AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #1 Skrevet 15. mai 2022 Jeg har ei datter på 11 år. Hun har spurt om hun kan overnatte hos en gutt i klassen sin. Jeg vet de er forelsket i hverandre og kaller seg kjærester, og har gjort det på og av i et år. Jeg tenker nei til overnatting da de nå begynner å bli såpass store at «ting» kan skje. De har jo tydeligvis forelskelsesfølelser overfor hverandre. Samtidig så er det ting som spilling, trampoline, sykling osv de holder på med på besøk. Vanlig venneting. Syns det er litt vanskelig da mor til gutten tydelig ikke har noe problem med overnatting. Gutten spør, og hun sier ja. Tror nok hun tenker at de er bare barn og at ting er rimelig uskyldig. Overtenker jeg, eller er mor til gutten litt for naiv? Anonymkode: 6d150...75d
911 Skrevet 15. mai 2022 #3 Skrevet 15. mai 2022 Aldersmessig begynner dette å bli litt i grenseland, men om de ikke skal sove i samme seng tror jeg dette går bra. 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #4 Skrevet 15. mai 2022 Jeg hadde sagt nei. De kan være sammen ellers, ikke på natta. Anonymkode: 951c5...f62 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #5 Skrevet 15. mai 2022 911 skrev (2 minutter siden): Aldersmessig begynner dette å bli litt i grenseland, men om de ikke skal sove i samme seng tror jeg dette går bra. Mener du at venner som er eldre, si 14 til 17, ikke burde få ha overnattingsfest fordi de har annerledes kjønn? Hva slags segregeringsoppvekst er det dere gir barna deres? Anonymkode: f4ae2...da0 5
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #6 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mener du at venner som er eldre, si 14 til 17, ikke burde få ha overnattingsfest fordi de har annerledes kjønn? Hva slags segregeringsoppvekst er det dere gir barna deres? Anonymkode: f4ae2...da0 I dagens generasjon begynner 11 åringer å ha sex når dem er i slike situasjoner! Det er mirens plikt å beskytte henne mot graviditet! Anonymkode: 5a7ee...0ee 4 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #7 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mener du at venner som er eldre, si 14 til 17, ikke burde få ha overnattingsfest fordi de har annerledes kjønn? Hva slags segregeringsoppvekst er det dere gir barna deres? Anonymkode: f4ae2...da0 Jeez, alt man skal kverulere på. Du gjør som du vil, men folk med fornuften i behold tillater ikke at så unge kjærestepar overnatter hos hverandre - med mindre man er naiv. Anonymkode: 542c1...cf8 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #8 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): I dagens generasjon begynner 11 åringer å ha sex når dem er i slike situasjoner! Det er mirens plikt å beskytte henne mot graviditet! Anonymkode: 5a7ee...0ee Herregud, bare send med noen kondomer så går det fint. Anonymkode: 14cec...728 1
- Brian Skrevet 15. mai 2022 #9 Skrevet 15. mai 2022 (endret) Synd at det er lenge siden man i 11-årsalderen fortsatt kunne være barn, leke uskyldige leker, og snakke om guttelus og jentelus. Hvis man antar at 11-åringer skal ha sex, kan man spørre seg hvor det er blitt av barndommen idag ...? Endret 15. mai 2022 av - Brian 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #10 Skrevet 15. mai 2022 - Brian skrev (1 minutt siden): Synd at det er lenge siden man i 11-årsalderen fortsatt kunne være barn, leke uskyldige leker, og snakke om guttelus og jentelus. Hvis man antar at 11-åringer skal ha sex, kan man spørre seg hvor det er blitt av barndommen idag ...? Du kan nok skylde på Amerikansk TV for at barn nede i 9-årsalderen kler seg som prostituerte som vandrer rundt i Oslo på kvelden. Anonymkode: 14cec...728 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #11 Skrevet 15. mai 2022 - Brian skrev (1 minutt siden): Synd at det er lenge siden man i 11-årsalderen fortsatt kunne være barn, leke uskyldige leker, og snakke om guttelus og jentelus. Hvis man antar at 11-åringer skal ha sex, kan man spørre seg hvor det er blitt av barndommen idag ...? Barndommen forsvant for lenge siden. Jeg er vokst opp på 90-tallet og har flere bekjente som begynte med sex ol. når de var rundt den alderen der. Anonymkode: 542c1...cf8 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #12 Skrevet 15. mai 2022 Er de kjønnsmodne i den alderen da? Anonymkode: 57d89...f18
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #13 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Herregud, bare send med noen kondomer så går det fint. Anonymkode: 14cec...728 Å bidra på noen som helst måte til at mindreårige har sex er strengt ulovlig. Likeså å oppfordre andre til å begå noe ulovlig, som du nettopp gjorde. Anonymkode: 4af38...c97 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #14 Skrevet 15. mai 2022 Si nei. Moren til gutten ser ikke problemet like klart som moren til jenta;) Anonymkode: 60ea7...15b 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #15 Skrevet 15. mai 2022 Jeg kjenner et par stk som debuterte når de var i 11-12 års alderen. selv om de er bare barn skal man ikke bære naiv. Og man setter dem i en altfor voksen situasjon. Hadde de kun vært venner hadde det kanskje vært en annen ting. Men de kaller seg kjærester. Anonymkode: f421e...f09 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #16 Skrevet 16. mai 2022 La barn være barn.. ikke rart barn ikke tør å være barn lenger med så sinnsykt tullete regler ! Sjeldent en 11 åring tenker på sex , med mindre barnet er utsatt for grov omsorgssvikt og overgrep.. Anonymkode: b3d53...934 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #17 Skrevet 16. mai 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: La barn være barn.. ikke rart barn ikke tør å være barn lenger med så sinnsykt tullete regler ! Sjeldent en 11 åring tenker på sex , med mindre barnet er utsatt for grov omsorgssvikt og overgrep.. Anonymkode: b3d53...934 Det var nesten alt vi tenkte på i klassen min på 90-tallet. Men vi var vel 50 stykker som var utsatt for overgrep og omsorgssvikt! Vi drev hele tiden å ta på hverandre og noen hadde sex (ish). Jeg tror det er farligere å ha overnatting når man er 11 enn 14 fordi man skjønner litt men ikke alt. Så man som forelder må være mer forsiktig. ts nei de skal ikke sove sammen, og når de er alene på rommet så skal du åpne døren og spørre om de vil ha noe «hele tiden». Anonymkode: 21907...a81 3 2
Norja Skrevet 16. mai 2022 #18 Skrevet 16. mai 2022 Rundt den alderen, så begynte jeg og bestevennen min å sove på forskjellige rom når vi var på overnatting hos hverandre. Veldig lite dramatisk, altså.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #19 Skrevet 16. mai 2022 Nei siden de er blitt så store er forelsket og er kommet i pubertet så det hadde jeg sagt nei til overnatting. Anonymkode: 3240b...e11 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #20 Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg har ei datter på 11 år. Hun har spurt om hun kan overnatte hos en gutt i klassen sin. Jeg vet de er forelsket i hverandre og kaller seg kjærester, og har gjort det på og av i et år. Jeg tenker nei til overnatting da de nå begynner å bli såpass store at «ting» kan skje. De har jo tydeligvis forelskelsesfølelser overfor hverandre. Samtidig så er det ting som spilling, trampoline, sykling osv de holder på med på besøk. Vanlig venneting. Syns det er litt vanskelig da mor til gutten tydelig ikke har noe problem med overnatting. Gutten spør, og hun sier ja. Tror nok hun tenker at de er bare barn og at ting er rimelig uskyldig. Overtenker jeg, eller er mor til gutten litt for naiv? Anonymkode: 6d150...75d Om de er kjærester er det uaktuelt at de sover på samme rom. Ellers OK. Anonymkode: e2610...970
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå