Gå til innhold

tror du på horoskop?

Anbefalte innlegg

Gjest Jalileh
Skrevet

Tror dere på Horoskop?

Jeg vet nemlig ikke helt selv om jeg gjør, men det er jo litt morsomt.

Husker en gang når jeg var rundt 16.

Da sto det i horoskopet mitt at jeg burde tippe på Hest, og at jeg kom til å vinne.

Det værste var at den dagen, da tippet jeg på Hest faktisk. Og jeg vant...hele 1000 kr (var mye den gang).

Men dette var vel tilfeldigheter. :sjenert:

Noen her som har opplevd at ting har stemt i horoskopet?

Skrevet

Jeg tror vel ikke spesielt på det, men nå i oktober stemte det faktisk.. Jeg leste det litt på etterskudd, og der stod det at jeg burde reise vekk å treffe en gammel venn.. Noe jeg også hadde gjort. Jeg var i Narvik å besøkte min beste venninne :) Så det passa jo bra..

Skrevet

Horoskop baserer seg på at det finnes noe som heter stjernebilder. Disse består jo av stjerner som ikke har noen tilknyttning til hverandre, men kun ser ut som om de "hører" sammen fordi vi ser dem fra akkurat det punktet vi ser dem fra, og akkurat det tidspunktet vi ser dem. Hvordan dette skulle kunne ha noen innvirkning på våre liv skjønner ikke jeg.

Skrevet

Jeg tror ikke på horoskop, men leser dem allikevel. De romantiske horoskopene som jeg av og til referer til i "Jeg ble spandert på..." - tråden har stemt nesten alltid overens, det er litt skremmende, men det er nok bare tilfeldigheter. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Jeg tror ikke på ukebladhoroskoper som bare baserer seg på soltegn. Men profesjonelt oppsatte horoskoper tror jeg på, og har erfart mange ganger at de stemmer når det gjelder beskrivelse av personlighet.

Skrevet

Foreløpig har jeg dessverre ikke hatt den gleden av å få et horoskop som stemmer med mine opplevelser. Ikke vinner jeg, ikke dukker det opp noen kjekke menn eller andre lyspunkter........

Men jeg lever og har det bra for det, jeg må bare være min egen lykkes smed.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Jeg er Løve, og når jeg leser generelle oversikter over hva som er typisk for en Løvepersonlighet, så stemmer det veldig godt på meg. Så min tanke er at kanskje det er noe i det at himmellegemenes plassering kan påvirke en personlighet?

Men jeg tror overhode ikke på "profetier" i ukebladshoroskoper som sier "den 6.mars har du sjanse for å møte kjærligheten/få en økonomisk gevinst" osv.

Men når sant skal sies har jeg beveget meg fra å tro på at det finnes mer mellom himmel og jord enn vi aner, til å bli en svært rasjonell skeptiker. Så konklusjonen min er vel at jeg tror mindre og mindre på bl.a. horoskoper.

Skrevet

Jeg har opplevd det, ja. Senest i vår. Likevel tror jeg ikke på horoskop, for i 99% av tilfellene stemmer det ikke. (Nå snakker jeg om ukebladhoroskop altså). Noe personlig horoskop har jeg aldri fått satt opp, så det kan jeg ikke uttale meg om. Tror imidlertid at et personlig horoskop kan si noe om personlighetstype for jeg stemmer visstnok ganske bra med karaktertrekkene for mitt stjernetegn. Og ikke spør meg om hvorfor det i så fall stemmer, for jeg kan ikke si jeg synes det er særlig logisk.

Skrevet

Jeg har fått stilt et personlig horoskop, + at jeg har noen bøker/leser det jevnlig. Vet ikke hvor mye jeg legger i det, men er gøy når noe stemmer :)

Skrevet

-Profesjonelle horoskoper stemmer ofte, det er min erfaring.

Dere som ikke tror at planetenes posisjon kan bety noe: - tenk på månens innvirkning på flo og fjære feks.

-Ukebladshoroskoper er bare for moro skyld og skal ikke taes så seriøst.

Skrevet
Dere som ikke tror at planetenes posisjon kan bety noe: - tenk på månens innvirkning på flo og fjære feks.

Månens påvirkning kalles tyngdekraft. Tror neppe tyngden til stjerner som er miliarder av lysår borte påvirker oss i nevneverdig grad.

Skrevet

Jeg er fullstendig enig med Fakse her. Dessuten tror jeg at mange leter etter ting som skal passe med beskrivelsene horoskopet gir. Det er en menneskelig egenskap.

Skrevet (endret)
-Profesjonelle horoskoper stemmer ofte, det er min erfaring.

Regner med at du vet mye om astronomi, Einstein, avstander i rommet, Galileo, Newton, Kepler osv.

Tyngdekraften fra tilfeldige forbipasserende påvirker (som i tiltrekker) deg forresten mer enn hva månen gjør, og enda mer enn tyngdekraften til planetene, så kanskje man bør ta med jordmødre, leger, sykehussenger, respiratorer osv med i det utvidete horoskopet hvis det er tyngdekraften som påvirker oss?

Endret av TomKrus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...