AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #1 Skrevet 15. mai 2022 Nå orker jeg snart ikke mer! Fikk hemoroider etter fødselen. Lille er 6 uker og det blir ikke bedre uansett hvor mye Scheriproct jeg smører på og hvor mye smertestillende jeg tar! Kan knapt gå og må dusje etter hvert dobesøk. Blør og lekker gjør det også. Blir helt deprimert av dette! Kan fastlegen gjøre noe som helst eller er det meningen at jeg bare skal leve med dette? Har noen gode råd, er snart helt desperat! Anonymkode: 85bf7...856
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #2 Skrevet 15. mai 2022 Legen kan henvise deg videre. Godt mulig du må operere. Det er et rent helvete, bokstavelig talt. Anonymkode: d3047...dc8
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #3 Skrevet 15. mai 2022 Har du prøvd stikkpillene? Jeg brukte de en periode etter begge fødslene, sammen med kremen i starten og en ny runde med bare krem senere. Det funket for min del, men om du har testet det ut er legen neste. Anonymkode: 25e70...87d
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #4 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Har du prøvd stikkpillene? Jeg brukte de en periode etter begge fødslene, sammen med kremen i starten og en ny runde med bare krem senere. Det funket for min del, men om du har testet det ut er legen neste. Anonymkode: 25e70...87d Blir det borte da? Hva gjør disse stikkpiller? Anonymkode: 559e5...100
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #5 Skrevet 15. mai 2022 Sikker på at det er hemoroider? Ville begynt hos fastlegen. Jeg har pådro med analfissur etter fødsel, venter forsatt på operasjon(prøvd diverse før dette) 1,5 måneder etter. Anonymkode: 303d4...516
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #6 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Har du prøvd stikkpillene? Jeg brukte de en periode etter begge fødslene, sammen med kremen i starten og en ny runde med bare krem senere. Det funket for min del, men om du har testet det ut er legen neste. Anonymkode: 25e70...87d Ja, har dessverre brukt de også. Og Xylocain mot smertene når det innimellom ikke blør.. ts Anonymkode: 85bf7...856
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #7 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Sikker på at det er hemoroider? Ville begynt hos fastlegen. Jeg har pådro med analfissur etter fødsel, venter forsatt på operasjon(prøvd diverse før dette) 1,5 måneder etter. Anonymkode: 303d4...516 Ja, det er i hvert fall det også, men godt poeng, kan jo være andre ting også siden det er så utrolig vondt. ts Anonymkode: 85bf7...856
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #8 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, det er i hvert fall det også, men godt poeng, kan jo være andre ting også siden det er så utrolig vondt. ts Anonymkode: 85bf7...856 Dra på kontroll hos lege ASAP Anonymkode: 43e77...82f
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #9 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Dra på kontroll hos lege ASAP Anonymkode: 43e77...82f Får visst gjøre det. Får håpe dette er grunn for akuttime da, ellers er det vel en god måneds ventetid for vanlig time uansett.. ts Anonymkode: 85bf7...856
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #10 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Får visst gjøre det. Får håpe dette er grunn for akuttime da, ellers er det vel en god måneds ventetid for vanlig time uansett.. ts Anonymkode: 85bf7...856 Det er selvfølgelig ikke grunnlag for akuttime. Hvorfor ikke ta det opp på neste kontroll? Regner med du har bestilt 6 ukerskontroll. Anonymkode: d3047...dc8
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #11 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er selvfølgelig ikke grunnlag for akuttime. Hvorfor ikke ta det opp på neste kontroll? Regner med du har bestilt 6 ukerskontroll. Anonymkode: d3047...dc8 Selvfølgelig ikke? Neivel, det var jo dumt. Har nettopp hatt det men hos jordmor, og hun sjekket ikke noe. Ba heller ikke om det for hun kunne jo ikke gjøre noe med det uansett. Dumt nå innser jeg, men hadde en veldig hyggelig jordmor, og fastlegen er for tiden div vikarer. ts Anonymkode: 85bf7...856
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #12 Skrevet 15. mai 2022 Selvfølgelig er det grunnlag for akutt-time!!! Jeg har selv fått akutt time på dagen når det var snakk om så smertefull hemoroide så jeg så vidt klarte å gå. Fikk sykemelding til og med, så jeg ikke skulle belaste med tunge løft osv. Det kan være altoppslukende smertefullt. Etter fødselen fikk jeg hemoroider som var på størrelse med knyttneven min. Jrg tuller ikke. De var enorme! Og jeg gråt av smerte og fortvilelse da jeg så sjokket i jordmorens ansikt. Til tross for dette gikk alle tilbake innen et par dager, brukte proctosedyl salve, stikkpiller, xylocain og isbind I rumpa. Anonymkode: 3867c...efd 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #13 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det er selvfølgelig ikke grunnlag for akuttime. Hvorfor ikke ta det opp på neste kontroll? Regner med du har bestilt 6 ukerskontroll. Anonymkode: d3047...dc8 I alle dager er galt med deg??? Anonymkode: 43e77...82f 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #14 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Selvfølgelig ikke? Neivel, det var jo dumt. Har nettopp hatt det men hos jordmor, og hun sjekket ikke noe. Ba heller ikke om det for hun kunne jo ikke gjøre noe med det uansett. Dumt nå innser jeg, men hadde en veldig hyggelig jordmor, og fastlegen er for tiden div vikarer. ts Anonymkode: 85bf7...856 Jeg ble sjekket for fissur og mye mye annet ved kontroll. Det var inn i endetarmsåpning og masse annet. Så ekstremt viktig med den kontrollen hos LEGE Anonymkode: 43e77...82f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå