AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #1 Skrevet 15. mai 2022 Har det siste året slitt en del med forskjellige fysiske plager. Det mest irriterende er at jeg har så mye vann i kroppen og jeg vet ikke helt hvordan bli kvitt det. Vekten /væsken har lagt seg på nedre del av magen, pluss lår, legger og ankler andre plager jeg har hatt er uregelmessig mens, vekt økning, hevelse av væske i fingerleddene på morgningen som er vondt, og hevelse av væske under føttene på morgningen Jeg prøver å slanke meg, men møtt veggen. Slanker meg og trener. Er det noe mer jeg kan gjøre? Noe jeg burde spise eller holde meg unna for at kroppen skal slippe på vannet? Anonymkode: 5256c...43b
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #2 Skrevet 15. mai 2022 Ja, ligg under 50 g karbohydrater om dagen. Karbohydrater og salt binder vann i kroppen. En del betennelsesdempende Nsaids gjør også det. https://www.fvn.no/lokalsporten/i/dlqRx1/derfor-varierer-tallet-paa-vekta Anonymkode: 9868c...686 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #3 Skrevet 15. mai 2022 Drikk mindre og/eller svett mer. Anonymkode: 66b35...7ce
Bananawolf Skrevet 15. mai 2022 #4 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har det siste året slitt en del med forskjellige fysiske plager. Det mest irriterende er at jeg har så mye vann i kroppen og jeg vet ikke helt hvordan bli kvitt det. Vekten /væsken har lagt seg på nedre del av magen, pluss lår, legger og ankler andre plager jeg har hatt er uregelmessig mens, vekt økning, hevelse av væske i fingerleddene på morgningen som er vondt, og hevelse av væske under føttene på morgningen Jeg prøver å slanke meg, men møtt veggen. Slanker meg og trener. Er det noe mer jeg kan gjøre? Noe jeg burde spise eller holde meg unna for at kroppen skal slippe på vannet? Anonymkode: 5256c...43b Tar det for gitt at du har vært til legen å sjekket deg flr du ber fremmede på nett om råd? 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #5 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Drikk mindre og/eller svett mer. Anonymkode: 66b35...7ce Da binder kroppen enda mer vann. Vann er vanndrivende. Anonymkode: 9868c...686 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #6 Skrevet 15. mai 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Drikk mindre og/eller svett mer. Anonymkode: 66b35...7ce Nei, helt motsatt - drikk mer vann. Kroppen holder på mer vann når den føler den ikke får nok. Hver gang jeg har noe jeg ønsker å se slankeste mulig for (fest, event, festival etc), så drikker jeg 3-4 liter vann til dagen i 6-14 dager og holder meg unna sukker og minker saltinntaket, og de siste 24 timer før, drikker jeg minimalt med vann. Det som skjer da er at kroppen er blitt vant til å få mer enn nok vann over tid, og urinerer oftere. På siste dagen urinerer du like mye som dagene før, men da drikker du bare det som er nødvendig. Plutselig er kroppen strammeste mulig DEtte er en metode fitnessfolk bruker før de skal på scenen, men da drikker de vel null vann siste dagen. Det vil jeg ikke anbefale av helseårsaker. Et sunt og variert kosthold er selvsagt en enorm hjelp vil man ønsker bli kvitt vann i kroppen, og daglig aktivitet! Anonymkode: f3fcb...3d6 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #7 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, ligg under 50 g karbohydrater om dagen. Karbohydrater og salt binder vann i kroppen. En del betennelsesdempende Nsaids gjør også det. https://www.fvn.no/lokalsporten/i/dlqRx1/derfor-varierer-tallet-paa-vekta Anonymkode: 9868c...686 50 g? 😮 det var lite 😨 En gang jeg gikk på keto så fikk jeg streng beskjed av legen å droppe det, for jeg fikk for mye urinsyre i blodet. Så fordelingen min ift næringskilder kan ikke bare bestå av kjøtt og protein 😓 Så jeg er litt avhengig av karbohydrater… nå spiser jeg 50% protein/kjøtt og 50% karbohydrater/grønsaker ts Anonymkode: 5256c...43b
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #8 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Drikk mindre og/eller svett mer. Anonymkode: 66b35...7ce AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Da binder kroppen enda mer vann. Vann er vanndrivende. Anonymkode: 9868c...686 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Da binder kroppen enda mer vann. Vann er vanndrivende. Anonymkode: 9868c...686 Svarer dere alle under en Jeg er generelt veldig dårlig på å få i meg væske. All den væsken jeg har i meg burde vært samlet der over laaaaang tid 😅 Men det sa bare BOM en dag, og hadde vann overalt. Jeg skjønner ikke 🤔 Drikke mer, hva om det gjør det verre 😓 Hva om kroppen min holder på vannet fordi den tror jeg lever i en ørken? ts Anonymkode: 5256c...43b
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #9 Skrevet 15. mai 2022 Bananawolf skrev (8 minutter siden): Tar det for gitt at du har vært til legen å sjekket deg flr du ber fremmede på nett om råd? Ja, har vært hos lege, men ble fortalt at det er sånn det er å bli eldre 🤨 Men jeg tviler på at jeg ble gammel på et blunk. Er 30 år, og har aldri tidligere slitt med vann i kroppen. Jeg kjenner jo at det ikke bare er rent fett, er som det er veldig vannholdig fett. ts Anonymkode: 5256c...43b
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #10 Skrevet 15. mai 2022 Hold bena høyt når du kan, du kan stimulere lymfekjertlene i lysken, øverst på innsiden av hvert lår ved å massere de lett, tenk deg at du skal føre vannet i magen nedi lysken, di stryker magen nedover etter at du har massert lymfekjertlene i lysken på hver side. Stryk langs Venstre magedel og ribbem nedover mot venstre lysk og samme på høyre, styrkingen skal være veldig lett for det ligger rett under huden. Se for deg å stryke en valp eller katt. Bena stryker du på samme måte mot lysken, tenk deg at det ligger vann under huden og det skal bokstavelig talt til hver lysk. Det er enkelt forklart lymfedrenasje. Du kan aktivere lymfene i magen ved å legge deg på ryggen og massere midt på magen ved utpust, altså pust ut og press hendene ned i magen lett. Gjør dette om kvelden for å ha mindre vann når du våkner, og når du våkner for å ha mindre vann utover dagen. Det holder med en 10-15 min. Du kan også gjøre dette mens du sitter i sofaen. Du kan aktivere lymfene i armhulene på samme måte for litt ekstra hjelp. Anonymkode: 0ef80...b3e
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #11 Skrevet 15. mai 2022 Har du tatt det opp med legen? Kanskje du kan få vanndrivende? Jeg har gått på det daglig i et par år nå (bygger seg kjapt opp vann i kroppen pga andre helseutfordringer). Anonymkode: 92df8...2a0
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #12 Skrevet 15. mai 2022 Denne er god, må du tisse, betyr det at det fungerer. Anonymkode: 0ef80...b3e
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #13 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hold bena høyt når du kan, du kan stimulere lymfekjertlene i lysken, øverst på innsiden av hvert lår ved å massere de lett, tenk deg at du skal føre vannet i magen nedi lysken, di stryker magen nedover etter at du har massert lymfekjertlene i lysken på hver side. Stryk langs Venstre magedel og ribbem nedover mot venstre lysk og samme på høyre, styrkingen skal være veldig lett for det ligger rett under huden. Se for deg å stryke en valp eller katt. Bena stryker du på samme måte mot lysken, tenk deg at det ligger vann under huden og det skal bokstavelig talt til hver lysk. Det er enkelt forklart lymfedrenasje. Du kan aktivere lymfene i magen ved å legge deg på ryggen og massere midt på magen ved utpust, altså pust ut og press hendene ned i magen lett. Gjør dette om kvelden for å ha mindre vann når du våkner, og når du våkner for å ha mindre vann utover dagen. Det holder med en 10-15 min. Du kan også gjøre dette mens du sitter i sofaen. Du kan aktivere lymfene i armhulene på samme måte for litt ekstra hjelp. Anonymkode: 0ef80...b3e Så spennende! Hva er det som skjer når væsken treffer disse lymfene?? Dette skal jeg absolutt prøve ut! 😄 ts Anonymkode: 5256c...43b
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #14 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Denne er god, må du tisse, betyr det at det fungerer. Anonymkode: 0ef80...b3e Tusen takk 😄😄 Anonymkode: 5256c...43b
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #15 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har du tatt det opp med legen? Kanskje du kan få vanndrivende? Jeg har gått på det daglig i et par år nå (bygger seg kjapt opp vann i kroppen pga andre helseutfordringer). Anonymkode: 92df8...2a0 Det kan jeg jo spørre om 😊 Prøvde spørre om slankepiller, men han sa jeg var rett under bmi kravet som kreves for å få det 😅 Men det er jo ikke fettet jeg sliter mest med heller, det er jo all vannet🤨 Og jeg har jo fått en del andre plager pga alt vannet også. Skal spørre legen om det 😊 Er det noen ulemper eller andre symptomer man kan oppleve med slik type medisin? Hva er din erfaring? ts Anonymkode: 5256c...43b
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #16 Skrevet 15. mai 2022 Det beste rådet har du allerede fått her, drikk mer vann og kutt ned på saltinntaket. Anonymkode: b16bc...4a7
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #17 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Så spennende! Hva er det som skjer når væsken treffer disse lymfene?? Dette skal jeg absolutt prøve ut! 😄 ts Anonymkode: 5256c...43b Når væsken treffer lymfekjertlene så sendes den ut i sirkulasjon og presser videre vann gjennom så du tisser det ut:) jeg går til slik behandling hos fysioterapeut etter sykdom og kreft, har fått dette som tips til selvhjelp drenasje hjemme. Har lært det vekk til venner og familie med stort hell 😁 Anonymkode: 0ef80...b3e
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #18 Skrevet 15. mai 2022 Men ja i tillegg til sånn stryking massasje så hadde jeg anbefalt å kutte sterkt ned på salt, men også sukker binder vann. Anonymkode: 0ef80...b3e
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #19 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): 50 g? 😮 det var lite 😨 En gang jeg gikk på keto så fikk jeg streng beskjed av legen å droppe det, for jeg fikk for mye urinsyre i blodet. Så fordelingen min ift næringskilder kan ikke bare bestå av kjøtt og protein 😓 Så jeg er litt avhengig av karbohydrater… nå spiser jeg 50% protein/kjøtt og 50% karbohydrater/grønsaker ts Anonymkode: 5256c...43b Keto er under 20 gram om dagen og målbart med ketostix, 50 gram er ikke ketose. Anonymkode: 9868c...686 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #20 Skrevet 15. mai 2022 16 minutter siden, AnonymBruker said: Det kan jeg jo spørre om 😊 Prøvde spørre om slankepiller, men han sa jeg var rett under bmi kravet som kreves for å få det 😅 Men det er jo ikke fettet jeg sliter mest med heller, det er jo all vannet🤨 Og jeg har jo fått en del andre plager pga alt vannet også. Skal spørre legen om det 😊 Er det noen ulemper eller andre symptomer man kan oppleve med slik type medisin? Hva er din erfaring? ts Anonymkode: 5256c...43b Ingen bivirkninger, men ulempene er jo at du må planlegge dagen litt utfra når du tar dem. Fordi 20-30 min etter du har tatt dem, så løper du på do de neste 1-2 timene. Ellers må du ikke ta dem hvis de ikke har noen effekt, det kan skade nyrene om man tar vanndrivende hvis man ikke har behov for dem. Samt at du må være obs på at du får i deg nok væske/elektrolytter så lenge du tar dem. Anonymkode: 92df8...2a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå