Gå til innhold

Proteinpulver

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lurer bare på noe ang proteinpulver:

Kan det brukes bare som mell.mål?

Hvor mye koster det pr kg ca?-hvor lenge varer det om jeg bruker det èn gang om dagen?

Noen tips til proteinpulver?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må se hva som står på boksen. Skal du bruke det som mellommåltider, bør de hete Meal Replacement f.eks. Bare proteiner er ikke noe måltid i seg selv.

De kommer også i flere prisklasser, og med forskjellige doseringer alt etter hvilket fabrikat.

Ta en tur i helsekosten, jeg vet at noen av disse har litt forskjellig å velge mellom.

Gjest lilletroll
Skrevet

Hvis du trener HARD stykretrening trenger kroppen din MAX 2g protein pr kg kroppsvekt, noe som tilsier at mest sannsynlig trenger du ikke proteinpulver i det hele tatt.....sorry avsporingen - ville bare ha sagt det

Skrevet

Les litt på iform.no der er det masse om det under forumet der.

Ellers brukes det mest i forbindelse med trening, før og etter så vidt jeg vet.

Skrevet
Hvis du trener HARD stykretrening trenger kroppen din MAX 2g protein pr kg kroppsvekt, noe som tilsier at mest sannsynlig trenger du ikke proteinpulver i det hele tatt.....sorry avsporingen - ville bare ha sagt det

Denne skriver jeg under på! For de fleste mosjonister som har et normalt kosthold, vil proteinpulver være bortkastede penger. Husk også at det ikke akkurat er kalorifritt, så i slankesammenheng bør kalorimengden regnes inn i det totale kaloriantallet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...