Gå til innhold

11-åringer, jente og gutt, overnatting?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spurte om det samme her for litt siden og da sa alle på kg ja og at jeg overreagerte. 

Anonymkode: 1899d...d5e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I ditt tilfelle ville jeg sagt nei

Jeg har en datter der bestevennen er gutt, og de har vært bestevenner siden de startet på skolen. I vårt tilfelle sier vi ja uten betenkeligheter 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe problem, selvsagt under forutsetning at man har pratet med barna om hva som er greit og ikke greit først. (Dere som sier nei, snakker dere ikke med ungene deres?)

Anonymkode: 0fa41...7f4

AnonymBruker
Skrevet

Hadde fått lov her

Anonymkode: fa7a2...244

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.5.2022 den 17.33):

Jeg har ei datter på 11 år. Hun har spurt om hun kan overnatte hos en gutt i klassen sin. Jeg vet de er forelsket i hverandre og kaller seg kjærester, og har gjort det på og av i et  år. 
Jeg tenker nei til overnatting da de nå begynner å bli såpass store at «ting» kan skje. De har jo tydeligvis forelskelsesfølelser overfor hverandre.  Samtidig så er det ting som spilling, trampoline, sykling osv de holder på med på besøk. Vanlig venneting. 
Syns det er litt vanskelig da mor til gutten tydelig ikke har noe problem med overnatting. Gutten spør, og hun sier ja. Tror nok hun tenker at de er bare barn og at ting er rimelig uskyldig. 
Overtenker jeg, eller er mor til gutten litt for naiv?

Anonymkode: 6d150...75d

Nei, for risikabelt. Noen jenter får mensen når de er 11-12. 

AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å forestille seg.. min er i førsteklasse ennå. Men tror at jeg ville ha tatt en prat om å være kjærester og hva de legger i det. Som en start..

Men er generelt veldig skeptisk til overnattinger. Man vet aldri hva som foregår i andre hjem. Da får heller kompiser overnatte her.

Anonymkode: a5cf2...e1e

• Nyttig 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
Smeltemann skrev (På 16.5.2022 den 21.08):

Ville heller sendt med 16 åringen drikke hjemme Fra eller at den drikker noe spm jeg ikke vet hva er.

Høres lurt ut, men alle undersøkelser tyder på at alkohol hjemmefra bare drikkes i tillegg til alt det andre de får tak i.

AnonymBruker
Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Vanskelig å forestille seg.. min er i førsteklasse ennå. Men tror at jeg ville ha tatt en prat om å være kjærester og hva de legger i det. Som en start..

Men er generelt veldig skeptisk til overnattinger. Man vet aldri hva som foregår i andre hjem. Da får heller kompiser overnatte her.

Anonymkode: a5cf2...e1e

Fornuftig svar :) Hva mener de unge selv om å være kjærester? Hva legger de i det? Kysser de? Sånne uskyldige spørsmål :) 

Og så husker jeg jo selv som ung på 90-tallet at vi snakket myye om sex da vi var rundt 11 år. I min vennegjeng/klasse gikk det bare så langt som kyssing under nødt/sannhet, men hvem vet hva som skjer i andre gjenger?

Anonymkode: f78f9...0ec

Gjest Smeltemann
Skrevet
Anonymus Notarius skrev (2 timer siden):

Høres lurt ut, men alle undersøkelser tyder på at alkohol hjemmefra bare drikkes i tillegg til alt det andre de får tak i.

Ok. Rådet må være og sende med nok da 🤪🤪🤪

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...