AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #1 Skrevet 15. mai 2022 Jeg reiser til Madrid for første gang om et par dager, og søker litt tips fra dere: Kan man betale med kort i taxier der? Bør man ha kontanter eller er kort vanlig betalingsmiddel i butikker? Er det trygt å gå alene i byen som kvinne tidlig kveld (inntil kl 22)? Noen tips til meg ellers? Anonymkode: d2166...c73
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #2 Skrevet 15. mai 2022 Det er såpass lenge siden jeg var der at jeg er usikker på det med kort og kontanter, men vil tro du kan bruke kort de fleste steder. Jeg var ute alene på kvelden, følte meg aldri utrygg, men gikk heller ikke på folketomme steder. Synes gamlebyen er fin inkl slottet, og med bra tapasrestauranter, matmarkedet og mercado san Miguel. Var innom flere fine butikker også. Anbefaler også el retiro park, samt flamenco show og omvisning på Santiago bernabeu hvis du er interessert o det. God tur, det er en bra by😊 Anonymkode: 4064a...848 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #3 Skrevet 15. mai 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Det er såpass lenge siden jeg var der at jeg er usikker på det med kort og kontanter, men vil tro du kan bruke kort de fleste steder. Jeg var ute alene på kvelden, følte meg aldri utrygg, men gikk heller ikke på folketomme steder. Synes gamlebyen er fin inkl slottet, og med bra tapasrestauranter, matmarkedet og mercado san Miguel. Var innom flere fine butikker også. Anbefaler også el retiro park, samt flamenco show og omvisning på Santiago bernabeu hvis du er interessert o det. God tur, det er en bra by😊 Anonymkode: 4064a...848 Matmarked må jeg få med meg! Takk for tips. 🙂 Anonymkode: d2166...c73
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #4 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg reiser til Madrid for første gang om et par dager, og søker litt tips fra dere: Kan man betale med kort i taxier der? Bør man ha kontanter eller er kort vanlig betalingsmiddel i butikker? Er det trygt å gå alene i byen som kvinne tidlig kveld (inntil kl 22)? Noen tips til meg ellers? Anonymkode: d2166...c73 Jeg var der for et år siden. -Jeg betalte med kort i taxi og i butikker. Bruk av kort er veldig vanlig i Madrid, og kan brukes på samme måte som i Norge. I butikker brukte jeg alltid kort. Det er veldig trygt å gå ute i Madrid midt på natta alene, det er masse folk i gatene og ute så veldig trygt.. Mye tryggere enn feks Oslo. Anonymkode: e4cc3...c0c 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #5 Skrevet 15. mai 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg var der for et år siden. -Jeg betalte med kort i taxi og i butikker. Bruk av kort er veldig vanlig i Madrid, og kan brukes på samme måte som i Norge. I butikker brukte jeg alltid kort. Det er veldig trygt å gå ute i Madrid midt på natta alene, det er masse folk i gatene og ute så veldig trygt.. Mye tryggere enn feks Oslo. Anonymkode: e4cc3...c0c Veldig nyttig! Takk 🙂 Var redd de var litt bakpå med kortbetaling, så glad for å lese dette. Anonymkode: d2166...c73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå