Hatsumomo Skrevet 15. mai 2022 #1 Skrevet 15. mai 2022 Nå på pasienter i utlandet. https://www.nrk.no/sorlandet/xl/feiloperasjonene-i-flekkefjord_-legen-jerlan-omarchanov-opererer-fortsatt-i-utlandet-1.15769946 Hva er det som egentlig driver en slik person? Han er jo klar over at han tydeligvis ikke er kompetent til å gjøre operasjoner og ødelegger jo menneskers helse - noen med ekstreme smerter resten av livet, andre tar selvmord pga det samme. Når man er lege så ligger vel der et ønske om å hjelpe mennesker med sine lidelser, men i dette tilfellet så er det jo motsatt. Hva er det som driver folk til å gjøre slik? Er han direkte ond og får en slags pervers glede av å gjøre livet til pasientene helt j*velig? Hvorfor stopper han ikke med dette når han gang på gang blir sparket og får alvorlig anklager mot seg? Han driver med regelrett feilpraktisering, eier han ikke selvinnsikt?? Hva slags menneske må man være for å fortsette å operere når man har på samvittigheten dusinvis med pasienter som er ødelagt for livet pga hans «egenskaper» som kirurg? 2
Hvitstrietapet Skrevet 15. mai 2022 #2 Skrevet 15. mai 2022 Leste akkurat denne saken selv, er sjokkert over ham, men jeg er vel så sjokkert over sykehusene som lar ham operere på ortopedisk uten et eneste bevis på at han faktisk kan det. 700 operasjoner i året er fullstendig galskap. Det er vel egoet som driver ham og overbevisningen om at han kan og vet best, at han har rett til dette og kan dette, ingen skal fortelle ham at han ikke duger. Ett stort ego og livsfarlige redskaper i hånd. 8 1
Loboto Skrevet 15. mai 2022 #3 Skrevet 15. mai 2022 Jeg så en dramaserie på Netflix en gang om en slik lege. Han ville bare bli bedre på sitt yrke og så bort fra all smerte og død han påførte. Fasade var også viktig. Ville at alle skulle tro han var den fantastisk lege 1 1
Callisto83 Skrevet 15. mai 2022 #4 Skrevet 15. mai 2022 Er dette et skrekkeksempel på kvotering, eller hva er årsakene til at det fikk lov til å skje? Hvordan fikk han i det hele tatt autorisasjon til å jobbe med pasienter i Norge? 3 1
anno19 Skrevet 15. mai 2022 #5 Skrevet 15. mai 2022 Skremmende at helsevesenet ikke har gjort noe før NRK ser på saken….. 3 2
Leo Skrevet 15. mai 2022 #6 Skrevet 15. mai 2022 Jeg er ikke spesielt overrasket over at den finnes slike mennesker som denne legen, men jeg er sjokkert over at han i det hele tatt fikk lov til å starte sitt virke i det norske helsevesenet. Enda mer sjokkert er jeg over at han fikk lov til å fortsette i årevis. 7
Mmmwhatever Skrevet 16. mai 2022 #7 Skrevet 16. mai 2022 Leo skrev (På 15.5.2022 den 20.37): Jeg er ikke spesielt overrasket over at den finnes slike mennesker som denne legen, men jeg er sjokkert over at han i det hele tatt fikk lov til å starte sitt virke i det norske helsevesenet. Enda mer sjokkert er jeg over at han fikk lov til å fortsette i årevis. Ja, det er sjokkerende dårlig ledelse. 3
Gjest Adobyen Skrevet 17. mai 2022 #8 Skrevet 17. mai 2022 Jeg vet om ei dame som mistet foten sin der. Det er flere år siden og jeg vet ikke mer. Jeg vet ikke hvordan det går med ofrene, får de noen slags erstatning i det minste?
