye plass, snakker om seg selv eller overkjører andre. 

Anonymkode: cbe7d...10c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trekk deg unna. 
Eller må du til slutt bare bryte deg frem og avbryte de for å i det hele tatt komme til ordet. 
eller si fra.. det er vanskelig. 
Har hatt noen slike venner, og jeg klarte ikke si fra. Ble spist opp fra innsiden og ut. Måtte bare fade de ut.. klarte ikke mer 

Anonymkode: 6cb88...1c4

• Liker 2
Skrevet (endret)

Orker ikke slike mennesker. Jeg kan fint omgås de i sosiale lag eller i jobbsammenheng, for de fleste ser da at dette er å gjøre seg selv en bjørnetjeneste. 

Men å ha et enveis vennskap med slike mennesker orker jeg ikke. «Meg og meg»-mentalitet er usunt å være en del av i lengden. Du blir trykt psykisk ned, og du føler deg både mindreverdig og uviktig over tid. Hadde en slik venninne for noen år siden, og da jeg tok det opp med henne ble hun forbannet. Innså da at det bunner i mangel på selvinnsikt. Hun er ikke min venninne i dag. 

Endret av Lacuna
Skrivefeil
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Trekk deg unna. 
Eller må du til slutt bare bryte deg frem og avbryte de for å i det hele tatt komme til ordet. 
eller si fra.. det er vanskelig. 
Har hatt noen slike venner, og jeg klarte ikke si fra. Ble spist opp fra innsiden og ut. Måtte bare fade de ut.. klarte ikke mer 

Anonymkode: 6cb88...1c4

Ja, hva skal man egentlig si til dem? De skjønner det jo sikkert ikke selv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tenker da på folk som tar veldig mye plass, snakker om seg selv eller overkjører andre. 

Kommer helt an på situasjonen / relasjonen . Som kollega  hadde jeg prøvd å tøyse det litt vekk , korrigere henne litt mildt . Som venn hadde jeg nok fadet litt ut , truffet henne sjeldnere . Det er umulig å oppdra / forandre andre , men man kan velge hvor mye energi / tid man ønsker å gi til slike . Jeg liker ofte folk som tar plass hvis det er på en positiv måte / underholdende . Men liker ikke de som overkjører andre på en ufin måte . 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Lacuna skrev (2 minutter siden):

Orker ikke slike mennesker. Jeg kan fint omgås de i sosiale lag eller i jobbsammenheng, for de fleste ser da at dette er å gjøre seg selv en bjørnetjeneste. 

Men å ha et enveis vennskap med slike mennesker orker jeg ikke. «Meg og meg»-mentalitet er usunt å være en del av i lengden. Du blir trykt ned, og du føler deg både mindreverdig og uviktig over tid. Har hatt en slik venninne for en tid tilbake, og da jeg tok det opp med henne ble hun forbannet. Innså da at det bunner i mangel på selvinnsikt. Hun er ikke min venninne i dag. 

Ja, det tror jeg også. Det er så slitsomt med folk som hele tiden skal være midtpunktet og styre. Hvordan sa du i fra til henne? 

AnonymBruker
Skrevet
NiceOrNothing skrev (2 minutter siden):

Kommer helt an på situasjonen / relasjonen . Som kollega  hadde jeg prøvd å tøyse det litt vekk , korrigere henne litt mildt . Som venn hadde jeg nok fadet litt ut , truffet henne sjeldnere . Det er umulig å oppdra / forandre andre , men man kan velge hvor mye energi / tid man ønsker å gi til slike . Jeg liker ofte folk som tar plass hvis det er på en positiv måte / underholdende . Men liker ikke de som overkjører andre på en ufin måte . 

Interessant. Kan du gi eksempler på folk som du tåler/liker vs. de du ikke orker?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Interessant. Kan du gi eksempler på folk som du tåler/liker vs. de du ikke orker?

Liker ofte folk som er morsomme / underholdende / sprudlende . Som tilfører positiv energi . Men folk som er kritisk / sure og bedrevitere / sladrete , holder jeg mer avstand til . Det gjør meg ingenting at folk tar litt plass , så lenge det er på en positiv måte ☺️

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, det tror jeg også. Det er så slitsomt med folk som hele tiden skal være midtpunktet og styre. Hvordan sa du i fra til henne? 

Husker ikke nøyaktig hva jeg sa siden det er såpass lenge siden, men jeg sa noe sånt som at det føltes ikke som noe gjensidig vennskap når alt skulle handle om henne og alt skulle være på hennes premisser. 

AnonymBruker
Skrevet
NiceOrNothing skrev (10 minutter siden):

Liker ofte folk som er morsomme / underholdende / sprudlende . Som tilfører positiv energi . Men folk som er kritisk / sure og bedrevitere / sladrete , holder jeg mer avstand til . Det gjør meg ingenting at folk tar litt plass , så lenge det er på en positiv måte ☺️

Helt enig. Folk som enten skal sitte og klage over ett eller annet eller one-uppe eller pirke på det den andre sier. Hva gjør man med sånne? Tror ikke de mener noe vondt, men likevel. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Helt enig. Folk som enten skal sitte og klage over ett eller annet eller one-uppe eller pirke på det den andre sier. Hva gjør man med sånne? Tror ikke de mener noe vondt, men likevel. 

Er ikke mye å gjøre med sånne, annet enn å la de seile i sin egen sjø . Jeg henger ikke med sånne med mindre jeg MÅ . ( via jobb )  Å da tenker jeg at jeg har betalt for det, å lar det gå inn ene øret å ut det andre😂

• Liker 1
Skrevet
NiceOrNothing skrev (37 minutter siden):

Veldig enig i dette

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...