Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg føler jeg gir det samme hver dag. Brødskive, egg, grøt, middags glass, smoothie eller banan lapper! Noen forslag til mat for baby 9 mnd??

Anonymkode: 54363...4b0

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle dager får ikke babyen din vanlig middag fremfor et sterilt glass?

Anonymkode: 3de3a...4c1

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Hvorfor i alle dager får ikke babyen din vanlig middag fremfor et sterilt glass?

Helt normalt og vanlig å gi middagsglass 😊 ikke noe å bli «overrasket» over, AnonymBruker….🙃

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ungen får selvfølgelig også middag av oss, men veldig ofte har vi fortsatt middager som det ikke er mye mer igjen av, og da kjøper vi heller et middags glass å ha det, så lenge man kan. I rutinen hennes så spiser ho også middag 1-2 timer før oss, så det passer ofte best. 

Kan jeg få spørre hva som er så galt med middags glass siden du først og fremst driter i spørsmålet mitt for å få fram dette?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min gutt på 9 mnd spiser følgende:

Frokost: Grøt - fullkorn naturell fra nestle - og sviskemos 

Lunsj: Brødskive med pålegg (oftest leverpostei) og noen skjeer fruktsmoothie eller feks most vannmelon/annen frukt 

middag: moste grønnsaker og søtpotet med fisk eller kjøtt (kjører alt i stavmikser og fryser i porsjoner). Litt frukt til dessert. Av og til middagsglass hvis vi er på farten. 

kveldsmat: grøt - fullkorn naturell igjen

Ammer i tillegg mange ganger i løpet av dagen (er fortsatt hjemme i perm). Han får ellers vann til maten. 

Meget matglad gutt! Frukt og sviske hjelper på litt hard mage hos ham. Får ikke mat på natta lenger - nettopp begynt å sove gjennom etter å ha våknet masse før vi tok nattavvenning med pappalegging og pappa på natta. 

Anonymkode: f7a5a...5dc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ungen får selvfølgelig også middag av oss, men veldig ofte har vi fortsatt middager som det ikke er mye mer igjen av, og da kjøper vi heller et middags glass å ha det, så lenge man kan. I rutinen hennes så spiser ho også middag 1-2 timer før oss, så det passer ofte best. 

Kan jeg få spørre hva som er så galt med middags glass siden du først og fremst driter i spørsmålet mitt for å få fram dette?

Siden du faktisk lurer på hvordan du kan variere babyens matinntak, så er jo nettopp middagen et sted man kan utfolde seg og variere? Så jeg forstår ikke problematikken. Det er bare å begynne å gi babyen middag med dere og ellers er menyen bra for en baby. Glassene begrenser både smak, variasjon og eksponering for bakterier.

AnonymBruker
Skrevet
Natea skrev (10 timer siden):

Helt normalt og vanlig å gi middagsglass 😊 ikke noe å bli «overrasket» over, AnonymBruker….🙃

Helt normalt og vanlig å slå ungene sine for 20 år siden og. Og røyke i bilen.

Skrevet

Vår på 9 mnd spiser som regel dette ila dagen:

Frokost: 1 brødskive med leverpostei, makrell i tomat, kaviar, skinkeost (ikke hele skiva og sjeldent), plantego med paprika, avokado, peanøttsmør

1 frukt/grønnsaker eller bær. 

Lunsj: middagsrester fra vår middag eller glass, eggerøre og avokado, fiskekake med grønnsaker (paprika og agurk er alltid favoritter). 

Mm: litt frukt/grøt/fiskekake - litt avhengig av hva hun spiste til lunsj, dette er i stedet for flasken hun pleide å få før andre dupp.

Middag/kvelds: vår middag, får mat i staver eller biter, most når den er det, deretter havregrøt til kvelds med litt fruktmos/raspet frukt for smak.

AnonymBruker
Skrevet

Vår fikk brød, grøt, frukt, grønt og bær, samme middag som oss (stort sett). En klemmepose med grøt i ny og ne.

Anonymkode: f9a8e...2bb

AnonymBruker
Skrevet

Lunsj: Brødskive med pålegg (oftest leverpostei) og noen skjeer fruktsmoothie eller feks most vannmelon/annen frukt 

middag: moste grønnsaker og søtpotet med fisk eller kjøtt (kjører alt i stavmikser og fryser i porsjoner). Litt frukt til dessert. Av og til middagsglass hvis vi er på farten. 

Ammer i tillegg mange ganger i løpet av dagen (er fortsatt hjemme i perm). Han får ellers vann til maten. 

Meget matglad gutt! Frukt og sviske hjelper på litt hard mage hos ham. Får ikke mat på natta lenger - nettopp begynt å sove gjennom etter å ha våknet masse før vi tok nattavvenning med pappalegging og pappa på natta. 

Trodde ikke babyer skulle få kjøtt?

Anonymkode: 7bbcb...e7c

AnonymBruker
Skrevet
Kicki_90 skrev (4 timer siden):

Vår på 9 mnd spiser som regel dette ila dagen:

Frokost: 1 brødskive med leverpostei, makrell i tomat, kaviar, skinkeost (ikke hele skiva og sjeldent), plantego med paprika, avokado, peanøttsmør

1 frukt/grønnsaker eller bær. 

Lunsj: middagsrester fra vår middag eller glass, eggerøre og avokado, fiskekake med grønnsaker (paprika og agurk er alltid favoritter). 

Mm: litt frukt/grøt/fiskekake - litt avhengig av hva hun spiste til lunsj, dette er i stedet for flasken hun pleide å få før andre dupp.

Middag/kvelds: vår middag, får mat i staver eller biter, most når den er det, deretter havregrøt til kvelds med litt fruktmos/raspet frukt for smak.

Setter x ikke agurk og paprika i halsen?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bare den grøten som er naturell?

Anonymkode: 17a99...b97

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Joda 😊. Fra tidligst 6 mnd. Både kylling og litt karbonadedeig har begge mine fått (kokt og most). Det er kjøtt i middagsglass også. Gir mye fisk også. 

AnonymBruker
Skrevet

Siden du faktisk lurer på hvordan du kan variere babyens matinntak, så er jo nettopp middagen et sted man kan utfolde seg og variere? Så jeg forstår ikke problematikken. Det er bare å begynne å gi babyen middag med dere og ellers er menyen bra for en baby. Glassene begrenser både smak, variasjon og eksponering for bakterier.

Jeg ber om forslag til annet mat ja, som i innlegget så skriver jeg ikke at jeg KUN gir middags glass, men der leste du kanskje feil? Jeg mente ikke «hva kan jeg gi ungen til middag» jeg mener er det noe ANNET enn de tingene jeg har skrevet opp som folk lager. Jeg trenger ikke hjelp til å få tips til ulike brød, som ulik middag, takk. Såppas skjønner jeg, og såppas burde du skjønne også. Men uansett, det lukter kverulant her, så hvis ikke du har noe ordentlig å komme med så takk for deg:)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor bare den grøten som er naturell?

Anonymkode: 17a99...b97

Unngår sukker fra frukt som er i de med smak. Han elsker naturell så ikke behov for det. Får litt frukt/smoothie ellers og der blir mer enn nok sukker.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt og vanlig å slå ungene sine for 20 år siden og. Og røyke i bilen.

Sammenligner du virkelig middagsglass med mishandling? 🤦🏼‍♀️ 
Det forumet her er giftig. 

Anonymkode: 04ec6...a82

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sammenligner du virkelig middagsglass med mishandling? 🤦🏼‍♀️ 
Det forumet her er giftig. 

Noen har ikke et annet liv enn KG, og er bitter 💩 forumet gjør at de har en plass å utfolde seg 🤣

Anonymkode: e55b6...f0f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Noen har ikke et annet liv enn KG, og er bitter 💩 forumet gjør at de har en plass å utfolde seg 🤣

Anonymkode: e55b6...f0f

Ja fritidsproblemer av noe slag må de hvertfall ha 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, har gitt i staver fra ca 6 mnd som hun gnagde på, spyttet ut biter og puttet inn igjen. Så har ikke opplevd det. Det eneste jeg har holdt igjen er dampet gulrot, det satte eldste i halsen et par ganger. Men dampet brokkoli er f.eks. veldig fint siden den har håndtak.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke noe problem.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke den du spør, men nei. Ble litt host og hark helt i starten, men det er som alle andre motoriske ferdigheter. De kommer ikke ferdig utlært, de må få prøve seg for å lære! 

Anonymkode: f9a8e...2bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...