AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #1 Skrevet 15. mai 2022 Skjønner at Norge skal være støttende og inkluderende blablabla, men det er grunnlovsdagen til NORGE 🇳🇴, ikke alt mulig annet rart. Anonymkode: a01ce...ab9 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #2 Skrevet 15. mai 2022 Er det mulig å være mer tett i hue? Anonymkode: 79573...288 4
Jdz Skrevet 15. mai 2022 #3 Skrevet 15. mai 2022 Det er ikke en greie. Det er (som vanlig) storm i et vannglass skapt av media som skal engasjere/provosere for enhver pris. 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #4 Skrevet 15. mai 2022 6 minutter siden, Jdz said: Det er ikke en greie. Det er (som vanlig) storm i et vannglass skapt av media som skal engasjere/provosere for enhver pris. Mange på Jodel som skriver om det: 6 minutter siden, AnonymBruker said: Er det mulig å være mer tett i hue? Anonymkode: 79573...288 Jeg regner den ikke var ment til meg. Jeg feirer selvsagt kun med norske flagg. Anonymkode: a01ce...ab9
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #5 Skrevet 15. mai 2022 I prinsippet foretrekker jeg nok det lokale flagget på nasjonaldagen til et land. Rent personlig hadde jeg ikke dratt opp et norsk flagg på nasjonaldagen til et annet land, men når det er sagt lar jeg meg ikke akkurat provosere av andre flagg på 17. mai heller. I enkelte tilfeller kanskje sært(bor i Trondheim og DNB hever et gigantisk dansk flagg midt i sentrum). Om norsk og utenlands flagg er i lag(mange med blandet bakgrunn som eksempelvis gjør det) så synes jeg egentlig det er litt hyggelig å se mangfoldet. Nasjonaldrakter fra andre land er alltid kjempeflotte å se! Når det kommer til Ukraina så tenker jeg at land i krig er en såpass spesiell situasjon at å vise støtte med å heve flagget deres ikke akkurat gjør nasjonaldagen noe mindre spesiell. For meg er det en del av Norges identitet å inkludere og vise solidaritet. Anonymkode: 25c93...821 1 1
skreppamedleppa Skrevet 15. mai 2022 #6 Skrevet 15. mai 2022 Hvert år er det den samme gamle greien bare at i år er det ekstra pga Ukraina. Men det dukker opp hvert eneste år, som russen eller bunad diskusjonene... Flaggmaset. Det er langt mer flagg mas og diskusjoner enn hva det noensinne har vært og kommer til å være andre flagg selv det Ukrainske tilsammen på 17. mai. Mitt syn er litt sånn, mnæ, bryr meg igrunn fryktelig lite.. Ikke eksploderer jeg, ikke blir det mindre Norges nasjonaldag, ikke blir det mindre is og rømmegrøt eller sekkeløp på 17. mai og ikke feirer en mindre Norges nasjonaldag og ikke svir øynene selv om jeg tilfeldigvis ser et annet flagg eller to som f.eks det Ukrainske flagget. Det kommer fremdeles til å være rødt, hvitt og blått som veiver i vinden den 17. Det er ikke bare en storm i et vannglass men mer en tornado skapt av "INGEN ANDRE FLAGG ENN DET NORSKE SKAL VÆRE SYNNLIGE 17.MAI" folkene og media. Flott det, hurra meg rundt og gjesp🥱 Igjen det gjør meg ingenting om jeg tilfeldigvis ser et annet flagg enn det norske selv om jeg ikke ville hatt et annet flagg som det Ukrainske på 17. Men jeg forstår også fint folk som mener at krigen ikke tar slutt mellom pølsespising og is smatting og at viss en viser støtte til Ukraina den 16. og 18. mai så bør en også kunne vise støtte til Ukraina den 17. mai uten å bli henrettet av den nasjonale garde eller hvermannsen i flaggdiskusjoner...
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #7 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det mulig å være mer tett i hue? Anonymkode: 79573...288 for et idiotisk svar, sier jo sitt om deg Anonymkode: 96c5a...876
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #8 Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mange på Jodel som skriver om det: Jeg regner den ikke var ment til meg. Jeg feirer selvsagt kun med norske flagg. Anonymkode: a01ce...ab9 Og når ble Jodel en etterrettelig nyhetskilde? Tro meg, i år som tidligere år, når folk har hisset seg opp over diskusjoner om flaggbruk på 17. mai, så kommer du ikke til å se utenlandske flagg på 17. mai. Fordi det er en ikke-sak. Det er fjæra som ble til 5000 høns. Personlig driter jeg i hva folk går kledd i og hva slags flagg folk bruker på 17. mai. Det er årets kleineste dag og jeg kommer til å sitte hjemme med gardinene trukket for, drikke whiskey rett fra flaska, høre på musikk og se på Netflix. Det gleder jeg meg egentlig litt til 😊 Jeg tør likevel vedde min neste månedslønn på at dette ikke kommer til å bli noe problem. Anonymkode: 5dd59...3e2 2 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #9 Skrevet 16. mai 2022 Viktig for noen er å vanne ut alt norsk helt til ingen lenger husker hvor og hva Norge var. Å ta flaggene på grunnlovsdagen er et steg mot det. Anonymkode: 275bc...07a 2
Adrenalina1 Skrevet 16. mai 2022 #10 Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Viktig for noen er å vanne ut alt norsk helt til ingen lenger husker hvor og hva Norge var. Å ta flaggene på grunnlovsdagen er et steg mot det. Anonymkode: 275bc...07a Enig. Dette er bare trist. Det er Norges grunnlovsdag, og det skal derfor være kun norske flagg. Ikke alle mulige slags andre nasjonaliteters flagg. 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #11 Skrevet 16. mai 2022 det finnes allerede hundrevis av andre dager som kan brukes til å markere ett eller annet i forbindelse med Ukraina. Fullstendig unødvendig å gjøre dette på akkurat 17. mai. er det noen her som går i bursdagen til Benjamin, bare for å si "gratulerer med dagen" til Sebastian også?? Anonymkode: 4bf8e...ec7 1
Gjest Villfisker Skrevet 16. mai 2022 #12 Skrevet 16. mai 2022 Syns ikke det har noe i toget å gjøre. Kun det norske flagget skulle vært lov å flagge med på 17 mai. Alle andre flagg skulle vært bøtelagt om de ikke ble fjernet. Enten er det Norges dag, eller så er det ikke det. Støtte kan man uttrykke til det ene og andre alle andre dager. Helt tullete å blande og milse forkjellige fokus på denne måten. Jeg liker ikke engang 17 mai. Hater faktisk den dagen mest av alle dager. Men syns likevel folk burde klare å skille.
Gjest Hippokrates Skrevet 16. mai 2022 #13 Skrevet 16. mai 2022 Det ble sagt på nyhetene i går fra en flyktninginstitusjon at ukrainske flyktninger som skulle delta i 17.mai-feiringen i år selvfølgelig skulle bruke norske flagg. Det handlet om respekt, og at ukrainere ikke ville syntes det var greit at nordmenn vaiet med norske flagg under den ukrainske feiringen. Så denne debatten om ukrainske flagg under 17. mai-feiringen er selvfølgelig, som vanlig, iscenesatt og plantet av nordmenn som alltid har behov for å bruke slike dager for politisk markering.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #14 Skrevet 16. mai 2022 Cylon skrev (5 timer siden): Det ble sagt på nyhetene i går fra en flyktninginstitusjon at ukrainske flyktninger som skulle delta i 17.mai-feiringen i år selvfølgelig skulle bruke norske flagg. Det handlet om respekt, og at ukrainere ikke ville syntes det var greit at nordmenn vaiet med norske flagg under den ukrainske feiringen. Så denne debatten om ukrainske flagg under 17. mai-feiringen er selvfølgelig, som vanlig, iscenesatt og plantet av nordmenn som alltid har behov for å bruke slike dager for politisk markering. Dette ! Så får vi heller gå i tog med Ukrainske flagg i solidaritet den 24 august, Ukrainas nasjonaldag. Anonymkode: 3b3b1...da3 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #15 Skrevet 23. mai 2022 On 5/16/2022 at 8:43 AM, Adrenalina1 said: Enig. Dette er bare trist. Det er Norges grunnlovsdag, og det skal derfor være kun norske flagg. Ikke alle mulige slags andre nasjonaliteters flagg. Heldigvis så jeg kun norske flagg i vår by. Og skolenes flagg/faner. Anonymkode: 275bc...07a
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #16 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 15.5.2022 den 23.47): I prinsippet foretrekker jeg nok det lokale flagget på nasjonaldagen til et land. Rent personlig hadde jeg ikke dratt opp et norsk flagg på nasjonaldagen til et annet land, men når det er sagt lar jeg meg ikke akkurat provosere av andre flagg på 17. mai heller. I enkelte tilfeller kanskje sært(bor i Trondheim og DNB hever et gigantisk dansk flagg midt i sentrum). Om norsk og utenlands flagg er i lag(mange med blandet bakgrunn som eksempelvis gjør det) så synes jeg egentlig det er litt hyggelig å se mangfoldet. Nasjonaldrakter fra andre land er alltid kjempeflotte å se! Når det kommer til Ukraina så tenker jeg at land i krig er en såpass spesiell situasjon at å vise støtte med å heve flagget deres ikke akkurat gjør nasjonaldagen noe mindre spesiell. For meg er det en del av Norges identitet å inkludere og vise solidaritet. Anonymkode: 25c93...821 Var det et dansk flagg i Trondheim Sentrum på 17.mai av DNB?😂 Anonymkode: 847ce...182
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå