Gå til innhold

Bryllup i Italia

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har ekstremt lyst å gifte oss i Italia. Er det noen som har erfaringer? Alt fra pris, steder, bryllupsplanlegger osv?

Anonymkode: 1bfae...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det første dere må tenke på er hva som er viktigst for dere samt økonomi i nærmeste krets. Dersom dere tenker det er ok med få gjester, og de aller nærmeste (foreldre, søsken og forlovere) har råd til å bruke ferie og penger på turen, så er det bare å planlegge.

Vil dere ha med mer familie eller flere venner, eller noen nære har litt mindre romslig økonomi, bør dere tenke dere om.

Anonymkode: ef30c...948

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke til Italia, men vi skal ha vår fest i Frankrike. Et tips jeg vil gi er å finne en bryllupsplanlegger med en gang. Vi tenkte vi skulle spare den utgiften, men skjønte nå 3 mnd før festen at vi ikke ville klare det alene. Heldigvis fant vi en vi liker supergodt og som var ledig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Frankrike her og. Du må ha bryllupsplanlegger, ja. Alt fra alle detaljer som skal på plass, hva som er praktisk mulig, språkvansker (vil anta dette er ganske likt - frisører, blomsterarrangører og flere snakket ikke engelsk)

Og så må du vurdere hvordan dere vil gifte dere formelt. Om dere gjør det på tinghuset i Norge først, eller booker tid i sjømannskirke eller ambassade om lokasjonen er i nærheten av en slik. 

Jeg elsker Italia. Jeg ville vurdert sted mot årstid. Sør er uutholdelig varmt midt på sommeren. Da vil jeg anbefale Como eller Maggiore som lokasjon. Eller om dere ønsker høst/vår; Amalfi - Capri, Sorrento, Possetanio. 

Anonymkode: 43568...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...