Musken Skrevet 7. februar 2023 #9 Skrevet 7. februar 2023 Jeg har hørt podcasten på nrk om ham, og jeg sitter med de samme spørsmålene som deg, TS: HVA i all verden driver en person til å holde på slik? Han må jo vite at han er dårlig i jobben og ødelegger folks liv. Er han en sadist som liker å Påføre andre lidelse? Eller hva skjer? Jeg aner ikke, men for en guffen sak… 1
MyMichelle Skrevet 7. februar 2023 #10 Skrevet 7. februar 2023 Musken skrev (3 minutter siden): Jeg har hørt podcasten på nrk om ham, og jeg sitter med de samme spørsmålene som deg, TS: HVA i all verden driver en person til å holde på slik? Han må jo vite at han er dårlig i jobben og ødelegger folks liv. Er han en sadist som liker å Påføre andre lidelse? Eller hva skjer? Jeg aner ikke, men for en guffen sak… Jeg vet ikke. Men jeg tipper han ikke tror han er dårlig. Jeg tror han tenker at det ikke var hans feil at det gikk galt, eller at det var uhell. Å være ortoped gir mer status og penger. Jeg antar det er det han er ute etter, særlig status. Jeg vet selvsagt ikke, men jeg tror han har en grandios selvoppfatning. Noe som også kjennetegner personer med narsisisstisk personlighetsforstyrrelse. 1
Maskinfører Skrevet 8. februar 2023 #11 Skrevet 8. februar 2023 (endret) Var det han der gærne legen som drev med Amputasjoner ? Endret 8. februar 2023 av Maskinfører 1
Lenelarsen Skrevet 8. februar 2023 #12 Skrevet 8. februar 2023 Hvorfor godtok helsevesenet i Norge at han fikk holde på? Er jo de som må stå til ansvar for det.
parmanoia Skrevet 8. februar 2023 #13 Skrevet 8. februar 2023 Lenelarsen skrev (1 minutt siden): Hvorfor godtok helsevesenet i Norge at han fikk holde på? Er jo de som må stå til ansvar for det. Tja. Sykehuset tjente jo gode penger. Massevis av operasjoner.
Rødstrupa Skrevet 8. februar 2023 #14 Skrevet 8. februar 2023 (endret) Hatsumomo skrev (På 15.5.2022 den 18.55): Nå på pasienter i utlandet. https://www.nrk.no/sorlandet/xl/feiloperasjonene-i-flekkefjord_-legen-jerlan-omarchanov-opererer-fortsatt-i-utlandet-1.15769946 Hva er det som egentlig driver en slik person? Han er jo klar over at han tydeligvis ikke er kompetent til å gjøre operasjoner og ødelegger jo menneskers helse - noen med ekstreme smerter resten av livet, andre tar selvmord pga det samme. Når man er lege så ligger vel der et ønske om å hjelpe mennesker med sine lidelser, men i dette tilfellet så er det jo motsatt. Hva er det som driver folk til å gjøre slik? Er han direkte ond og får en slags pervers glede av å gjøre livet til pasientene helt j*velig? Hvorfor stopper han ikke med dette når han gang på gang blir sparket og får alvorlig anklager mot seg? Han driver med regelrett feilpraktisering, eier han ikke selvinnsikt?? Hva slags menneske må man være for å fortsette å operere når man har på samvittigheten dusinvis med pasienter som er ødelagt for livet pga hans «egenskaper» som kirurg? Han er ikke lege! Han er en psykopat med grandiose oppfattelser av seg selv. Mannen er klin gæren. Det som i tillegg er utrolig er jo at sykehusledelsen i Flekkefjord visste at han ikke var kirurg men likevel ga han tittel, makt og myndighet til å jobbe som overlege og utføre operasjoner på skjelettet i over 10 år. Ledelsen der burde ha mistet jobben sin. Etterhvert ble det over 700 operasjoner rundt i Norge. Mange er feiloperert og døde pga. legens ‘’aktiviteter’’. Nå jobber han i syd Tyskland. Hvirfor er han ikke fengslet? Hvorfor er ikke historikken hans kjent der han jobbet nå? Endret 8. februar 2023 av Rødstrupa 2
Silva Pluvialis Skrevet 8. februar 2023 #15 Skrevet 8. februar 2023 Musken skrev (17 timer siden): Jeg har hørt podcasten på nrk om ham, og jeg sitter med de samme spørsmålene som deg, TS: HVA i all verden driver en person til å holde på slik? Han må jo vite at han er dårlig i jobben og ødelegger folks liv. Er han en sadist som liker å Påføre andre lidelse? Eller hva skjer? Jeg aner ikke, men for en guffen sak… Rene Mengele han her.. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå