Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg skal begynne å studere på BI. Er usikker på om jeg skal ta bachelor i Finans eller bachelor i Business Administration (BBA). Jeg synes begge disse studiene virker interessante. Noen her som har studert en av disse eller vet hvilken som er mest ettertraktet? Takk på forhånd.

Anonymkode: 81a79...8a7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta den med de vanskeligste fagene/mest matte/data.

Anonymkode: fbabf...49c

Skrevet

Du kommer ingen vei med kun bachelor i finans. Du er nødt til å ha en master i finans og et godt nettverk for å lande på en god jobb. 
En bachelor BA er litt bredere og kan gi deg jobbmuligheter på sikt. 
Sørg for at du studerer noe som du interesserer deg for. Blir vanskelig å komme seg igjennom et studie uten motivasjon. Jo høyere karakterer du får, jo bedre!

AnonymBruker
Skrevet
FunnyBoy123 skrev (3 minutter siden):

Du kommer ingen vei med kun bachelor i finans. Du er nødt til å ha en master i finans og et godt nettverk for å lande på en god jobb. 
En bachelor BA er litt bredere og kan gi deg jobbmuligheter på sikt. 
Sørg for at du studerer noe som du interesserer deg for. Blir vanskelig å komme seg igjennom et studie uten motivasjon. Jo høyere karakterer du får, jo bedre!

Tusen takk! Har planer om å ta master også, men kanskje ikke på BI.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Tusen takk! Har planer om å ta master også, men kanskje ikke på BI.

Å ta master på BI kan være veldig smart! Men, bachelorene dem tilbyr er ikke noe annerledes enn et vanlig universitet. 
Jeg kan anbefale deg å ta master i kvantitativ finans, altså algoritme-rettet finans. Stort behov! 

AnonymBruker
Skrevet
FunnyBoy123 skrev (1 minutt siden):

Å ta master på BI kan være veldig smart! Men, bachelorene dem tilbyr er ikke noe annerledes enn et vanlig universitet. 
Jeg kan anbefale deg å ta master i kvantitativ finans, altså algoritme-rettet finans. Stort behov! 

Ikke helt korrekt. BI tilbyr en del valgfag som ikke tilbys andre steder. I tillegg er det noen obligatoriske fag der som jeg ikke kan se at folk har hatt andre steder. Dette er faktisk noe arbeidsgivere har påpekt; oi, jeg ser du har dette faget! Det gjør at du skiller deg ut. 

Uavhengig av om du tar finans eller økonomi/adm, så bør du ta en master. Jeg tok selv bachelor i økad på BI, og var veldig fornøyd. Men en master kom jeg ikke utenom for å få en godt betalt og relevant jobb. Tok masteren et annet sted. 

Anonymkode: ff999...d27

AnonymBruker
Skrevet
FunnyBoy123 skrev (6 minutter siden):

Hvor kan man ta master i kvantativ finans?

AnonymBruker
Skrevet
FunnyBoy123 skrev (8 minutter siden):

Ser BI har den masteren. Har tenkt meg til England etter å ha studert pga familie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...