Gå til innhold

Bestilling av bøker på Amazon.com

Anbefalte innlegg

Gjest Amazona
Skrevet

Lurer på om det er en øvre grense for hvor mye man kan bestille for på amazon.com (tenker da i forhold til toll og moms i Norge). Hvor mye er porto på?

Videoannonse
Annonse
Gjest Varg-Menja
Skrevet

Dersom du bare bestiller bøker er det ingen grense, siden det ikke er moms på bøker. Bestiller du cd'er, filmer etc er det 200 kroner som er grensa. (For selve varen, ikke porto.) Portoen varierer med hva du handler, men dersom du går i kassa får du vite hvor mye det er, og kan regne om til norske kroner.

Skrevet

Det er ingen moms på bøker bestilt i utlandet. Hva det koster å sende må du nesten gå inn på Amazon.com's nettsted å sjekke ut. Tror det er ca 4,5$ pr forsendelse + ca 4,5$ pr bok.

Hvorfor ikke bestille fra Amazon.co.uk? Amazon's avdeling i England. Tror det blir billigere mhp porto derfra, og ikke minst så er det kortere leveringstid.

Skrevet

Hvorfor ikke bestille fra Amazon.co.uk? Amazon's avdeling i England. Tror det blir billigere mhp porto derfra, og ikke minst så er det kortere leveringstid.

Skulle akkurat til å foreslå dette :)

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Prisforskjellen på disse to kommer helt an på både hva man skal kjøpe og hvor mye de ulike valutaene er verdt for øyeblikket. Dersom jeg skal ha bøker de har begge stedene pleier jeg å skjekke prisforskjellen. Noen ganger er det billigst i Usa, andre ganger i England. Så varierer selvsagt utvalget også.

Skrevet

Jeg ville i såfall ha bestilt bøker fra Play.com, hvor man ikke betaler fraktkostnader. Altså, bare for varen. Men kommer selvsagt ann på hva slags bøker du skal ha, men kan være verdt å sjekke ut.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Har sjekket for en del bøker både på play.com, amazon.co.uk og amazon.com. Amazon.com er billigst, selv om det er 5 dollar frakt.

Skrevet

Men husk at leveringstiden er mye lengre (utrolig mye lengre til tider) fra amazon i USA. I går fikk jeg en bokpakke som brukte mer enn to måneder, og dette har jeg opplevd oftere. Forsendelser fra England kommer stort sett innen en ukes tid.

Skrevet

Jeg synes prisene er stort sett de samme på den amerikanske og den britiske siden, men de gangene det er prisforskjeller synes jeg stort sett den britiske er billigst. Uansett ville jeg synes det var verdt det å betale noen kroner ekstra for å få pakken raskt. Med Amazon.co.uk har jeg pakken i løpet av en ukes tid.

Gjest Varg-Menja
Skrevet

De gangene jeg har bestilt har det tatt 2-4 dager fra UK og en drøy uke fra US. Synes ikke det er noen forskjell jeg betaler ekstra for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...