Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heihei! Synes det er ekstremt vanskelig å skille urin, tyntflytende utflod og fostervann. Gravid for andre gang i uke 36 og har de siste ukene hatt det jeg har tenkt at har vært veldig mye tyntflytende utflod eller eventuelt små urinlekkasjer. Ofte helt våt i trusen. I kveld følte jeg at det var ekstra mye…… og ble brått litt redd for at jeg egentlig går rundt og lekker fostervann… kan det stemme? Har som sagt pågått i flere uker, kjenner liv hver dag og alt er fint når jeg er hos jordmor (men hun sjekker vel ikke mengde fostervann - gjør hun?). Blir forsvirret mtp lukt og, for noen steder står det at fostervann er luktfritt, andre steder står det at det lukter søtt.. Jeg er så usikker. Man skal jo aller helst ikke gå rundt og lekke fostervann????

Anonymkode: 50cc5...7dc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du usikker, så kan føden ta en kjapp sjekk. Ta på en svart truse og se om det blir hvitt belegg, da er det utflod. Er det urin, lukter det jo urin. 

Anonymkode: 7e4f6...a44

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er du usikker, så kan føden ta en kjapp sjekk. Ta på en svart truse og se om det blir hvitt belegg, da er det utflod. Er det urin, lukter det jo urin. 

Trenger ikke nødvendigvis å være hvitt selv om det er utflod. Jeg har hatt mye vannaktig utflod hele svangerskapet sånn som TS beskriver. 

Jeg har også tenkt tanken på lekkasje av fostervann. Men det har jo vært der hele tida. 

Anonymkode: f30b8...e0b

AnonymBruker
Skrevet

Ring føden og be om en sjekk. Du produserer fostervann om det er bare litt, men siden du føler det har økt bør du kanskje sjekkes og avdekke om det er fostervann eller ei. Lykke til❤️

Anonymkode: 15134...74f

AnonymBruker
Skrevet

Ta på et bind og ta det med deg for sjekk, da er det lettere for de å finne ut av. Jeg hadde vannaktig utflod de siste mnd, gav ingen farger I trusa. Kjente allikevel forskjellen da vannet gikk delvis, da det rant/dryppet plutselig. Med utfloden merket jeg det bare i undertøyet.

Anonymkode: ac5ac...4a8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Trenger ikke nødvendigvis å være hvitt selv om det er utflod. Jeg har hatt mye vannaktig utflod hele svangerskapet sånn som TS beskriver. 

Jeg har også tenkt tanken på lekkasje av fostervann. Men det har jo vært der hele tida. 

Nei, men utflod vil gi spor i en svart truse. Selv føden har gitt tips om dette. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei, men utflod vil gi spor i en svart truse. Selv føden har gitt tips om dette. 

Så rart jeg ikke får det da 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...