AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #1 Skrevet 15. mai 2022 Vurderer ta en puppeløft, men vil gjerne gjøre litt mer research før jeg evt booker en konsultasjons time Har lest litt på nettet og skjønner hva de gjør. Men er det noe annet jeg burde vite som ofte ikke står på nettet? Noen ting senete etter operasjon som man burde vite på forhånd? Hvordan eldres det senere med alderen ift tyngdekraften og arrene? Andre komplikasjoner som kan skje? Er det noe spesielt man burde tenke på? Kan det påvirke om man noen gang skal ha barn? (Tror ikke jeg vil, er allerede 35 år) Jeg vurderer dette istedenfor silikon, for jeg orker ikke en ny operasjon om 10-15 år for å evt bytte de ut Anonymkode: 43146...edd
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #2 Skrevet 15. mai 2022 Kan resultatet bli ødelagt ved vekt oppgang/nedgang? Anonymkode: 43146...edd
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #3 Skrevet 19. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 15.5.2022 den 18.04): Vurderer ta en puppeløft, men vil gjerne gjøre litt mer research før jeg evt booker en konsultasjons time Har lest litt på nettet og skjønner hva de gjør. Men er det noe annet jeg burde vite som ofte ikke står på nettet? Noen ting senete etter operasjon som man burde vite på forhånd? Hvordan eldres det senere med alderen ift tyngdekraften og arrene? Andre komplikasjoner som kan skje? Er det noe spesielt man burde tenke på? Kan det påvirke om man noen gang skal ha barn? (Tror ikke jeg vil, er allerede 35 år) Jeg vurderer dette istedenfor silikon, for jeg orker ikke en ny operasjon om 10-15 år for å evt bytte de ut Anonymkode: 43146...edd Er ikke puppeløft for de som har hengepupper etter stor vektnedgang eller mye amming? Hvorfor vil du ta det ts? Anonymkode: 4fc51...041
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #4 Skrevet 19. mai 2022 Jeg tok brystløft for 2 år siden etter graviditet og vektnedgang som gjorde at puppene mine hang veldig og var ulike. Hadde lite vondt etter operasjonen. Slet litt med å gro sårene, men vi fant ut av at jeg reagerte på teipen så etter jeg slutta med den grodde de. Er foreløpig fortsatt kjempefornøyd og angrer ikke på valget mitt. Anbefaler å skrive ned alle spørsmålene dine og spørre kirurgen på konsultasjonstimen. Anonymkode: e0db7...079
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #5 Skrevet 19. mai 2022 Brystløft og brystreduskjon. Arrene er helt lyse og fine etter bare 4 mnd. Minimalt med smerter. Har nå tatt buk og DET er vondt!! Anonymkode: 447d7...e5c
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #6 Skrevet 19. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 15.5.2022 den 18.04): Vurderer ta en puppeløft, men vil gjerne gjøre litt mer research før jeg evt booker en konsultasjons time Har lest litt på nettet og skjønner hva de gjør. Men er det noe annet jeg burde vite som ofte ikke står på nettet? Noen ting senete etter operasjon som man burde vite på forhånd? Hvordan eldres det senere med alderen ift tyngdekraften og arrene? Andre komplikasjoner som kan skje? Er det noe spesielt man burde tenke på? Kan det påvirke om man noen gang skal ha barn? (Tror ikke jeg vil, er allerede 35 år) Jeg vurderer dette istedenfor silikon, for jeg orker ikke en ny operasjon om 10-15 år for å evt bytte de ut Anonymkode: 43146...edd Det er gammel overtro fra forrige årtusen at man må bytte ut silikonen etter ett tiår. Uansett, vektoppgang vil kunne forringe resultatet av et puppeløft. Rett og slett fordi brystene kan bli fulle av mer fett, huden utvider seg, synker ned og puppene blir generelt mer hengete igjen, pga tyngden og utvidet hud. Det vil påvirke selvfølgelig om du skal ha barn, fordi du ikke kan amme. Ved et brystløft er brystvorten flyttet og melkegangene kuttet. Du vil dermed ikke kunne amme. Morsmelkerstatning. Du får tabletter på sykehuset som stopper melkeproduksjonen. Det bør jo ikke produseres melk i bryster der det ikke finnes noen utgang for melken å renne ut... En venninne av meg foretok brystløft og forminskning i yngre dager, og da hun noen år senere fødte et barn på sykehus, glemte de på sykehuset å gi henne tablettene som stopper melkeproduksjonen. Hun måtte selv be om det og minne dem på det da hun fikk melkespreng. Det gikk bra, heldigvis. Anonymkode: 36f2e...3a1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #7 Skrevet 19. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er gammel overtro fra forrige årtusen at man må bytte ut silikonen etter ett tiår. Uansett, vektoppgang vil kunne forringe resultatet av et puppeløft. Rett og slett fordi brystene kan bli fulle av mer fett, huden utvider seg, synker ned og puppene blir generelt mer hengete igjen, pga tyngden og utvidet hud. Det vil påvirke selvfølgelig om du skal ha barn, fordi du ikke kan amme. Ved et brystløft er brystvorten flyttet og melkegangene kuttet. Du vil dermed ikke kunne amme. Morsmelkerstatning. Du får tabletter på sykehuset som stopper melkeproduksjonen. Det bør jo ikke produseres melk i bryster der det ikke finnes noen utgang for melken å renne ut... En venninne av meg foretok brystløft og forminskning i yngre dager, og da hun noen år senere fødte et barn på sykehus, glemte de på sykehuset å gi henne tablettene som stopper melkeproduksjonen. Hun måtte selv be om det og minne dem på det da hun fikk melkespreng. Det gikk bra, heldigvis. Anonymkode: 36f2e...3a1 Jeg skal opereres om ei uke og kirurgen min sa det var lurt å bytte silikon etter 15 år. Men om man må, det vet jeg ikke. Anonymkode: 3eba5...9e3 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #8 Skrevet 19. mai 2022 Jeg har akkurat operert ut mine silikonpupper. De gjorde meg veldig syk. Anbefaler deg å lese om breast implant illnes. Anonymkode: ba10c...9b4 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #9 Skrevet 19. mai 2022 Du vil kunne få nedsatt følsomhet i brystvortene siden nervene kuttes når de flyttes opp. Silikon i litt slappe pupper blir som å ha en appelsin i en sokk.....😄 Anonymkode: 1a0fa...e50 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #10 Skrevet 19. mai 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er gammel overtro fra forrige årtusen at man må bytte ut silikonen etter ett tiår. Uansett, vektoppgang vil kunne forringe resultatet av et puppeløft. Rett og slett fordi brystene kan bli fulle av mer fett, huden utvider seg, synker ned og puppene blir generelt mer hengete igjen, pga tyngden og utvidet hud. Det vil påvirke selvfølgelig om du skal ha barn, fordi du ikke kan amme. Ved et brystløft er brystvorten flyttet og melkegangene kuttet. Du vil dermed ikke kunne amme. Morsmelkerstatning. Du får tabletter på sykehuset som stopper melkeproduksjonen. Det bør jo ikke produseres melk i bryster der det ikke finnes noen utgang for melken å renne ut... En venninne av meg foretok brystløft og forminskning i yngre dager, og da hun noen år senere fødte et barn på sykehus, glemte de på sykehuset å gi henne tablettene som stopper melkeproduksjonen. Hun måtte selv be om det og minne dem på det da hun fikk melkespreng. Det gikk bra, heldigvis. Anonymkode: 36f2e...3a1 Nå må du ikke spre feil info her 🙄 Plastic surgeons generally find that patients who can breastfeed before breast lift surgery will likely be able to breastfeed after surgery. This is because breast lift surgery does not usually affect milk supply or the breastfeeding function of the breasts. Anonymkode: 897a1...3cf
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #11 Skrevet 19. mai 2022 https://cosmoclinic.no/blogg/429-amming-etter-brystloft meg over må ikke blande brystreduksjon med løft 😉 Anonymkode: 897a1...3cf
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #12 Skrevet 19. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er gammel overtro fra forrige årtusen at man må bytte ut silikonen etter ett tiår. Uansett, vektoppgang vil kunne forringe resultatet av et puppeløft. Rett og slett fordi brystene kan bli fulle av mer fett, huden utvider seg, synker ned og puppene blir generelt mer hengete igjen, pga tyngden og utvidet hud. Det vil påvirke selvfølgelig om du skal ha barn, fordi du ikke kan amme. Ved et brystløft er brystvorten flyttet og melkegangene kuttet. Du vil dermed ikke kunne amme. Morsmelkerstatning. Du får tabletter på sykehuset som stopper melkeproduksjonen. Det bør jo ikke produseres melk i bryster der det ikke finnes noen utgang for melken å renne ut... En venninne av meg foretok brystløft og forminskning i yngre dager, og da hun noen år senere fødte et barn på sykehus, glemte de på sykehuset å gi henne tablettene som stopper melkeproduksjonen. Hun måtte selv be om det og minne dem på det da hun fikk melkespreng. Det gikk bra, heldigvis. Anonymkode: 36f2e...3a1 Dette er bare tull. Man kan fint amme etter løft, brystvorten kuttes ikke av og sys på igjen, så stilken under vil kunne bidra til amming. Men brystene kan så klart endre form og henge mer etter å ha vært brukt til amming. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du vil kunne få nedsatt følsomhet i brystvortene siden nervene kuttes når de flyttes opp. Silikon i litt slappe pupper blir som å ha en appelsin i en sokk.....😄 Anonymkode: 1a0fa...e50 Brystvortene kuttes ikke av og sys på igjen, så det er rikelig med nerveender som fremdeles responderer. Se gjerne her for illustrasjon https://nhi.no/animasjoner/kosmetisk/lofting-av-bryst/ Anonymkode: 7a6d5...bd9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå